کد خبر: 736464
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: آل سعود در توهم تشکیل دولت در عدن به سر می‌برد.

 

اسدی: عربستان به دنبال کودتا در یمنبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "امین اسدی" عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در مورد اوضاع اخیر یمن تشریح کرد : بعد از گذشت 4 ماه جنگ نابرابر ،سعودی ها دیگر هیچ نقشه و طرح مشخصی  ندارند. آنها به نتایج مورد نظر قبلی خود نرسیده اند و متحدان غربی شان هم که تصور نمی کردند مردم یمن اینگونه مقاومت کنند، مایلند کمتر در این شکست سهیم باشند اما ترجیح می دهند بجای ارائه راهکار عاقلانه به سعودی ها، به آنها سلاح بیشتری بفروشند، پیش بینی می شود که عربستان پس از شکست در یمن و از دست دادن دستاوردهایشان به راهبردهای جدیدی روی بیاردند و بهدنبال جنگ داخلی و کودتا در یمن باشند.
 
وی افزود:جنگ یمن علاوه بر تلفات سنگین غیرنظامیان ، انتقال مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز را هم با مشکلات زیادی مواجه کرده است، یکی از مشکلات بزرگ کمبود سوخت در بیمارستان ها و مراکز درمانی است بسیاری از مراکز درمانی یمن به دلیل کمبود سوخت و دارو تعطیل شده اند..
 
این فعال دانشجویی بیان داشت : در تعز، چون شهری پرجمعیت است و تکفیری ها در میان مردم و غیر نظامیان پنهان شده اند، جنگ مقداری طول می کشد، اما در سایر شهرهای مهم از صنعا گرفته تا مارب، مردم و نیروهای انصارالله مسلط هستند. تکفیری ها فقط در حضرموت که منطقه ای کویری و هم مرز عربستان است برخی از مراکز را در اختیار دارند. این منطقه از ابتدا نیز به علت خیانت برخی از ارتشی ها در اشغال سعودی ها بود
 
وی گفت : تشدید درگیری میان نیروهای ارتش و مقاومت مردمی یمن با عناصر القاعده و هوادارن رئیس جمهور مستعفی یمن در استان لحج حکایت دارد. شدت این درگیری ها در اطراف پایگاه هوایی العند و پادگان لبوزه بیش از دیگر مناطق دیده شده است، عدن نیز نیروهای مردمی با پشتیبانی یگان های ارتش مناطق بیشتری را به کنترل خود درآورده اند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود : در رسانه های سعودی و متحدانش از جمله العربیه و الجزیره، هرگز پیروزی های انصارالله بازتاب داده نمی شود و کوچکترین حرکت تکفیری ها و مزدوران سعودی بطور وسیع پوشش داده می شود به همین علت، حتی گاهی اهالی عدن نیز گمان می کنند که واقعا تکفیری ها وارد شهر شده اند. سعودی ها این توهم را دارند که در عدن تشکیل دولت دهند اما این طرح به شدت سست است و خودشان هم می دانند که منصور هادی، شهامت بازگشت به یمن را ندارد
 
اسدی در پایان خاطر نشان کرد : اختلافهای بسیاری بین تروریستها و عربستانیها وجود دارد. آنها در تلاشند منطقه عدن را در کنترل بگیرند،در مجموع آنها قصد اشغال یمن را دارند اما مردم یمن مبارزه می کنند و کشورهای استکباری هم از عربستان حمایت می کنند یمنی ها هم با استفاده از همه گزینه ها ،اجازه فشار نمی دهند تا شرایط کاملا تغییر کند و با یک گستردگی سیاسی مسایل را در سطح وسیعی پیگیری کنند. این گزینه ها می تواند تغییرات زیادی ایجاد کند.

انتهای پیام/
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار