کد خبر: 756161
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
دشت كربلا در اين روز مملو از عاشقان حسين است و وظيفه همه ما اين است كه حسين را ياري كنيم تا ديگر در هيچ جاي زمان غربت ارباب عشق را نبينيم.
بهنام صدقي
دشت كربلا در اين روز مملو از عاشقان حسين است و وظيفه همه ما اين است كه حسين را ياري كنيم تا ديگر در هيچ جاي زمان غربت ارباب عشق را نبينيم.
پياده‌روي اربعين امروز خود به مثابه يك رسانه يك فرهنگ است. يك پياده‌روي با شكوه كه خود حامل پيام‌هايي عظيم و ناقل فرهنگ است. اين پياده‌روي تجلي‌گر فرهنگي از جنس انديشه است. زيارت حسين، زيارت عشق است و اين عاشقان واقعي ابا عبدالله هستند كه مسافتي طولاني را با پاي پياده جهت تطهير قلب و روح و پالايش دل مي‌پيمايند و قطعاً آنها توفيق وصال خواهند يافت.
اربعين يك فرهنگ است. فرهنگي به وسعت و بزرگي تمامي باور‌ها، ارزش‌ها و اعتقادات. رسانه‌اي تمام‌‌نما كه اين مردم پابرهنه فلسفه وجوديشان را در آن مي‌جويند و به دنبال هويت انساني خود در آن هستند. پابرهنگان اربعين معتقدند كه اين‌گونه مي‌توان جسم، روح و جان را پاك كرد و به زندگي معنا بخشيده و به آن رنگ و بوي حسيني داد.
آيا شكوه و حد اعتبار و اهميت زيارت قبر مطهر حسين بن علي(ع) جاي انديشه و تدبير ندارد؟ امروزه جهان تشيع با نام حسين(ع) و يارانش در جهان مي‌درخشد. چه بسا در كشور خودمان از اديان ديگر هم هستند كه همه ساله براي حضرت ابوالفضل(ع) نذر مي‌دهند و در صف‌هاي نذري‌هايي كه براي ابا‌عبدالله الحسين مي‌دهند مي‌ايستند. اينها نشانه چيست؟
انساني كه مسلمان نيست و دينش دين ديگري است چه چيزي در قيام حسين(ع) و يارانش ديده كه تا اين حد شيفته و دلباخته عاشورا و عاشوراييان شده؟
اربعين حسين بن علي(ع) در راه است. وظيفه ما به عنوان يك عاشق حسين چيست؟ چه جمله‌اي مي‌تواند زيباتر از اين جمله وظيفه مان را به ما گوشزد كند؟ آنان كه رفتند كاري حسيني كردند و اما آنان كه ماندند بايد كاري زينبي كنند. زينب(س) بعد از واقعه عاشورا چه كرد؟ بزرگ‌ترين كاري كه زينب(س) انجام داد، اين بود كه اجازه نداد فرهنگ عاشورا فراموش شود. امروز نيز وظيفه ما همين است.
چه زيباست كه در اين زمان همچون ديگر عاشقان حسين، به پا خيزيم و با پاي پياده، پرشورتر از هر سال ديگر پرچم عشق حسين را برداريم و در اربعين حسيني به همه جهانيان اعلام كنيم كه اسلام ناب محمدي چيست و يزيديان و داعشيان دست‌نشانده استكبار و غرب نخواهند توانست با جنايات ظالمانه‌شان وجهه اسلام را خراب كنند. پس بايد اين فرصت را مغتنم شمرد. شك نكنيد اگر دلمان را صاف كنيم، در پيروي از راه حسين(ع) همواره موفق خواهيم بود و همان‌طور كه تاكنون خداوند توفيق عنايت كرده و همه ما پشتيبان ولايت فقيه بوده‌ايم، از اين پس هم زير سايه ولايت فقيه به سر منزل سعادت خواهيم رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار