کد خبر: 754528
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: با حضور 35 هزار رزمنده بسيجي از گردان‌هاي رزمي در يگان‌هاي مردم پايه شش استان كشور، رزمايش بزرگ الي بيت المقدس 94 امروز در قم آغاز مي‌شود.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: با حضور 35 هزار رزمنده بسيجي از گردان‌هاي رزمي در يگان‌هاي مردم پايه شش استان كشور، رزمايش بزرگ الي بيت المقدس 94 امروز در قم آغاز مي‌شود.
سردار سرتيپ پاسدار علي فضلي در گفت‌وگو با خبرگزاري بسيج در قم طي سخناني ضمن گراميداشت فرارسيدن هفته بسيج اظهار كرد: به لطف و عنايت خداوند در آستانه هفته بسيج، امسال رزمايش منطقه‌اي مركزي الي‌بيت‌المقدس 94 در محدوده استان ولايت مدار قم در تاريخ 28 و 29 آبان ماه سال جاري و با حضور بيش از 35 هزار رزمنده بسيجي از گردان‌هاي رزمي در يگان‌هاي مردم پايه استان‌هاي تهران بزرگ، تهران، البرز، قم، سمنان و مركزي در قالب 120 گردان از گردان‌هاي امام حسين و الي‌بيت‌المقدس اجرا خواهد شد.
وي ابراز كرد: اهدافي كه در اين رزمايش دنبال مي‌شود، تمرين آمادگي‌هاي رزمي، نظامي، دفاعي، امنيتي و توسعه يك به سه گردان‌هاي رزمي بسيج است.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با بيان اينكه قرارگاه مركزي امام حسين(ع) سپاه و بسيج، اين رزمايش را هدايت و فرماندهي مي‌كند، افزود: اين رزمايش‌ها در استان‌ها به صورت جامع و كامل انجام شده است و وقتي عنوان منطقه‌اي را به خود مي‌گيرد، در يك جغرافياي خاص، چند استان همزمان با هم از شروع فراخواني، ستون‌كشي و اقدامات تاكتيكي در منطقه رزمگاه، استقرار و اردوي صحرايي بسيجيان اجراي ماموريت خواهند داشت.
وي با بيان اينكه اين رزمايش‌ها تست عملياتي و ميداني است، خاطرنشان كرد: كلاس‌هاي آموزشي تئوري و عملي در دستور كار اين رزمايش قرار دارد و تشكيل حلقه‌هاي صالحين نيز بخشي از اين رزمايش بزرگ است.
سردار فضلي بيان كرد: عزيزان بسيجي ضمن آماده شدن براي پياده روي تاكتيكي، در حضور جمع كثيري از مسئولان لشكري و كشوري و فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح، اجتماعي را در يك ميدان سان به شكل ساختاري و سازمان‌دهي شده گرداني خواهند داشت.
وي در تشريح برنامه‌هاي اين رزمايش دو روزه اعلام نمود: بعد از مراسم سان، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و رئيس سازمان بسيج مستضعفين ضمن ايراد سخنراني، اجازه ادامه برنامه‌ها را خواهند داد.
سردار فضلي در ادامه ضمن قدرداني از مردم شريف و ولايت مدار استان قم به ويژه جغرافياي پيراموني منطقه رزمايش به جهت همراهي‌هاي لازم جهت برگزاري اين رزمايش بزرگ، ابراز كرد: امروز به فضل خداوند قريب به 2 هزار و 250 گردان رزمي، دفاعي و امنيتي و احتياط از عزيزان دريادل بسيجي در سراسر كشور تشكيل شده است.
وي با بيان اينكه گردان‌هاي امام حسين(ع)، امام علي(ع)، الي بيت المقدس و گردان‌هاي كوثر در حوزه خواهران از گردان‌هاي هميشه بيدار بسيج هستند، تصريح كرد: اين گردان‌ها در ماموريت‌هاي دفاعي، امنيتي و احتياط، تاكتيك‌هاي پنجگانه‌اي را تمرين مي‌كنند كه نسبت به احصاي تهديدات هر استان، خودشان را براي مقابله با تهديدات آن استان در حوزه دفاعي، امنيتي آماده مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار