کد خبر: 730098
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
وزير كشور از معرفي خاطيان حادثه سيلاب اخير مازندران، تهران و البرز به قوه قضائيه خبر داد.
رحماني‌فضلي در حاشيه جلسه شوراي مديريت بحران كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه رئيس قوه قضائيه روز يك‌شنبه اعلام كرد «مقصران حادثه سيلاب را معرفي كنيد و دادستاني‌ها آماده همكاري هستند»، گفت: اين اسامي به قوه قضائيه اعلام مي‌شود.
 وي با بيان اينكه در اين جلسه جمع‌بندي از منظر آسيب‌شناسي در سيلاب اخير مورد بررسي قرار گرفت، گفت: به زودي شوراي عالي مديريت بحران به رياست رئيس‌جمهور يا معاون اول تشكيل مي‌شود. به عنوان مثال هواشناسي گفته است «ما قدرت پيش‌بيني خُرد را نداريم و نياز به تجهيزات دارد». براي همين تشكيل شوراي عالي براي رسيدگي به اين امور ضروري است.
 وزير كشور در مورد جزئيات مصوبات گفت: قرار شد خسارات ناشي از حادثه، با اولويت تعيين شده و به هيئت دولت برود تا تأمين خسارت شود. همچنين وزارت نيرو مكلف شد طرح آمايش و ساماندهي حريم رودخانه‌ها را در اسرع وقت تهيه كند. شهرداري تهران هم موظف شد با وزارت نيرو و ساير دستگاه‌ها هماهنگي نزديك داشته باشد.
وي از ورود پايگاه‌هاي بسيج براي آموزش همگاني خبر داد و گفت: قرار شد سرشاخه‌هاي رودخانه‌ها و موضوع مديريت و كنترل آب رودخانه‌ها هم بررسي شود و همچنين دستگاه‌ها، ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي خود را بررسي كنند.  رحماني‌فضلي ادامه داد:يكي از دلايل بروز سيلاب، ساخت و سازهاي حاشيه رودخانه، كارگاه‌ها، پل‌ها و حتي درختاني بود كه در جاي مناسب رشد نكرده بودند كه وزارت نيرو در اين خصوص وظايفي را عهده‌دار شد.  وزير كشور در پاسخ به اينكه آيا سيل و طوفان اخير باعث غافلگيري شد يا خير، اظهار كرد: بحث غافلگيري از چند منظر قابل بررسي است. نخست اينكه آيا پيش‌بيني شده بود كه چنين شرايط جوي رخ خواهد داد كه هواشناسي آن را پيش‌بيني كرده بود، اما اينكه آيا پيش‌بيني نقطه‌اي وجود داشت آنطور كه هواشناسي گفته است، ما قدرت پيش‌بيني نداشتيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار