کد خبر: 731119
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري:
ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستاني غير‌قانوني كه سن آنها از هفت الي 18 سال است از ديروز به مدت پنج روز آغاز شد.
محسن همداني، مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري با اعلام خبر فوق درباره طرح معرفي دانش‌آموزن افغانستاني غيرقانوني به واحد آموزشي گفت: وزارت كشور و دبيرخانه كميسيون ساماندهي اتباع خارجي به همراه ساير دستگاه‌هاي مربوط از جمله وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اجراي وظيفه قانوني محوله مبني بر تعيين روند اداري، اجرايي امور مربوط به شناسايي و معرفي دانش‌آموزان تبعه افغاني پس از تشكيل جلسات نسبت به روند اجرايي طرح از طريق دفاتر كفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجي اقدام كرد.
وي ادامه داد: اين جلسه به منظور تشريح ابعاد طرح و اطلاع‌رساني به مشمولان طرح تشكيل شده است. مشمولان طرح صرفاً خانوارهاي فاقد مدرك داراي دانش‌آموز غيرقانوني به منظور صدور معرفي‌نامه تحصيلي براي ثبت‌نام در مدارس وزارت آموزش و پرورش هستند.
همداني با اشاره به منويات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «هيچ كودك افغانستاني، حتي مهاجريني كه به صورت غيرقانوني و بي‌مدرك در ايران حضور دارند، نبايد از تحصيل باز بمانند و همه آنها بايد در مدارس ايراني ثبت‌نام شوند» اظهار داشت: با توجه به ديدار رؤساي جمهور دو كشور در فروردين ماه سال 94 مبني بر «ضرورت حضور قانونمند و بهره‌مندي مهاجران افغانستاني حاضر در ايران از امكانات علمي و آموزشي از طريق ثبت‌نام در فرآيندهاي قانوني» اقداماتي انجام شد.
مديركل اتباع و مهاجران خارجي استانداري بيان داشت: تصويب شيوه‌نامه آموزشي در جلسه مورخ 5 مرداد 1395 كميته دائمي اتباع خارجي كه طي آن شيوه ثبت‌نام دانش‌‌آموزان داراي اقامت قانوني و شهريه‌هاي ثبت‌نام و موارد حائز معافيت در پرداخت شهريه و نيز رويه ثبت‌نام از دانش‌آموزان فاقد مدرك قانوني تبيين شده است.
همداني تأكيد كرد: ادارات كل امور اتباع و مهاجرين خارجي استان با تشكيل كارگروه اتباع خارجي روند اداري، اجرايي فرآيند نوبت‌دهي و صدور معرفي‌نامه‌هاي تحصيلي و بهداشتي را تحت‌نظر دارند و با تشكيل ستاد پشتيباني مركب از عوامل و پرسنل ادارات ذي‌ربط و انجمن صنفي دفاتر وكالت در راستاي اجراي مطلوب طرح و تحقق حداكثري فرمان مقام معظم رهبري و اجراي يكي ديگر از اقدامات مشعشع و انسان‌دوستانه نظام اسلامي تلاش خواهند كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سبحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
0
0
ارایه خدمات درمانی و آموزشی به اتباع غیر مجاز بیگانه (افغانی) که در حکم متجاوزان مرزی به خاک ایران اند !! تشویق افاغنه به تداوم ورود غیر قانونی و قاچاقی و غیر مجاز به خاک ایران است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
0
0
اکثریت ملت ایران خواستار اخراج افغانها از خاک ایران اند !! ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار