کد خبر: 758055
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
وزیر اطلاعات دولت دهم :
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم در مسجد قرآن بوشهر گفت: یکی از درس‌های مهم و کلیدی نهضت امام حسین(ع) ولایت مداری است و حاکمیت اسلام بر مبنای ولایت است.

حجت‌الاسلام مصلحی اظهار داشت: بحث نفوذ که رهبر انقلاب مطرح می‌کنند جدی است و یکی از تهدیدهای نظام به شمار می رود اما یک عده همه امیدشان به اروپا و آمریکا است و می‌گویند این‌ها باید بیایند و مشکلات ما را حل کنند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: اوباما می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، خوب 36 سال است که این غلط را می‌کنند، چه غلطی توانسته‌اند بکنند؟ در 8 سال دفاع مقدس با همه هستی و توان خود به میدان آمدند، چی شد؟

وی خاطرنشان کرد: قرآن در سوره مائده می‌گوید ولایت مدار یهود و نصارا نباشید، یه عده با انقلاب و مؤمن هم هستند ولی ولایتمدار یهود و نصارا هستند.

حجت‌الاسلام مصلحی تأکید کرد: حادثه منا حاصل بی تدبیری، ناجوانمردی، خیانت و  جنایت آل سعود بود که همراهی این رژیم با آمریکا در اتفاقی که افتاد در واقع مقابله با انقلاب اسلامی است، بدون تعارف بگوییم آل سعود با انقلاب اسلامی مشکل دارد.

وزیر اطلاعات دولت دهم ادامه داد: ببینید استکبار چگونه از آل سعود استفاده می‌کند که داعش، وهابیت،گروهای تکفیری را از این طریق برای مقابله با انقلاب اسلامی به وجود می‌آورد.

عربستان دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی است

وی اظهار داشت: بعضی‌ها امروز فکر می‌کنند که عربستان کشوری است که می توان با آن مذاکره و گفت وگو کرد اما توجه ندارند که عربستان دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی به شمار می رود و من این قسم خوردگی را در مذاکره با آن‌ها دیده‌ام.

وزیر سابق اطلاعات افزود: چهار سال پیش، اولین باری که بحث‌های درگیری سوریه پیش آمد، بعضی آقایان در جلسات خصوصی می‌گفتند که برویم و با عربستان مذاکره و مسئله سوریه را حل کنیم و هرچه به آن‌ها گفته می‌شد که عربستان دشمن است و جای مذاکره نیست توجه نداشتند؛ بالاخره قرار شد در دبیرخانه شورای امنیت در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

حجت‌الاسلام مصلحی ادامه داد: در این جلسه بنا شد که من به عربستان بروم و با ولیعهد عربستان صحبت کنم و ما هم رفتیم و برای مذاکره نشستیم و یکی از حرف‌های که ولیعهد عربستان در جلسه رسمی که داشت ضبط می‌شد و نوار ضبط شده آن موجود است گفت، در دوران جنگ شما با صدام، ما با همه هستی و اعتقادمان از صدام حمایت می‌کردیم و با همکاری کشورهای خلیج‌فارس بیش از 20 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری فریاد می‌زند که مذاکرات انجام شود ولی سر جای خود و اشکالی هم ندارد اما حواستان باشد که روی پای خودتان بایستید و به دشمن تکیه نکنید و امیدی نداشته باشید که آن‌ها بیایند و مشکل شما را حل کنند. 

وزیر اطلاعات دولت دهم خاطرنشان کرد: در قضیه منا آن‌هایی که باید حرف می‌زندند سکوت کردند و آن‌هایی که باید کاری انجام می دادند انجام ندادند و بعد که وزیر ما به عربستان رفت هیچ‌کس تحویلش نگرفت ولی زمانی که مقام معظم رهبری یه تشر کوچک زدند سعودی ها از مواضع خود عقب نشینی کرده و با ایران همکاری کردند.

وی گفت: در فتنه 88 خیلی از آدم‌های که جز خواص بودند بسیاری از مسائل را برای آن‌ها بیان می‌کردم، می‌دیدم خودشان خلیلی بهتر از من این چیزها را بلد هستند و حق و باطل را تشخیص می‌داند اما در تصمیم‌گیری کم آوردند و خودشان قبول داشتند که تقلب نشده و امکان تقلب هم ندارد اما مدعی بودند که فلان ‌طرف نباید باشد.

حجت‌الاسلام مصلحی با تأکید بر اینکه شک نکنید دشمن در انتخابات مجلس طراحی فتنه می‌کند، افزود: فتنه 88 تمام نشده و آن‌هایی که دنبال فتنه بودند ابزار از آن‌ها گرفته شد و بعد از آن دنبال فرصت می‌گشتند که الان بخشی از این فرصت گیرشان آمده و می‌خواهد این فرصت را به نتیجه برسانند، استکبار هم سنگین پشت سر این مسئله است از جمله انتخابات مجلس.

وزیر اطلاعات دولت دهم خاطرنشان کرد: در فتنه جدید دیگر عکس امام پاره نمی‌شود و پیچیدگی قابل توجه و چندلایه دارد یعنی جوری طراحی می‌شود که به این سادگی نمی‌شود آن را تشخیص داد و نامحسوس است و در مراحل اولیه حتی خواص و نخبگان به راحتی نمی‌توانند آن را کشف کنند و جنس فرهنگی دارد.

 وی بیان کرد: در بحث نفوذ و فتنه جدید ظهور در بستر اجتماعی است، دشمن در مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی نفوذ را دنبال می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد: اخیراً به یکی از استان‌ها سفری داشته‌ام که شنیدم در شهرهای کوچک و دور افتاده چه کنسرت‌های برگزار می‌شود و دستگاه‌های مسئول هم عین خیالشان نیست، آیا می‌شود سطحی از کنار این‌ها گذشت؟  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر