کد خبر: 764960
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
مدیر آب منطقه‌ای اصفهان :
به گفته مدیر آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: تاکنون 800 چاه در استان مجهز به کنتور شده‌اند و برنامه داریم که تعداد 4 هزار چاه را مجهز به کنتور کنیم اما مشکل ما در این حوزه کمبود تولیدکننده کنتور در داخل کشور است.

تشدید وضعیت بی‌آبی و کم‌آبی در سطح کشور در طی دو سال اخیر وزارت نیرو را مجاب به انجام اقدامات کنترلی در بخش مصرف آب کرده و احیای مدیریت یکپارچه آب، کنترل اضافه برداشت از حوزه‌های آبریز و مهم‌تر از همه مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که در طی این دو سال به طور جدی در دستور کار وزارت نیرو سازمان‌های آب منطقه‌ای استانی قرار گرفته است.

استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های درگیر با بحران آب در سیاست جدید وزارت نیرو جایگاه مهمی داشت و بر اساس آمارهای رسمی سازمان آب منطقه‌ای حدود 50 هزار چاه آب در استان وجود دارد که تعداد غیرمجاز آن‌ها هنوز مشخص نیست و بازرسان در حال شناسایی آن‌ها هستند.

مدیر آب منطقه‌ای اصفهان در این باره با اشاره به این‌که در سال 94 بیش از 500 چاه غیرمجاز در سطح استان به‌ طور کامل پر شده، اظهار کرد: این در حالی است که برنامه سال جاری پر کردن 400 چاه بوده است و استاندار اصفهان نیز دستور داده که تعداد آن در سال جاری به 700 عدد برسد.

مسعود میرمحمدصادقی در مورد کنترل برداشت چاه‌ها نیز افزود: تاکنون 800 چاه در استان مجهز به کنتور شده‌اند و برنامه داریم که تعداد 4 هزار چاه را مجهز به کنتور کنیم اما مشکل ما در این حوزه کمبود تولیدکننده کنتور در داخل کشور است.

وی در مورد نحوه پرداخت هزینه کنتورها نیز گفت: برنامه‌ای برای پرداخت این مبلغ از سوی دولت وجود ندارد و در حال حاضر هزینه کنتورها از مردم گرفته می‌شود و برای تقسیط آن نیازمند دستورالعمل هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار