کد خبر: 735655
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
بنده چند روز پيش در محضر رهبر معظم انقلاب گزارشي از فعاليت‌ها دادم كه يكي از اين مسائل برگزاري مهدهاي كودك قرآني و همين دوره‌ها بود كه ايشان فرمودند كار بسيار مهمي را آغاز كرديد و در ادامه به برنامه‌ريزي دشمنان اشاره كردند.
بنده چند روز پيش در محضر رهبر معظم انقلاب گزارشي از فعاليت‌ها دادم كه يكي از اين مسائل برگزاري مهدهاي كودك قرآني و همين دوره‌ها بود كه ايشان فرمودند كار بسيار مهمي را آغاز كرديد و در ادامه به برنامه‌ريزي دشمنان اشاره كردند. در پايان نيز رهبر معظم انقلاب كتاب‌هاي تهيه شده براي مهدهاي قرآني كه توسط بسيج تدوين شده است را به نوه خود هديه كردند كه اين امر براي ما بسيار خوشحال‌كننده بود.
اينها صحبت‌هاي سردار محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پنجمين دوره تربيت مربي مهدهاي قرآني كشور است كه با اشاره به مجاهدت‌هاي بانوان اين مرز و بوم گفت: در طول تاريخ اسلام بانوان نقش مؤثري داشتند كه يكي از اين بانوان شهيده طيبه واعظي است. اين بانوي مجاهد و تلاشگر جان خود را فدا كرد براي اينكه ما زير پرچم اسلام باشيم. وي در دوران خفقان ستم‌شاهي كه كسي جرئت حرف زدن نداشت با بصيرت يك همسر رزمنده و مجاهد را پذيرفت و زندگي خود را در خانه‌هاي مخفي سپري كرد.
وي با بيان اينكه اين بانوي مجاهد و تلاشگر در بارداري و حتي بعد از آن با نوزاد كوچكش در شرايط سخت زندگي مخفي همچنان مبارزه مي‌كرد، افزود: وي آنقدر به ارزش‌هاي الهي پايبند بود كه وقتي نيروهاي ساواك براي دستگيري او آمدند در حالي كه نوزاد كوچكي داشت جمله ماندگاري را از خود به يادگار گذاشت و گفت: «اگر مي‌خواهيد مرا بكشيد اما چادر از سر من برنداريد»؛ اين‌ افراد اسطوره‌هاي مقاومت و حجت الهي هستند كه بايد زندگي آنها را الگوي خود قرار داد.
سردار نقدي با اشاره به اينكه ما بايد صبر و تحمل را از اين بانوان جهادگر بياموزيم، گفت: مادر اين بانو چهار فرزند و دو عروس و داماد خود را در راه اسلام فدا كرده است. مشاهده صبر اين افراد ما را براي تحمل مشكلات و ايستادگي در برابر ظالمان استوار مي‌سازد، بنابراين شايسته است با آشنايي با اين افراد مقاومت و صبوري در برابر سختي‌ها را بياموزيم.
 
بازگشت علم‌آموزي به قلب مساجد و حسينيه‌ها
سردار نقدي با بيان اينكه ما در تربيت افراد با مشكلاتي مواجه هستيم، افزود: در دوران رضاخان ملعون تربيت در مسجد به بيرون كشيده شد. در گذشته تربيت و دانش در دل اخلاق بود، چرا كه افراد در مساجد و حسينيه‌ها به علم‌آموزي مي‌پرداختند. ما بايد اين روش را بازگردانيم و مدارس و مهدكودك‌ها را به دل مساجد و حسينيه‌ها ببريم، چرا كه علم بدون اخلاق خطري بزرگ است و ممكن است به جنايت تبديل شود.
وي با توصيه‌اي به مسئولان برگزاري مهدهاي كودك گفت: نداشتن دانش بهتر از دانشي است كه بدون اخلاق‌ پي‌ريزي شود. بنابراين ما بايد مهدهاي كودك را در قلب مساجد برگزار كنيم يعني اولويت ما حضور كودكان در مساجد باشد اما اگر د‌ر آنجا موقعيت مناسبي نبود بايد در نزديك‌ترين محل به مسجد مهدكودك را برپا كرد.
سردار نقدي با اشاره به اينكه ما بايد الگويي براي ساير جوامع باشيم، خاطرنشان كرد: استفاده از سرودهاي غربي امري ناپسند است كه متأسفانه در برخي از مهدهاي كودك ترويج پيدا كرده است. ما نبايد سروده‌هاي غربي را استفاده كنيم. شعري كه در ظاهر مي‌سازيم نيز بايد به درستي بررسي شود چرا كه ممكن است در ظاهر درست باشد اما به نوعي مادي‌گرايي را رواج دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار