کد خبر: 730233
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني آسيا فردا در تهران آغاز مي‌شود
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني آسيا از فردا و به ميزباني تهران آغاز مي‌شود. در اين دوره از رقابت‌ها 16 تيم براي رسيدن به جام قهرماني مي‌جنگند كه در اين ميان باز هم تيم‌ملي كشورمان يكي از اميدهاي اصلي قهرماني به شمار مي‌رود.
شیوا نوروزی
هجدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني آسيا از فردا و به ميزباني تهران آغاز مي‌شود. در اين دوره از رقابت‌ها 16 تيم براي رسيدن به جام قهرماني مي‌جنگند كه در اين ميان باز هم تيم‌ملي كشورمان يكي از اميدهاي اصلي قهرماني به شمار مي‌رود. اين در حالي است كه بنا بر تصميم فدراسيون واليبال تيم ب كشورمان در اين دوره شركت مي‌كند.

  جولان جوان‌ها در آسيا

تيم‌ملي واليبال كشورمان در شرايطي به مصاف حريفان خود مي‌رود كه خبري از بازيكنان شناخته شده ايران نيست. با توجه به در پيش بودن مسابقات جهاني مسئولان فدراسيون تصميم گرفتند در قهرماني آسيا تيم دوم به ميدان برود تا هم ميداني به جوان‌ترها داده شود و هم خستگي بازيكنان كواچ برطرف شود. اين در حالي است كه از تيم دوم نيز انتظار قهرماني مي‌رود. پيمان اكبري سرمربي تيم، محمدطاهر وادي، فرهاد سال افزون، بهزاد حيدري، فرهاد پيروت‌پور، محمدجواد معنوي‌نژاد، ميكائيل تاجر، محمدرضا مؤذن، رسول شهسواري، پوريا فياضي، رحمان داودي، عليرضا مباشري، حمزه زريني، سعيد شيرود، سعيد جواهري‌توانا، علي شفيعي، مصطفي شريفات، رضا عابديني، محمد فلاح، علي فتحعلي و محمد رضي‌پور را در اين مسابقات در اختيار دارد.

 سومين قهرماني؟

در سال 2011 و درست در شرايطي كه خوليو ولاسكو در حال اوج‌گيري با شاگردان ايراني‌اش بود نخستين قهرماني واليبال كشورمان در قهرماني آسيا به دست آمد. درخشش شاگردان ولاسكو به همين‌جا ختم نشد و در سال 2013 نيز تيم‌ملي واليبال كشورمان توانست در امارات دومين قهرماني متوالي را تجربه كند. منتها ديگر خوليو ولاسكو روي نيمكت ما نيست و اتفاقاً تيم اول هم در اين مسابقات حضور ندارد. پيمان اكبري و بازيكنانش اگرچه از سوي مسئولان فدراسيون فشاري براي قهرماني احساس نمي‌كنند اما با توجه به نتايج درخشان تيم‌ملي در سال‌هاي گذشته كسب سومين قهرماني و هت‌تريك آسيايي انتظار همه واليبال دوستان ايراني است. طبق قرعه‌اي كه نصيب ايران شده تيم‌ملي با قزاقستان، كويت و چين‌تايپه در گروه يك همگروه شده است. گروه‌بندي ساير تيم‌هاي شركت‌كننده به شرح زير است:
گروه B: استراليا، هند، تركمنستان، قطر
گروه C: كره جنوبي، تايلند، پاكستان و عمان
گروه D: چين، ژاپن، سريلانكا و بحرين

 كويت حريف اول

تيم‌ملي «ب» ايران فردا رودرروي تيم‌ملي كويت به ميدان مي‌رود. تيم عربي در شرايطي نخستين حريف كشورمان است كه در سال ۱۹۷۹ نخستين حضور خود در مسابقات قهرماني آسيا را تجربه كرد. كويت امسال براي دهمين بار در مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا شركت مي‌كند و بهترين عنوان كسب شده اين تيم در اين رقابت‌ها مقام چهارمي ۱۹۸۷ است. در سال ۱۹۸۷ مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا به ميزباني كويت برگزار شد. رتبه پنجمي ۱۹۸۹، دو جايگاه هفتمي در سال‌هاي ۱۹۷۹ و ۱۹۸۳، رتبه سيزدهمي(۱۹۹۵)، دو جايگاه چهاردهمي(۱۹۹۳ و ۱۹۹۹) و دو عنوان هفدهمي(۲۰۰۷ و ۲۰۱۳) از ديگر نتايج عملكرد تيم‌ملي واليبال كويت در مسابقات قهرماني آسياست. رتبه‌هاي كسب شده تيم‌ملي واليبال كويت در قهرماني آسيا تقريباً روند نزولي دارد و اين تيم در سال ۲۰۱۳ كه تيم ايران دومين قهرماني خود را تجربه كرد، به رتبه هفدهمي رضايت داد.

 تجربه ايراني

تيم‌ملي واليبال ايران در سال 1979 براي نخستين بار در مسابقات قهرماني مردان آسيا شركت كرد و رتبه ششم را به خود اختصاص داد. ايران تنها در دو دوره اين رقابت‌ها سال‌هاي 1975(دوره نخست) و 1983(دوره سوم) حضور نداشت و تجربه 1۵ دوره اين رقابت‌ها را در پرونده كاري خود دارد كه تقريباً حضوري رو به رشد بوده است. جايگاه دهمي در سال 1987، رتبه هشتمي و هفتمي در سال‌هاي 1989 و 1991، سه مقام ششمي(1979، 1997 و 2005)، چهار عنوان پنجمي( 1993، 1999، 2001 و 2007)، يك عنوان چهارمي در سال 1995، يك مقام سومي در سال 2003 و نايب‌قهرماني در سال 2009 عناويني است كه طي اين سال‌ها به ارمغان آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار