کد خبر: 730660
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
رونمايي از جديدترين محصول انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس
روح­‌الله سهرابي، قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از رونمايي فيلم مستند «مالكوم شباز» در پنجاه ­و يكمين برنامه­ «سينمـا روايت» خبـر داد.
روح­‌الله سهرابي، قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس از رونمايي فيلم مستند «مالكوم شباز» در پنجاه ­و يكمين برنامه­ «سينمـا روايت» خبـر داد.
به گزارش«جوان» سهرابي با اشاره به اينكه طي اين برنامه هر هفته روزهاي يكشنبه رأس ساعت 17:00 در مجتمع فرهنگي هنري اسوه يك فيلم در حوزه­ سينماي ايران، سينماي بين‌­الملل، سينماي مستند و سينماي فيلم كوتاه اكران و با حضور عوامل، كارشناسان و منتقدين سينمايي نقد و بررسي مي‌شود، تصريح كرد: بازتاب رسانه­‌اي اين برنامه به حدي است كه گاه اظهارنظرهاي مطرح شده در نشست نقد و بررسي پس از نمايش فيلم تا مدت­‌ها محل بحث و تبادل نظر فعالان سينماي كشور شده و موجب واكنش مديران و دست‌اندركاران فرهنگي يا منتقدان و كارشناسان ديگر نيز مي‌­شود. سهرابي گفت: فضاي صميمي و البته صريح حاكم بر اين برنامه و بازتاب گسترده آن موجب شده است كه به ويژه فيلمسازان، علاقه زيادي به نمايش و نقد آثار خود در اين برنامه داشته باشند. قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با بيان اينكه، حتي آثار توليدي خود انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس نيز در اين برنامه اكران مي‌شود و توسط منتقدين و كارشناسان مورد نقد و بررسي قرار مي‌­گيرد، اظهار داشت: اخيراً و در برنامه چهل­‌وهشتم «سينما روايت» سه فيلم از فيلم­‌هاي كوتاه انجمن به نمايش درآمد و پس از آن توسط منتقدين و كارشناسان سينمايي مورد نقد يا تحسين قرار گرفت كه بنده خود در آن برنامه در جمع مخاطبين بودم و به نظرم چنين تحركاتي مي­‌تواند در ارتقاي سطح كمي و كيفي آثار فرهنگي و هنري تأثيرگذار باشد.
سهرابي ادامه داد: اكنون و در پنجاه‌­ويكمين برنامه سينما روايت كه روز يكشنبه 11 مرداد در مجتمع فرهنگي هنري اسوه برگزار مي­‌شود، يكي ديگر از جديدترين توليدات مستند اين انجمن براي اولين بار رونمايي خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت اين اثر مستند نيز توسط مخاطبين مورد ارزيابي قرار گيرد، ضمن اينكه دو چهره­ شناخته شده فرهنگي آقايان «دكتر بهروز اثباتي» استاد در زمينه­­ عمليات رواني و «محمد خزاعي» فعال فرهنگي نيز براي بحث و بررسي در خصوص مستند مذكور در برنامه حضور خواهند داشت. قائم‌مقام انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس ضمن اشاره به حضور چهره‌هاي مطرح و شاخص حوزه فرهنگ به ويژه سينمايي كشور در كنار عوامل فيلم در اين برنامه افزود: فيلم مستند «مالكوم لطيف شباز» به كارگرداني «محمدعلي هاشم‌زهي» توليد شده و به زندگي و مبارزه شهيد «مالكوم لطيف شباز» مي‌­پردازد كه پس از حدود 15 ماه تلاش آماده شده است. وي با اشاره به شرايط توليد اين­گونه از آثار مستند گفت: با توجه به اينكه در كشور ما موضوعات استراتژيك و مهم فراواني براي توليد وجود دارد، ضروري است تا ارگان­‌ها و سازمان­‌هاي مربوط فرصت توليدات مشابه را براي فيلمسازان علاقه‌مند و دغدغه‌­مند فراهم كنند. هرچند توليد آثار با چنين موضوعاتي بسيار سخت و گاه طاقت­ فرساست چنان­كه عوامل توليد مستند «مالكوم» نيز با موانع زيادي براي توليد اين اثر مواجه بودند اما اميدوارم در آينده شاهد توليدات متنوعي با موضوعات استراتژيك باشيم. سهرابي در پايان علاقه‌مندان را به ديدن اين اثر مستند دعوت كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار