کد خبر: 764295
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
رئیس بنیاد نخبگان استان خبر داد :
رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات حمایتی و تسهیلاتی درراستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران استان بوشهر خبر داد.

رضا آذین در نشست با پژوهشگران برگزیده جشنواره پژوهش و فناوری استان بوشهر با بیان اینکه در این جشنواره 27 تن از پژوهشگران مورد تجلیل قرار گرفتند اظهار داشت: دراین جشنواره نخبگان و محققان برتر ملی و بین‌المللی  که از پژوهشگران استان بوشهر هستند معرفی شدند که می‌توان به مجید اسدی، روح الله فاتحی، سینا دوبرادران و رضا قربانی واقعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای جایگاه مهمی در حوزه نخبه‌‍پروری دارد گفت: با ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی و حمایت از نخبگان و محققان برتر می‌توان به اهداف ترسیم شده دست یافت.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات پژوهشی  نیاز به ارتقاء جایگاه پژوهشی دارد گفت: از اعتبارات 48 میلیارد تومانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 86 درصد به مرکز کشور، شش درصد به اصفهان و 8 درصد به مابقی استان‌های کشور تخصیص یافته که جوابگوی نیازهای محققان و نخبگان نیست.

آذین با اشاره به تخصیص 20 میلیارد ریال به برنامه‌های حمایتی از نخبگان و پژوهشگران استان بوشهر بیان کرد: درراستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات حمایتی و تسهیلاتی در اختیار این نهاد در استان بوشهر قرار گرفته است.

وی افزود: طرح‌های انرژی‌بر، نقش حفظ محیط زیست در توسعه استان و قابلیت‌های دریایی در اولویت طرح های اقتصادی دانش بنیان استان بوشهر قرار دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه این استان در تولید گاز، صنایع فرآوری پتروشیمی، کشاورزی، شیلات و آبزی‌پروری جایگاه برتری در کشور دارد گفت: استان بوشهر در حوزه تولید و ثروت اقتصاد دانش بنیان جایگاه و رتبه مهمی ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر