کد خبر: 729559
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
مهمان اين هفته، همسر يك جانباز

تا به حال مطالب زيادي در رابطه با مسائل و مشكلات جانبازان گرانقدر و عزيز كشورمان در اين ستون به چاپ رسيده و گوشه‌اي از سختي‌هايي كه بر آنان و خانواده‌هايشان در تمام اين سال‌ها مي‌رود را نشان داده است. جانبازاني كه با تقديم سلامت‌شان براي اين آب و خاك و كشور، امنيت و ثبات را براي كشورمان به ارمغان آورده‌اند و از مسئولان انتظار بيشتري براي حمايت و رسيدگي از اين عزيزان مي‌رود و روا نيست آنان امروز براي مسائل گاه كوچك و جزئي به سختي بيفتند.

دليل صحبت‌هاي امروز من در اين ستون اين بود كه تا به حال درباره همسران جانبازان كه پا به پاي آنها در تمامي لحظه‌ها همراه‌شان بوده‌اند چيزي نوشته نشده است. نبايد فراموش كنيم كه مشكلات جانبازان، مشكلات همسران‌ و فرزندانشان هم است. اگر جايي جانبازي به هر دليلي با مشكلي مواجه شود، تبعات آن به خانواده هم مي‌رسد.

من به هيچ‌عنوان نام همراهي چندين و چند ساله‌اي كه با همسر جانبازم داشته‌ام را رنج نمي‌گذارم و معتقدم اين همراهي نعمت بزرگي بوده كه شامل حالم شده است. همسران جانبازان در كنار اين بزرگمردان، قد كشيدند و بزرگ شدند و اميدوارم توانسته باشند از عهده وظايفي كه بر دوش آنان بوده، به خوبي بربيايند.

طرف اصلي‌ حرف‌هايم با مسئولاني است كه هيچ‌گاه يادي از همسران جانبازان نمي‌كنند. هيچ‌گاه حاضر نمي‌شوند پا به خانه يك جانباز شيميايي، قطع نخاع يا اعصاب و روان بگذارند و وضعيت زندگي او و خانواده‌اش را از نزديك ببينند. شايد كمتر مسئولي حال يك خانواده وقتي كه پدر خانواده حالت موج‌گرفتگي به او دست مي‌دهد را درك كرده باشد يا محدوديت‌هايي كه جانبازان شيميايي و قطع‌نخاع در زندگي معمولي‌شان دارند را به طور كامل ديده باشد. اما همسران جانبازان در تمام دقايق سختي و بدحالي شوهران‌شان كنارشان هستند تا شايد بتوانند درد جانبازي‌شان را كم كنند و مرهمي بر زخم‌هايشان باشند.

همسران جانبازان توقع زيادي ندارند و اين موضوع را در هم صحبتي با ديگر همسران جانباز به خوبي فهميده‌ام. همين كه بتوانند وظيفه همسري‌شان را ايفا كنند خواسته و توقع ديگري ندارند. فقط قصد داشتم از طرف خودم و ديگر همسران جانبازي كه مي‌شناسم اين مسئله را به مسئولان يادآوري كنم كه امروز پشت جانبازان و در تمام لحظات‌شان همسران‌شان محكم و قوي ايستاده‌اند. بد نيست بعضي اوقات نيازهاي جانبازان را در مسائل مادي نبينند و با سركشي به خانه‌هايشان مسائل روحي و رواني خانواده‌هايشان را هم از نزديك ببينند تا متوجه مسائل مختلفي كه بر همسر و فرزندان جانبازان مي‌رود، شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار