کد خبر: 742215
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مديرعامل فولاد مبارکه :
مديرعامل فولاد مبارکه گفت: باتوجه به عزم و برنامه ريزي دولت، وجود معادن غني، نيروي انساني خلاق و بهبود فضاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي، ايران مي تواند جزء 10 کشور برتر توليد کننده فولاد دنيا باشد.

دکتر بهرام سبحاني در آيين افتتاحيه نخستين همايش بين المللي آهن و فولاد متال بولتن ايران ، طي سخناني با اشاره به تأکيد معاون وزير صنعت معدن و تجارت در خصوص اراده واستراتژي دولت نسبت به افزايش توليد فولاد کشور، به تبيين وضعيت حال و آينده فولاد ايران، روند روبه رشد توليد اين محصول طي 10 سال گذشته و همچنين ظرفيتهايي که براي سرمايه گذاري و افزايش توليد فولاد در کشور ايران موجود مي باشد، پرداخت.

وي ضمن تشريح اين ظرفيت ها گفت: در ايران 16 معدن سنگ آهن با ظرفيت5/4 ميليارد تن موجود است که مهمترين آنها در مرکز و آماده استخراج و بهره برداري هستند.

رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران با تأکيد بر لزوم اجراي طرحهاي توسعه صنعت فولاد ايران تصريح کرد: کشور پهناور ايران، 1648195 کيلومتر مربع مساحت و 80 ميليون نفر جمعيت دارد. از اين ميزان جمعيت حدود 27 ميليون نفر نيروي انساني جوان و تحصيل کرده مي باشد که متوسط سن آنها 28 سال است، فلذا با توجه به معادن غني و وجود نيروي انساني خلاق و جوان انتظار مي رود که دست يابي به توليد 55 ميليون تن فولاد امکان پذير باشد.

دکتر سبحاني در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: رتبه بندي جهاني توليد کنندگان فولاد در دنيا نشان مي دهد، در حال حاضر ايران در رتبه چهارده قرار دارد و تا 10 سال آينده با اجرايي کردن پروژه هاي در دست اقدام و جهش توليد از 20 ميليون تن فعلي به 55 ميليون تن رسيدن به رتبه هشتم را در برنامه خود قرار داده است.

وي افزود: انتظار مي رود در 10 سال آينده با توجه به پروژه هاي در دست اقدام، ظرفيت کنسانتره سنگ آهن به 65 ميليون تن برسد. همچنين ظرفيت موجود گندله سازي از 21 ميليون تن فعلي به 62 ميليون تن و در بخش آهن اسفنجي به 67 ميليون تن و در بخش فولاد خام به 50 تا 55 ميليون تن دست يابيم.

رئيس هيئت مديره انجمن توليد کنندگان فولاد ايران با اشاره به آمارهاي موجود، سهم ايران در توليد فولاد خام در منطقه خاور ميانه و شمال آفريقا را 80 درصد خواند و تصريح کرد: اين در حاليست که اکثر توليد کنندگان در اين منطقه نيز توليد کننده مقاطع فولادي مي باشند.

مدير عامل فولاد مبارکه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملکرد مثبت فولاد مبارکه در زمينه صادرات، افزود: امروز بحث کيفيت نقش به سزايي در صادرات محصولات فولادي ايفا مي نمايد و به همين دليل است که مي بينيم بسياري از کشورها با توجه به مقوله کيفيت محصولات فولاد مبارکه را درخواست مي نمايند.

ايشان در همين رابطه گفت: در سال 2007 ميلادي يک و نيم ميليون تن محصولات فولادي صادر شد اما امروز شاهد اين هستيم که در سال 93 فقط از شرکت فولادمبارکه يک و نيم ميليون تن محصول به بازارهاي رقابتي دنيا صادر شده است و اين موفقيت تنها به خاطر کيفيت بالاي محصولات فولاد مبارکه است.

وي در ادامه به معرفي و بيان عملکرد شرکت فولاد مبارکه پرداخت و گفت: گروه فولاد مبارکه هم اکنون توليد 50 درصد فولاد ايران را برعهده دارد، فلذا براي حفظ اين سهم بازار، در برنامه ميان مدت خود دست يابي به توليد 12 ميليون تن و در برنامه بلند مدت، توليد 25 ميليون تن را مد نظر قرار داده است.

وي خاطر نشان کرد: توليد و مصرف فولاد ايران روند روبه رشدي داشته است ليکن در سالهاي اخير مصرف و ساخت و ساز به دليل رکود کاهش داشته است که مطمئناً با بهبود فضاي سرمايهگذاري وديگر شرايطي که پيش از اين به آن اشاره شد مجدداً از رشد فزاينده اي برخوردار خواهد شد واين به هيچ عنوان دور از دسترس و انتظار نيست.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان همزمان با برگزاري اين همايش، با برپايي غرفه در بخش نمايشگاهي کنفرانس و با عنايت به حضور مديرعامل، معاونين و برخي از مديران و کارشناسان بخشهاي مختلف شرکت، پذيراي ميهمانان داخلي و خارجي بود و ضمن ارايه آخرين دستاوردهاي شرکت، فرصتها و مزيتهاي سرمايه گذاري در بخش صنعت فولاد ايران و بويژه فولاد مبارکه را مورد بحث و بررسي قرار دادند.

گفتني است اين کنفرانس با هدف معرفي ظرفيت هاي ايران در صنايع آهن، فولاد و سنگ هاي معدني، ارايه اطلاعات مرتبط، تسهيل ارتباطات بين المللي، معرفي آخرين دستاوردها و فناوري هاي روز دنيا، بررسي نقاط ضعف و قوت و مباحث زير ساختي، شناسايي بازارهاي هدف، سهم بخش خصوصي در اين صنايع، برنامه هاي کلان و درازمدت براي توسعه، تکنولوژي هاي مناسب با اين صنايع و جذابيت ها و مزيت هاي سرمايه گذاري در حوزه آهن و فولاد ايران برگزار شد.

از مجموع شرکتکنندگان در کنفرانس آهن و فولاد ايران 45 درصد ايراني و 55 درصد خارجي بودند. از بين افراد خارجي شرکتکننده در اين کنفرانس 15 درصد آسيايي، 20 درصد اروپايي، 5 درصد از آمريکا و 15 درصد از آسياي شرقي حضور داشتند. ضمن اينکه حدود 17 شرکت نيز در نمايشگاه جانبي کنفرانس غرفه داشتند.

در جريان دو روز برگزاري کنفرانس آهن و فولاد ايران بالغ بر 300 مورد مذاکره بين افراد و شرکتهاي مختلف برگزارشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار