کد خبر: 755869
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
اهدای نسخه‌ای از قرآن کریم از سوی رییس ‌جمهور روسیه به مقام رهبری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشته است.
ایکنا: در پی دیدار رییس‌جمهور روسیه بارهبر انقلاب اسلامی ایران و اهدای قرآن از سوی ولادیمیر پوتین به مقام معظم رهبری رسانه‌های مختلف جهان این رویداد را پوشش دادند.

رسانه‌های جهان عرب
شبکه خبری «إرم نیوز» با تیتر «اهدای نسخه خطی قرآن از سوی پوتین به رهبر ایران» نوشت: رهبر بزرگ ایرن در دیدار با پوتین اظهار کردند: «امریکا به‌دنبال تحقق اهداف ناکام خود در سوریه از راه سیاسی و مذاکره است».

این شبکه همچنین گزارش داد: پوتین به محض ورود به تهران دیدار با رهبر ایران را درخواست کرد که بنا به توصیف خبرگزاری تسنیم، اقدامی بی‌سابقه بوده است.

این رسانه نوشت: «ولادیمیر پوتین در این دیدار نسخه‌ای از قرآن را پس از دیداری دو ساعته با مقام معظم رهبری به ایشان هدیه کرد».

پایگاه اطلاع‌رسانی الاخبار، هنا فلسطین، هذا الیوم، صدی البلد، انباء العراق، شبکه خبری نیو نیوز، روسیا الیوم، العربیه، التحریر، اخبارک.نت، i24news.tv، پایگاه اطلاع‌رسانی sputniknews عربی و بترول مصر به آدرس«egyptpetrol.com» از جمله رسانه‌های عربی هستند که این خبر را پوشش دادند.
در بیشتر این رسانه‌ها عکس‌های مربوط به دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب و اهدای قرآن توسط رییس‌جمهور روسیه به ایشان نیز در قالب خبر به طور کامل آمده است.
رسانه‌های انگلیسی‌

رسانه‌های انگلیسی‌زبان نیز در گزارش‌هایی مشابه این خبر را پوشش دادند.

خبرگزاری «بلوم برگ» آمریکا، «رویترز»، نشریه «نیوز ویک»، شبکه «ABC News»، روزنامه «دیلی صبح» ترکیه به زبان انگلیسی، روزنامه «وال استریت ژورنال» و «USA Today» آمریکا از جمله رسانه‌های انگلیسی‌زبان هستند که به این خبر پرداختند.

رسانه‌های فرانسوی
رسانه‌های فرانسوی زبان نیز از این غافله عقب نمانده و به جمع رسانه‌هایی پیوستند که خبر اهدای قرآن توسط پوتین به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پرداختند.

«بی اف ام تی وی» و «لوریان لوژور» برخی رسانه‌های فرانسوی‌زبان بودند که این رویداد را پوشش دادند.

با توجه به این که تنها یک روز از دیدار پوتین با مقام معظم رهبری و اهدای قرآن توسط رییس‌جمهور روسیه به ایشان می‌گذرد، به نظر می‌رسد که این خبر هنوز در بسیاری از رسانه‌ها پوشش داده نشده باشد و روزهای آینده رسانه‌های بیشتری این رویداد را مورد توجه قرار داده و منعکس کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار