کد خبر: 736915
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
محمدرضا هادیلو
هر سال و همزمان با بازگشايي مدارس، يكي از دغدغه‌هاي والدين، شيوه رفت و آمد فرزندان‌شان به مدرسه است. در اين شرايط، نزديكي مدرسه به منزل دانش‌آموزان مزيتي به شمار مي‌آيد كه نصيب هر كس نمي‌شود. البته گروهي از والدين هم ترجيح مي‌دهند خودشان مسئول بردن و آوردن بچه‌ها به مدرسه باشند اما آن دسته از پدر و مادرهايي كه براي اين آمد و شد به سراغ سرويس‌هاي اياب و ذهاب مي‌روند به دل نگراني ديگري مي‌رسند و آن هم نوع وسيله و راننده آن است.
سال گذشته خبرهاي مختلفي در مورد بروز مشكل در سرويس‌هاي مدارس و به خصوص آنهايي كه دانش‌آموزان دختر را جابه‌جا مي‌كردند و راننده مرد داشتند، منتشر شد؛ اتفاقات و حوادثي كه مي‌طلبيد تا مسئولان امر براي رفع آن چاره‌انديشي كنند.
در همين راستا و در اقدامي مطلوب، معاون دادستان اصفهان در امور پيشگيري از وقوع جرم از الزام دادستاني به ارائه سرويس اياب و ذهاب دانش‌آموزان دختر مقاطع تحصيلي سوم تا پنجم دبستان توسط رانندگان زن از ابتداي سال تحصيلي جديد خبر داد.
محمدرضا قنبري در اين‌باره گفت: «از آنجايي كه امنيت جاني و رواني دختران در هر رده تحصيلي و به خصوص در سنين پايين‌تر داراي اهميت زيادي است اين طرح با عنايت ويژه رئيس كل دادگستري اصفهان از سوي دادستاني اصفهان پيشنهاد شد و از ابتداي سال تحصيلي جديد اجرايي مي‌شود.»
وي ادامه داد: «بر اساس جلساتي كه دادستاني با اداره آموزش و پرورش و اداره تاكسيراني اصفهان برگزار كرد، مقرر شد از ابتداي سال تحصيلي جديد، رانندگان زن مسئوليت سرويس اياب و ذهاب دانش‌آموزان دختر در مقاطع سوم تا پنجم ابتدايي را بر عهده بگيرند.» هر چند اداره تاكسيراني در ابتدا به دليل كمبود راننده زن موافق اجراي اين طرح نبود اما به گفته معاون دادستان اصفهان، بعد از بررسي‌هايي كه صورت گرفت مشخص شد به اندازه كافي راننده زن در اين شهر وجود دارد و بر اين اساس مسئولان اين اداره كل ملزم به اجراي اين طرح شدند.   جالب اينكه دادستاني اصفهان اعلام كرده تلاش خواهد كرد تا اين طرح در مقاطع ديگر تحصيلي نيز اجرايي شود؛ طرحي كه با اجرايي شدنش بخش عظيمي از نگراني خانواده‌ها در خصوص دانش‌آموزان دختر كاهش مي‌يابد و امنيت به درون سرويس‌ها جاري مي‌شود.
 حال با توجه به عملكرد و برنامه سنجيده دادستاني اصفهان در نحوه آمد و شد دانش‌آموزان، بجاست تا در همين راستا در استان‌هاي ديگر نيز تصميماتي اتخاذ شود كه بتواند گامي در جهت تزريق آرامش در مسير رفت و آمد محصلان باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار