کد خبر: 761373
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
ویتامین اسیدفولیک ناهنجاری‌های مادرزادی و خطر نقص لوله‌های عصبی (NDTS) را کاهش می‌دهد.
تقویت با اسیدفولیک سبب نقص لوله‌های عصبی فرزندان مصرف کننده آن آرد در بین سال‌های 1998 تا 2012 است به طوری که زنان باردار اگر به اندازه کافی اسید فولیک در دوران بارداری مصرف کنند.
 
 
مرکز کنترل و پیشگیری (CDC) بیماری آمریکا و وزارت بهداشت بریتانیا به این نتیجه رسیدند که زنان باردار باید 400 میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند که به دلیل رژیم‌هایشان باید مکمل‌های اسیدفولیک را مصرف نمایند.
 
 
براساس دستور سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تمامی تولیدکنندگان حبوبات و ماکارونی باید از اسیدفولیک استفاده کنند که این دستور در 77 کشور دنیا اجرایی شده اما متأسفانه هنوز در انگلستان اجرا نمی‌شود.
 
 
براساس مطالعه دکتر موریس از دانشگاه مریلند انگلستان با تجزیه تحلیل ناهنجاری‌های مادرزادی برای ارزیابی NTDS و ختم بارداری که در این سال‌های 2012-1991 روی داده است، با مصرف کافی اسیدفولیک 1.28 در هر 1000 تولد در حدود 81درصد نقص لوله‌های عصبی کاهش یافته است.
 
 
براساس این تحقیقات با غنی کردن مواد غذایی در آمریکا 23درصد شیوع حاملگی با NTDS کاهش داشته اما در همین دوران هیچ تغییری در انگلستان انجام نشده است.
براساس مطالعه تیم تحقیقاتی، اگر انگلستان سیاست غنی‌سازی را اجرا می‌کرد. حاملگی NTDS بین سال‌های 2012-1998 کمتر رخ می‌داد و شیوع NTD  بیست و یک درصد در دوره 14 ساله کاهش می‌یافت.
 
 
اگر بارداری به شیوه NTD متوقف نشود همه کودکان متولد شده غیر فعال شده و گرایش خیلی از مادران به مواد مخدر سبب می‌شود که 500 نوزاد نارس به دنیا بیایند.
 
 
جهت پیشگیری از اسپینابیفیدا باید اقدامات نظارتی برای جلوگیری از شیوع بیماری NTD  که شبیه نالیوومید است با غنی‌سازی مواد غذایی با اسیدفولیک گرفته شود.
 
 
با غنی‌سازی مواد غذایی با ویتامین اسیدفولیک جلوی خیلی از ناهنجاری‌های مادرزادی به سادگی تمام، گرفته شده که به دلیل برنامه‌ریزی غلط این امر میسر نمی‌شود.
 
 
گفتنی است اسیدفولیک نه تنها برای کاهش خطر ابتلا به NTDS موثر است بلکه برای کاهش سکته‌های اول قلبی و فشارخون سودمند است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار