کد خبر: 751460
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان :
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، با بیان اینکه باید به حوزه گردشگری به‌ عنوان یکی از شاخصه ‌های مهم در توسعه استان نگاه اساسی کرد، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون حوزه گردشگری در استان مغفول بوده است.
معصومه صالحی
دکتر خسرو نشان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان، گفت: میراث تاریخی و معنوی خوزستان از دیرینه ‌ترین زمان تا به امروز به‌ عنوان ذخایر ارزشمندی برای نسل بشر محسوب می‌شود که باید به ‌خوبی از آنها حفظ و مراقبت کرد.

وی اضافه کرد: میراث هر منطقه متعلق به ساکنان آن است اما با توجه به اهمیت میراث تاریخی خوزستان در تاریخ بشریت، از آنها به‌ عنوان میراثی برای همه انسان‌ های جهان می توان نام برد.

نشان، با بیان اینکه تاریخ بشر در میراثی که هم‌اکنون در اختیار ما است، گنجانده شده، تصریح کرد: مسائل نهفته فراوانی در تاریخ خوزستان وجود دارد که باید آن را کشف کرد.

وی با تاکید براینکه همه ما با هم و با نگاهی جدید باید مسائل مربوط به حوزه میراث را به پیش ببریم، افزود: بر اساس تعاریف جدید مدیریتی، صیانت از میراث فرهنگی هر منطقه منحصر به نگهداری از آن نیست بلکه بر اساس این علم باید با استفاده از روش ‌های جدید سازمانی وضعیت میراث را از حالت فعلی و چارچوب‌ های موجود رهایی بخشید.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی خوزستان، با بیان اینکه انجام فعالیت ‌های بزرگ اراده ‌ای قوی می ‌طلبد، اضافه کرد: باید همه سازمان و ادارات مرتبط در خوزستان باید برای شکوفایی و انجام پروژه ‌های بزرگ در میراث فرهنگی کمک کنند چرا که به‌ت نهایی و با این بودجه محدود نمی توان فعالیتهای مفید انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری از حوزه‌ های مهم استان است، ادامه داد: باید به حوزه گردشگری به‌ عنوان یکی از شاخصه‌ های مهم در توسعه استان نگاه اساسی کرد.

نشان، با بیان اینکه بعضی استان ‌ها مسیر حوزه اقتصادی و رشد را اشتباه رفته‌اند، عنوان کرد: خوزستان، استانی با ذخایر متنوع است ولی تاکنون حوزه گردشگری در این استان مغفول مانده و به آن به عنوان محور توسعه کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به آثار ثبت جهانی شده استان، بیان کرد: بسیاری از ثبت جهانی سه اثر تاریخی استان به‌ سادگی گذر می ‌کنند در حالی که از این آثار جهانی می توان در راستای جذب گردشگر و رشد و توسعه اقتصادی استان بهره گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر