کد خبر: 756377
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
چهارشنبه گذشته، رهبر معظم انقلاب براي چندمين بار موضوع مهم نفوذ دشمن و ضرورت هوشياري در مقابل آن را مطرح كردند...
حسن رشوند
بسيج، دژ مستحكم در مقابل نفوذ دشمنچهارشنبه گذشته، رهبر معظم انقلاب براي چندمين بار موضوع مهم نفوذ دشمن و ضرورت هوشياري در مقابل آن را مطرح كردند و اين بار نيز همچون گذشته محوري‌ترين بحث روز جامعه در جمع كساني مطرح شد كه بيشترين دغدغه و نگراني را از اهداف و برنامه‌هاي دشمن دارند. اين سؤال همواره مطرح بوده است كه چرا رهبري نظام مباحث كليدي و دغدغه‌ اساسي جامعه را در جمع نيروهاي مسلح، به ويژه سپاه و بسيج مطرح مي‌كنند. در اين رابطه چند نكته مهم وجود دارد:
1 ـ اينكه بحث نفوذ دشمن و انذار نسبت به آن در جمع سپاه و بسيج مطرح مي‌شود به نظر مي‌رسد ناشي از دو رويكرد معظم‌له باشد؛ يكي مربوط به اهميت موضوع است كه طبيعي است موضوعي با چنين درجه اهميتي، بايد در جمع كساني مطرح شود كه اراده مواجهه و برخورد با اين پديده شوم را داشته باشند. سپاه و بسيج تاكنون ثابت كرده‌اند بهترين نگهبان انقلاب اسلامي بوده‌اند و طبيعت نگهبان اين است كه به كوچك‌ترين موضوعات و مباحث حاشيه‌اي كه مي‌تواند خللي در امنيت ملي و منافع نظام وارد كند، حساس باشد.
 روزي كه رهبر معظم انقلاب، 19 سال پيش، بحث عوام و خواص را در جمع پاسداران لشكر 27 محمد رسول‌الله(ص) مطرح فرمودند، تقريباً براي همه اين سؤال مطرح شد كه چه اتفاقي افتاده است كه رهبري نظام يك موضوعي را كه مي‌توانست در جمع مسئولان و خواص جامعه مطرح شود در جمع يك نيروي نظامي مطرح مي‌كنند. بعدها كه موضوعات ديگر مطرح شد و ديديم برخي خواص جامعه به دامان ديگران غلتيدند و در جايگاه اپوزيسيون نظام نقش بازي كرده يا در مقابل توطئه‌هايي همچون فتنه 78 و 88 سكوت اختيار كردند، دانستيم كه آن فرمايشات براي اين بود كه نيروهاي وفادار به نظام و انقلاب با ديدن اين صحنه‌ها قالب تهي نكنند و بدانند كه دشمن خيمه خود را در كجا زده است. پس بزرگ‌ترين فلسفه طرح مباحثي از قبيل نفوذ دشمن در جمع سپاه، بسيج يا نيروهاي مسلح آمادگي آنها در مواجهه با پديده‌هايي است كه ممكن است گريبان انقلاب را بگيرد و ديگران از درك آن عاجز باشند. در چنين شرايطي بايد نيرويي باشد تا بتواند جامعه را نسبت به توطئه‌هاي فراروي نظام آگاه و سدي را در مقابل دشمن ايجاد نمايد. نكته ديگر در طرح اين موضوع در جلسه بسيج، نداشتن تعلقات جناحي و حزبي مجموعه‌هايي همچون سپاه و بسيج است. طبيعي است منافع گروهي و جناحي مانع از درك فاجعه‌اي مي‌شود كه ممكن است گريبان ملتي را بگيرد. جرياني كه به نوعي موجب غفلت و نفوذ دشمن مي‌شود و بدتر از آن چه بسا توجيه‌گر رفتاري باشد كه دشمن برنامه‌ريزي كرده است تا ملتي را خنثي كند يا به انحراف بكشاند. در چنين شرايطي، بسيج و سپاه فارغ از تعلقات و منافع حزبي و جناحي بدون هيچ ملاحظه‌اي در مقابل دشمن صف كشيده و مانع از نفوذ آن مي‌شوند.
2 ـ با وجود سلامت و استقلالي كه دستگاه ديپلماسي ما نسبت به غالب نظام‌هاي سياسي دنيا دارد، ‌بعضاً ديده مي‌شود در مقاطعي، به دليل تربيت ديپلماتيك و آموزه‌هايي كه برگرفته از روش‌هاي مرسوم دنياست، از تزوير سياسي دشمن غفلت صورت مي‌گيرد و همين غفلت و خوشبيني مانع درك برنامه‌هاي نفوذ دشمن در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي كشور مي‌شود. در روند مذاكرات هسته‌اي ديديم كه فلان ديپلمات برجسته كشورمان براي اثبات اينكه امريكاي امروز با گذشته متفاوت است، با يك احساس خاص تأكيد مي‌كند مقامات امريكايي در مذاكرات به ما قول دادند كه در فرآينده هسته‌اي ايران پايبند به اقدامات خود هستند، بنابراين نمي‌توانند بپذيرند كه دشمن آنها با حيله و تزوير سياسي و ابزار ديپلماسي از پشت خنجر بر ملت ايران مي‌زند و بايد با نگاه ترديدآميز به وعده دشمن نگريست. بيان خط نفوذ دشمن در جمع بسيجيان به منزله آن است كه بسيج مي‌تواند با چشمان تيزبين خود، تزوير سياسي و ديپلماسي دشمن را به درستي رصد و جامعه را از اقدامات و رفتار دشمن آگاه نمايد.
3ـ مقام معظم رهبري در اين ديدار دو شكل نفوذ را مطرح فرمودند كه يكي نفوذ موردي و فردي با هدف جاسوسي يا تأثيرگذاري بر تصميم‌گيري يك مدير يا مسئول صورت مي‌گيرد و شكل دوم آن كه بسيار خطرناك‌تر از شكل اول است، نفوذ جرياني از طريق شبكه‌سازي در داخل يك ملت است. اگر بپذيريم كه سپاه، به ويژه بسيج به عنوان يك نيروي مردمي در تك تك سلول‌هاي جامعه ايران گسترش يافته و ملت ايران در حصين امنيتي اين نيروي مردمي قرار دارد، طبيعي است كه در كنار دستگاه اطلاعاتي كشور، از چنين مجموعه‌اي انتظار مي‌رود هم مانع نفوذ فردي عناصر دشمن براي نفوذ در بدنه تصميم‌گير نظام گردند و هم با متلاشي كردن شبكه‌هاي جرياني دشمن مانع اقدامات دشمن در نفوذ به بدنه ملت شوند. بسيج از اين ظرفيت بزرگ برخوردار است، با توجه به گستره خود در همه بخش‌هاي دولتي و غير دولتي نظام، با چشم‌ تيزبين خود، هرگونه ردپاي دشمن را رصد كرده و با ورود به‌موقع و هدفمند اطلاعاتي، همچون سدي مستحكم در مقابل نفوذ دشمن بايستد.
4 ـ رهبر معظم انقلاب در اين ديدار با ذكر اينكه «مكمل نفوذ دشمن، كارهاي حاشيه‌اي و تخطئه كساني است كه بر اصالت‌ها، ارزش‌ها و نگاه درست پاي مي‌فشارند»، دو نكته را براي آينده جريان انقلابي كه در مقابل نفوذ دشمن مي‌ايستند، يادآور شدند تا مبادا با نهيب و فشار عناصر مرتبط با دشمن بسيج ميدان را خالي كند و جريان نفوذي در رسيدن به اهداف اميدوار شود. كاملاً روشن است حمايت از حق و حقيقت هزينه‌بردار است و كساني مي‌توانند به پاي حق بايستند كه هم اعتقاد راسخ به راهي داشته باشند كه پيموده مي‌شود و هم تاب و توان دشنام خناسان و جريان نفاق، همراه با جريان نفوذ دشمن را داشته باشند. بسيج نشان داده است در طول عمر انقلاب هميشه همراهي صديق براي نظام و انقلاب بوده است و تهمت و افتراي دشمنان كوچك‌ترين خلل و اثري در ادامه حركت آن نداشته است. آنجا كه بسيج توطئه تير 78 را خنثي كرد و متهم به چكمه‌پوشان بي‌منطق گرديد يا آنجا كه چشم فتنه 88 را كور كرد و با القابي همچون تماميت‌خواه، انحصار طلب و ... مورد آماج دشمن قرار گرفت، بسيج نشان داد تحت تأثير اين تهمت‌ها و كينه‌ورزي‌ها قرار نگرفته و بر راهي كه انتخاب نموده، ترديدي به خود راه نداده است.
هرچند اين هشدار رهبر معظم انقلاب كه فرمودند «نبايد كساني كه جايگاهي براي حرف زدن دارند، اصالت‌ها و بنيان‌هاي اساسي كشور را تضعيف و بینات انقلاب و محكمات امام را انكار كنند» اشاره به برخي رفتارهاي ماه‌هاي گذشته برخي مسئولان در اتهام‌زني به سپاه و بسيج دارد، ولي اين هشدار و انتقاد، داراي وجه ديگري نيز است و آن اينكه مسير آينده به مراتب دشوارتر از مسير طي شده گذشته است و مجموعه‌هاي دلسوز نظام همچون سپاه و بسيج و جريان انقلابي نظام بايد بي‌توجه به اين نامهرباني‌ها و بي‌انصافي‌ها، همچون كوه استوار و دژ مستحكم از حصين انقلاب و نظام دفاع كنند به ويژه اينكه دشمن قصد دارد در فضاي نزديك به انتخابات با مشوش كردن فضاي جامعه و ايجاد دو قطبي‌هاي كاذب، با نفوذ جريان خودخواسته، انقلاب اسلامي ايران را كه همچون ستاره‌اي درخشان در آسمان منطقه و جهان مي‌درخشد، با چالش اساسي مواجه کند تا مرهمي باشد بر شكست‌هاي مكرر آنها در عراق، سوريه و همه فعل و انفعالاتي كه در منطقه در اين مدت اتفاق افتاده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار