کد خبر: 730797
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
با برنامه‌ریزی انجام شده ،روزانه ۷۰ هزار متر مکعب آب مصرفی استان بوشهر در نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود.



شاپور رجایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اعلام اين خبر گفت: موقعیت استان بوشهر با توجه به وجود صنایع مهم و عظیم کشور در این استان لازم است در حوزه پدافند غیر عامل تلاش‌های جدی‌تری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر موقعیت ویژه‌ای برای این استان فراهم کرده است گفت : این نیروگاه ضمن اینکه در تولید برق پایدار از انرژی پاک فراهم کرده ظرفیتی مناسب برای تولید آب آشامیدنی این استان رقم زده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه موقعیت استان بوشهر در تولید و مصرف آب بحرانی است ادامه داد: استان بوشهر بحرانی‌ترین استان در وضعیت آب آشامیدنی است بگونه‌ای که در بخش کشاورزی تمامی دشت‌‌های این استان ممنوعه شده و آب آشامیدنی این استان که از دیگر نقاط تامین می‌شود در حالت بحرانی و نامساعد قرار گرفته است.

شاپور رجایی با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر موقعیت مناسبی برای تامین آب آشامیدنی این استان فراهم کرده است گفت : آب شیرین‌کن‌ها وضعیت تامین آب این استان را پایدار می‌کند و اکنون بیش از 90 درصد آب این استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود که تامین این آب‌ها نیاز به شرائط مطلوب بارندگی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه اکنون وضعیت خشکسالی منابع تامین آب این استان را در حالت مخاطره قرار داده است افزود : وضعیت آب انتقالی از رودخانه شاپور کازرون به سبب کاهش آب رودخانه نامطلوب است و این در حالی است که میزان آب ورودی از سد کوثر به استان بوشهر کاهش یافته است.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار