کد خبر: 755953
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
منابع سوری جزئیات و نتایج عملیات نیروهای ارتش سوریه در حومه لاذقیه را که به پاکسازی چند منطقه دیگر از لوث تروریست‌های تکفیری منجر شد، اعلام کردند.
تسنیم: نیروهای ارتش و دفاع ملی، چند روستای دیگر در حومه لاذقیه را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش توانستند چندین روستا و شهرک استراتژیک را از اشغال گروه‌های تروریستی در حومه شمالی لاذقیه و اطراف جبل الترکمان  آزاد کردند. این دستاورد در سایه حملات سنگین هوایی و موشکی به مواضع تروریست‌ها به دست آمد که سبب فرار آنها به کوه‌ها شد.

یکی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح به موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی این روستاها با پشتیبانی هوایی گسترده روسیه اعتراف کرده است. در این حملات، مقرهای تروریست‌ها با موشک‌‌های دوربرد و ده‌ها حمله هوایی هدف قرار گرفت که سبب عقب نشینی تروریست‌های الفتح و دیگر گروه‌ها به سمت جبل الترکمان شد و به این ترتیب ارتش سوریه توانست تپه الرشوان، کتف الغنمه، کتف الغدر، عین ساموخ، جب الاحمر و رویسه الملوحه را از اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

یک منبع میدانی هم درباره موفقیت امروز ارتش سوریه گفت گروه‌های تروریستی مسلح همزمان با پیشروی ارتش سوریه از هم فروپاشیدند. نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی آموزش دیده توانستند به این دستاوردهای مهم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور حومه لاذقیه دست یابند و تونل‌های مستحکم و دره‌ها و صخره‌هایی که گروه‌های مسلح به عنوان مواضع خود انتخاب کرده بودند، سودی به حال آنها نبخشید.

این منبع افزود اتاق عملیات خارجی تروریست‌ها بر روند نبردها نظارت داشته و گرو‌های تروریستی مسلح را به انواع جنگ افزارها تجهیز کرده زیرا از جایگاه استراتژیک این مناطق و تپه‌های واقع در حومه لاذقیه اطلاع دارد و گروه‌های تروریستی تلاش زیادی برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه انجام دادند و شمار زیادی تروریست از مناطق مختلف در حومه لاذقیه جمع آوری شده بودند.

از سوی دیگر یک فرمانده میدانی در ارتش سوریه تاکید کرد این دستاورد را ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع ملی از طریق آزادسازی چندین تپه شامل کتف الغنمه وکتف الغدر به دست آورد که از نظر لجستیکی و نظامی اهمیت فراوانی دارد، زیرا این مکان‌ها به ارتش سوریه و  دفاع ملی توان تمرکز بر محدوده جغرافیایی روستاهای زیادی را می‌دهد که به عنوان نقاط آتش و پشتیبانی برای گروه‌های تروریستی در بسیاری از جبهه‌های جنگ به شمار می‌رود و همچنین اجازه کنترل ده‌ها روستا را به  ارتش سوریه می‌دهد. ارتش سوریه توانسته است راه‌‌های کمک رسانی به تروریست‌های مستقر در تپه‌های کفردلبه و روستای سلمی را قطع کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار