کد خبر: 755854
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
ایجاد بسترهای توسعه ای در شهر نیاز به گذراندن پروسه های متعدد دارد كه يكي از مهمترين آنها منظر شهري است؛ توجه به سیما و منظر شهری هم از جنبه معماری و زیبایی شناسی و هم از نظر ارتقاء کیفیت رسیدگی به اسباب و اثاثیه شهری در فرایند مدیریت شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وصله هاي نامناسب آسفالت علاوه بر نازيبا بودن، تردد عابران پياده و خودرو ها را با مشكل مواجه مي كند، از این رو آسفالت معابر يكي از موارد مهمي است كه تاثيري زيادي در منظر شهري دارد.

يكي از مهم ترين ويژگي‌هايي كه يك شهرپايدار را از ديگر شهرها متمايز مي‌كند و تاثير زيادي بر منظر شهري دارد، آسفالت مناسب معابر است.

تامين نیاز شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی از جمله آسفالت معابر و اساساً زیرساخت هایی که توسط شهرداری ها پایه گذاری می شود، همه و همه نهایتا به پویایی اقتصاد شهر منجر می شود.
با توجه به اين كه اصفهان نسبت به ساير شهرهاي كشور دست اندازهاي بالا و پايين كمتر دارد اما با اين وجود مديريت شهري اين كلان شهر امسال همانند سال هاي گذشته كه نهضت هاي گوناگون همچون پاركينگ سازي و پياده روسازي را براي طنين اندازي آهنگ توسعه و عمران اجرا مي كرد؛ امسال نيز نهضت آسفالت را آغاز كرده است تا به قولي اصفهاني ها را از دست اندازهاي بالا و پايين خلاصي دهد.

اکنون يكي از مهمترين دغدغه هاي شهردار اصفهان رسيدگي و ساماندهي وضعيت آسفالت معابر است از اين رو نهضت آسفالت معابر با قوت و جديت بيشتر در سطح مناطق 15 گانه شهر اصفهان آغاز شده است.

معاون عمران شهري شهرداری اصفهان در این باره به "جوان" گفت: بر طبق آمار تا پايان آبان ماه سال جاري بالغ بر 315 هزار تن آسفالت در قالب حدود 2ميليون و هفتصد هزار متربع آسفالت شامل روكش آسفالت معابر اصلي و فرعي، لكه گيري با دستگاه آسفالت تراشي ، زير سازي و آسفالت معابر در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان انجام شده است .

ایرج مظفر با بیان اینکه آسفالت بزرگراه های شهر به دلیل ترافیک سنگین ترو وسایل نقلیه بیشتری که در آنها تردد می کند ،یک لایه بیشتر از معابر دیگر دارد ،عنوان کرد :اجرای آسفالت در معابر اصفهان بر اساس استاندارد انجام می شود .

وی تصریح کرد: زیر سازی هایی که در سال های اخیر انجام شده استاندارد است و برخی از بخش های حلقه سوم ترافیکی شهر که عمر 20 ساله دارد ،اگرچه آسفالت آن خراب شده است ،اما زیر سازی آن که خوب انجام شده است ،اکنون با مشکل مواجه نیست .

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه اکنون مهندسان و کارگران شبانه روزی برای بهبود آسفالت معابر تلاش می کنند ،عنوان کرد : شبانه 9 اکیپ اجرای آسفالت در اصفهان فعال هستند و روزانه نیز 20 اکیپ در مناطق 15 گانه فعالیت می کنند .

وی به حجم بسیار آسفالت اجرا شده در اصفهان اشاره کرد و افزود :اکنون رکورد اجرای آسفالت شکسته شد ه که تاکنون سابقه نداشته است ،اما حجم تخریب های آسفالت بسیار است .

مظفر با بیان اینکه اعتبار 300 میلیارد ریالی در سال 94برای آسفالت معابر اصلی پیش بینی شده است ،اظهارداشت: تا کنون 216 میلیارد ریال از اعتبار اختصاص یافته به آسفالت معابر اصلی هزینه شده است .

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان به 580 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای آسفالت معابر فر عی در سال 94 اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تا کنون380 ميلیارد ریال برای آسفالت معابر هزینه شده است.

آسفالت معابر گامی در جهت توسعه و آبادانی شهر

عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان نیز در گفتگو با "جوان" اجرای آسفالتمعابر را گامی در جهت توسعه و آبادانی شهر دانست و خواستار تخصیص ردیف مناسبي برای آسفالت معابر فرعی و اصلی به خصوص در مناطق محروم در تدوین بودجه سال 95 شهرداری اصفهان شد.

سيد كريم داوودي گفت:یکی از مصادیق عملی محرومیت زدایی، آسفالت معابر اصلی و فرعی داخل محلات می باشد.
وي افزود: اكنون كه برنامه 5 ساله اصفهان در حال تدوين است شاخص هاي كمي در خصوص آسفالت معابر خاكي و يا معابري كه آسفالت بيش از 15 سال دارد، در نظر گرفته شود.
عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح كرد: بايد در تدوین بودجه سال 95 ردیف مناسبي برای اسفالت معابر فرعی و اصلی به خصوص در مناطق محروم اختصاص داده شود.
داوودي ضمنتشکر از مجموعه شهرداری اصفهان به خاطر آغاز نهضت آسفالت معابر فرعی و اصلی خاطرنشان كرد: آسفالت معابر طي چند ماه اخير موجب تحول چشمگیر در محلات شده و امیدوارم در ماه های آینده سال نيز تداوم يابد.
وي در خصوص فعاليت شركت هاي خدمات رسان همچون آب، برق، گاز ادامه داد: با توجه به اينكه بيشترين مشكلات مربوط به آسفالت شهر در رابطه با احداث شبكه هاي شركت هاي تاسيساتي مانند آب، برق، گاز و مخابرات است لازم است معاونت عمران و حوزه خدمات شهري بر فعاليت اين شركت ها نظارت داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار