کد خبر: 736846
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
برخلاف نظر وزیر صنعت و معدن که از عدم کاهش قیمت خودرو خبر داده است نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بازار ایران را به دلیل عدم کیفیت خودروهای داخلی و ورود ماشین های با کیفیت خارجی مستعد کاهش قیمت خودروی داخلی می دانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار به نقل از رازق،وضعیت بازار خودرو درایران در سردرگمی کاملی به سر می برد. پس از توافق هسته ای وین و گمانه زنی ها در خصوص واردات ماشین های با کیفیت خارجی، عدم استقبال مردم از خودرو چینی وکاهش قیمت خودروهای داخلی که علیرغم قیمت بالا انتظارات خریداران را تأمین نمی کندف آینده بازار خودرو ایران را به چالش کشیده است.

از سوی دیگر کمپین هایی با عنوان «نخریدن خودرو صفر» به دنبال انتقام از خودروسازان داخلی و کاهش قیمت های خودرو های داخلی در فضای مجازی به راه افتاده است. این کاربران علت این انتقام جویی را نیز گرفتن حقشان از خودرو سازان می دانند چون معتقدند در سال های گذشته خودرو سازان، خودروهای داخلی بی کیفیت را به هر قیمتی که دلشان خواسته به مردم فروختند و مردم نیز که چاره ای جز خرید همین خودرو ها نداشتند ناچار به خرید شدند.


محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن در نشست خبری با اعلام حمایت از خودرو سازان، اظهار کرد: « عده‌ای به حق یا ناحق موضوعی را درباره اینکه "خودرو نخرید" ارزان می‌شود مطرح می‌کنند اما ما، خودروسازان و شورای رقابت نگفته‌ایم که خودرو ارزان می‌شود»


وی با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی تابع تورم داخلی است، گفت: اگر خودروسازان قیمت خودرو را افزایش ندهند در اصل یعنی قیمت را کاهش داده‌اند، چراکه تورم در این مدت افزایش داشته اما قیمت خودرو ثابت مانده است.


 وزیر صنعت و معدن با بیان این‌که من به دنبال گران‌شدن خودرو نیستم، گفت: قطعا من هم به دنبال ارزان‌شدن خودرو هستم، اما نه به قیمت ضرر کردن کارخانه‌های تولیدی.


علی مهری معاون اقتصادی ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگار رازق از تشریح وضعیت فعلی ایران خودرو امتناع کرد و گفت: تا جایی که من اطلاع دارم هم وضع تولید و هم خرید فروش خوب است و بیش از این اطلاعی در این باره ندارم که به شما بگویم.


بر این اساس از آنجا که موفق به گرفتن پاسخی منطقی از سوی مسئولین ایران خودرو نشدیم در گفت و گو با چند تن از فروشندگان و نمایشگاه داران اتومبیل وضعیت امروز بازار خودرو در ایران را جویا شدیم.


قیمت خودرو داخلی باز هم با کاهش روبرو خواهد شد
حسین عباسی یکی از فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو در گفت وگو با خبرنگار «رازق» با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی و داخلی اظهار کرد: خودرو های وارداتی علی الخصوص خودرو های چینی پس از پایان توافق وین با کاهش قیمت روبرو شد که همین موضوع منجر به کاهش تقاضا برای خودروهای داخلی و در پی آن افت قیمت این خودروها شده است.

 

z5fd_photo_2015-09-01_12-56-24.jpg
وی ادامه داد: با ورود خودرو های جدید به بازار مطمئنا قیمت این خودرو داخلی باز هم با کاهش روبرو خواهد شد و موجب می شود تا مصرف کننده حق انتخاب داشته باشند.


قیمت تمام شده خودرو داخلی واقعی نیست
این فروشنده خودرو قیمت تمام شده خودروهای داخلی را واقعی ندانست و افزود: قیمت خودرو های داخلی با این کیفیت و آپشن ها در مقایسه با خودرو های خارجی بسیار بالاست.


وی ادامه داد: این قیمت ها خیلی پایین تر باید باشد چون بیشتر خودرو هایی که در بازار ایران وجود دارد خودرو های از رده خارج سال ها پیش خارجی ها است.


نمایشگاه دار دیگری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: چرا خودرو های داخلی با این کیفیت پایین باید با قیمت های هنگفتی به بازار عرضه شود؟
وی ادامه داد: با اینکه بیش از 20 سال در خرید و فروش ماشین هستم اما از کمپین های خریدن خودرو صفر ممنوع حمایت می کنم.

643v_photo_2015-09-01_12-56-30.jpg


محمدی ادامه داد: تا زمانی که مسئولین خودرو ساز بخواهند با دروغ به مردم حرفی را بقبولانند وضعیت همین است و نمیتوان با دروغ مردم را گول زد و خودرو بی کیفیت را با قیمت بالا به مردم داد.


این فروشنده ماشین ادامه داد: اگر همین شرایط ادامه یابد و مردم از خرید خودرو صفر خود داری کنند شاید همین موضوع باعث بیداری مسئولین باشد تا به فکر بیفتند و چاره ای برای این مشکل بیاندیشند.


دولت به جای خودرو بی کیفیت قطعات ماشین تولید کند
یکی دیگر از نمایشگاه دار های سطح تهران که از نمایندگی های مجاز دوخودروساز در کشور هم است درباره وضعیت فعلی بازار، گفت: بازار خودو در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و مردم منتظرند ببیند تا با به نتیجه رسیدن توافقات چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

n3j9_photo_2015-09-01_12-56-17.jpg


وی که خود از منتقدان صنعت خودرو کشور است، ادامه داد: کشور ما توان تولید خودرو با کیفیت و قیمت مناسب را ندارد و اگر بخواهد چنین کاری را انجام دهد مطمئنا به پای خودرو های خارجی نخواهد رسید.


این فروشنده ماشین تصریح کرد: پیشنهاد من به دولت و خودروسازان این است که به جای تمرکز بر روی تولید خودرو بی کیفیت و از رده خارج استاندارد جهانی بر تولید قطعات خودرو تمرکز کند تا حتی کشور های تولید کننده بهترین خودرو ها هم برای تامین قطعات ماشین های خود بیایند و مصرف کننده کشور ما محسوب شوند.


وی ادامه داد: با این شرایط هم وضعیت صنعت کشور بهتر خواهد شد و هم بخشی از مشکل اشتغال در کشور را می توان سر و سامان داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار