کد خبر: 731306
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
رئيس سابق سازمان نظام روان‌شناسي مطرح كرد
رئيس سابق سازمان نظام روان‌شناسي كشور از حضور معلمان مَرد در كلاس‌هاي درس دختران به رئيس‌جمهور اعتراض كرد و گفت: حضور اين معلمان باعث مي‌شود دختران ما با پسر جوان ۲۶ساله همدلي كنند و براي نفوذ در دل وي مسابقه دهند.
غلامعلي افروز با بيان اينكه «مطلبي را به رئيس‌جمهور به‌عنوان گله مبني بر حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه و حضور معلمان زن در مدارس پسرانه تا ششم ابتدايي نوشتم و آقاي روحاني هم در اين زمينه دستور داد كه اين اصلاح انجام شود»، اظهار داشت: حق طبيعي پسران ما در دبستان اين است كه معلم مرد داشته باشند؛ در امريكا معلم‌ها و پسر و دختر با هم مختلط هستند، اگر معلم‌ها 50 ــ 50 مرد و زن نباشند در مدرسه را مي‌بندند.
وي به تسنيم گفت: حق بچه‌ها اين است كه معلم صالح و سالم از جنس خودشان داشته باشند تا با او همدلي كنند اما در مدارس ما تا ششم دبستان، معلم‌ها براي پسرها، زن هستند و كار به جايي رسيده است كه متأسفانه در دبيرستان‌هاي دخترانه ما در مشهد مقدس، معلم مرد مي‌رود؛ جوان 25ساله مي‌رود به دختران فيزيك و شيمي درس مي‌دهد.  
رئيس سابق سازمان نظام روان‌شناسي كشور ادامه داد: متأسفانه اين موضوع به‌عكس شده است، در حالي كه زنان باسواد و توانا داريم و اين جاي سؤال است كه چرا دبيرستان‌هاي دخترانه، معلم مرد دارد؟ چه عفافي مي‌خواهيم؟ در اينگونه مدارس دخترها مسابقه مي‌گذارند در دل معلم 25ساله تا 28ساله مرد نفوذ كنند.
افروز با عنوان كردن اين مطلب كه «اين كارِ حاكميت ماست و ما از حاكميت‌مان به‌نحو شايسته استفاده نمي‌كنيم»، خاطرنشان كرد: هيچ راه ديگري نداريم؛ يك‌ميليون كلاس درس داريم، براي دختران، خانم‌هاي زن باسواد و توانا و براي پسرها هم مردان خوش‌اخلاق و باسواد و توانا كه از بالاترين احساس آرامش برخوردار و بالاترين رضايتمندي شغلي را داشته باشند نياز داريم تا در يك‌ ميليون كلاس درس بچينيم.  رئيس سابق سازمان نظام روان‌شناسي گفت: ميانگين حقوق اين معلمان هم بايد از ميانگين حقوق كاركنان دولت بيشتر باشد، اگر به اين كار نرسيم و عقب بيفتد، 20 سال بعد مي‌گوييم كه اي‌كاش 20 سال پيش اين كار را كرده بوديم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار