کد خبر: 756433
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
جواد عسگر
بورس تهران یک بار دیگر بر مدار نزول سنگین قرار گرفت که نشان دهد رشد‌اندک آخرهفته گذشته سرابی بیش نبوده است. براساس پیش‌بینی‌های بودجه‌ای بسیاری از شرکت‌های بورسی عملکرد9ماهه شرکت‌ها نیز روند خوبی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد باتوجه به رکود سنگینی که در اقتصاد حاکم است با تعدیلات منفی همراه باشند. فعلا به نظر می‌رسد اگر دولت اقدام موثری نکند و در جهت خروج از رکود تصمیمات لازمه را نگیرد به زودی رکود سنگین به بحرانی در اقتصاد تبدیل می‌شود که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

معاملات بورسی بسیار کسل‌آور و باحجم بسیار پایین در حال انجام است و حاکی از بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران به بورس بورس تهران است.

صنعت سیمان همچنان با بحران مواجه است و نتوانسته‌است برای محصولات خود بازار فروش پیدا کند. از همین رو عضو هیات مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر از توقف دوماهه خط تولید دو کارخانه خود را داد. فعلا بیش از 18 میلیون تن سیمان با قیمت بالغ بر هزار میلیاردتومان درانبارها موجود است و فعلا برای آن نیز مشتری وجود ندارد.

درگروه خودرویی غیر از چرخشگر تقریبا اکثر نمادها قرمزپوش بودند و با افت‌های قیمتی همراه شدند. آنچه مسلم است وام خودرو تنها توانست به صورت مرهمی جزئی عمل کند و برای درمان وضعیت خودرویی‌ها باید راه‌های عملی دیگری پیدا کرد.

گروه ساختمان با تمام نمادها در نزول به سر می‌برند. نماد شرکت‌های توسعه‌شهري‌توس‌گستر و سرمايه گذاري مسكن پرديس صف فروش تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 99.18 واحد کاهش به 62 هزار و 635 واحد و ارزش روز بازار به 270 هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران بورس 423 میلیون برگ سهم به ارزش 98 میلیاردتومان در قالب 29 هزار و 759 فقره داد و ستد کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 38.60 واحد کاهش به 24 هزار و 388 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 8 واحد کاهش به 9 هزار و 768 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 6.80 واحد کاهش به 8 هزار و 306 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 191.41واحد کاهش به 69 هزار و 35 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 87.28 واحد کاهش به 43 هزار و 142 واحد و شاخص دوم بازار دوم با 112.04واحد کاهش به رقم 140 هزار و 994 واحد رسید.

نماد وغدیر، تاپیکو، پارسان بيشترين تأثير منفی را بر شاخص بورس داشتند و نماد فارس، جم، وبصادر، وامید بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با 4.60واحد کاهش به 687.90 واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد 85 ميليون و 845 هزار برگ سهم در قالب 12 هزار و 915 فقره به ارزش 52 ميليارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شتران، مارون، شاوان، وگردش، میدکو، بمپنا، پترول بيشترين تاثير منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار