کد خبر: 738206
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي تهران تشكيل مي‌شود
استاندار تهران از تشكيل قرارگاه آسيب‌هاي اجتماعي استان تهران خبر داد.
به گزارش مهر، نخستين جلسه قرارگاه ساماندهي اجتماعي تهران با حضور سيد‌حسين هاشمي استاندار تهران، فتاح رئيس كميته امداد امام خميني(ره)، دكتر انوشيروان محسني رئيس بهزيستي كشور، سردار ساجدي‌نيا رئيس پليس تهران بزرگ، حجت‌الاسلام امرودي معاون اجتماعي شهرداري تهران و معاونين استاندار تهران برگزار شد.
در اين جلسه هر كدام از دستگاه‌ها ارزيابي خود را درباره وضعيت فعلي شهر تهران ارائه كردند و با توجه به امكاناتي كه در اختيار دارند نسبت به همكاري احتمالي نظرات خود را مطرح ساختند كه البته با توجه به گستردگي مباحث اين جلسه به موضوع معتادان متجاهر اختصاص يافت. سيد‌حسين هاشمي، استاندار تهران ضمن خوب ارزيابي كردن اين جلسه و تقسيم كاري كه انجام شد، گفت: تا كنون ظرفيت استان تهران در كمپ‌هاي نگهداري و بازپروري استان حدود 2 هزار و 900 نفر بوده است، از جمله مركز شفق كه به دليل شرايط غير‌استاندارد آن در قبل، اكنون بازسازي شده و قابل‌بهره‌برداري است.
استاندار تهران ادامه داد:با توجه به هماهنگي‌هايي كه انجام شده است مقرر شد با همكاري شهرداري تهران و سازمان بهزيستي نسبت به افزايش ظرفيت اين كمپ‌ها اقدام شود و تا پايان شهريور‌ماه ظرفيت استان تهران براي پذيرش معتادان دستگير شده توسط نيروي انتظامي به 5 هزار و 900 نفر خواهد رسيد.
وي افزود: با توجه به آمارهاي ارائه شده مبني بر وجود 15 هزار معتاد متجاهر در خيابان‌هاي تهران به نظر مي‌رسد حدود ۷۰ درصد اين افراد از شهرستان‌هاي ديگر كشور باشند و مقرر شد با هماهنگي قوه قضائيه اين افراد با استفاده از ظرفيت‌هاي كمپ‌هاي ماده ۱۶ به همان شهرستان‌ها برگردانده شوند كه در اين صورت استان تهران نيز مي‌تواند نسبت به ارائه خدمات بهتر و مفيدتر در كمپ‌هاي ترك اعتياد اقدام كند.
هاشمي ادامه داد: البته در فشافويه نيز مركزي براي نگهداري محكومان مواد مخدر وجود دارد و در نظر داريم با استفاده از ظرفيت خالي آنجا نيز براي نگهداري خرده‌فروشان در انتظار حكم و انواع ديگر اقدام كنيم كه در اين صورت حدود 3هزار نفر به ظرفيت مراكز نگهداري استان افزوده خواهد شد.
 
مشكلات مدارس مسكن مهر جدي است
استاندار تهران به وضعيت مدارس مسكن مهر نيز اشاره كرد و افزود: مشكلات فضاهاي آموزشي در مسكن مهر استان، امسال جدي‌تر از سال گذشته است.
هاشمي گفت: مسكن مهر مشكلات زيادي داشت و دولت يازدهم تصميم گرفت با وجود همه مشكلات، آن را به اتمام برساند.
وي با اشاره به كمبودهاي سايت‌هاي مسكن مهر در بخش دسترسي مناطق، كلانتري‌ها، مساجد و مدارس گفت: ۳۲۷ هزار واحد مسكن مهر سهم استان تهران بوده است كه بيش از ۲۳۰ هزار واحد مسكن مهر تحويل داده شده كه از اين تعداد ۱۵هزار واحد داراي مشكل آب، برق و گاز است.
استاندار تهران با اشاره به تكميل مدارس سايت‌هاي مسكن مهر استان تهران همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد گفت: سال گذشته با مشكلاتي در تكميل مدارس مسكن مهر مواجه بوديم كه امسال مشكلات جدي‌تر است. بر اين اساس همه دستگاه‌هاي اجرايي مسئول، با ابتكار خاص خود در حال حل اين معضل هستند تا رفع شود و اميدواريم تا سال آينده مشكل تأمين فضاي آموزشي واحدهاي مسكن مهر استان حل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار