کد خبر: 728214
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
تهديد نظامي يك روز پس از دست‌يابي به «برجام» در وين
رئيس‌جمهور امريكا يك روز پس از پايان مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 در وين، ايران را تهديد نظامي كرد و گفت كه ايراني‌ها از تمايل او براي اقدام نظامي در جايي كه براي منافع و امنيت ملي امريكا مهم باشد...
رئيس‌جمهور امريكا يك روز پس از پايان مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 در وين، ايران را تهديد نظامي كرد و گفت كه ايراني‌ها از تمايل او براي اقدام نظامي در جايي كه براي منافع و امنيت ملي امريكا مهم باشد، با خبر هستند: «ما مي‌توانيم اگر بخواهيم و انتخاب كنيم ارتش آنها را از بين ببريم.» رئيس‌جمهور امريكا، اشتون كارتر وزير دفاع خود را براي توجيه اسرائيلي‌ها درباره برنامه جامع اقدام مشترك به تل آويو فرستاده و كارتر هم به متحدان منطقه‌اي واشنگتن اطمينان داده كه اگر لازم باشد امريكا آماده است از گزينه نظامي در برابر ايران استفاده كند.
به گزارش «جوان»، باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا يك روز بعد از پايان مذاكرات هسته‌اي وين و دستيابي ايران و 5+1 به «برنامه جامع مشترك اقدام (برجام)» با نخست وزير رژيم صهيونيستي و سران كشورهاي عربي تماس تلفني گرفت تا آنها را در جريان نتيجه مذاكرات وين قرار دهد. اوباما در گفت و گو با نتانياهو گفت كه توافق هسته‌اي، شبح ايران مجهز به سلاح هسته‌اي را برخواهد داشت و نتيجه آن تضمين امنيت ملي امريكا و اسرائيل خواهد بود. كاخ سفيد در بيانيه خود گفته كه توافق وين نگراني‌هاي ما را درباره حمايت ايران از تروريسم و تهديد آن نسبت به اسرائيل مرتفع نخواهد كرد. هفته آينده نيز قرار است اشتون كارتر براي ارائه تضمين‌هاي امنيتي به تل آويو برود. فيليپ هاموند نخست وزير انگليس هم ديشب براي گفت و گو با نخست وزير رژيم صهيونيستي به تل آويو رفت ولي نه تماس تلفني اوباما و نه سفر هاموند هنوز تغييري در رويكرد طرف اسرائيلي ايجاد نكرده و او ديروز هم در كنست مدعي شده كه اگر اسرائيل نبود ايران مدت‌ها پيش به سلاح هسته‌اي دست يافته بود: «‌ما خودمان را به اين توافق مكلف نمي‌كنيم و به مخالفت با آن ادامه خواهيم داد.»

  اطمينان به تل آويو و متحدان عرب

رئيس‌جمهور امريكا ديروز همچنين با ملك سلمان تلفني تماس گرفته و ضمن گفت و گو درباره جزئيات توافق با ايران تأكيد كرده كه واشنگتن نسبت به حفظ امنيت خاورميانه احساس مسئوليت مي‌كند. اوباما با رئيس امارات متحده عربي نيز گفت و گوي تلفني داشت و او را در جريان متن برجام قرار داد. اوباما در گفت و گوي ديروز با نيويورك تايمز گفته بعد از پايان مذاكرات هسته‌اي با ايران، واشنگتن تضمين‌هاي امنيتي به رژيم صهيونيستي و كشورهاي عربي خواهد داد ولي از ارائه جزئيات در اين باره خودداري كرد: «‌تحت رياست جمهوري من ما اقدامات بسيار بيشتري از دولت‌هاي قبل براي بالا بردن توانمندي‌هاي اسرائيل انجام داده‌ايم و من گفته‌ام كه از منظر تضمين‌هاي امنيتي از سوي امريكا آماده فراتر رفتن از حجم كنوني تعهدات هستم. مي‌خواهم تأكيد كنم كه نگراني‌هاي مردم مشروع هستند. حزب‌الله دهها هزار موشك دارد كه به سمت اسرائيل نشانه رفته و موشك‌هاي آنها پيچيده‌تر شده‌اند. ممنوعيت ارسال و انتقال اين سلاح‌ها آنچنان كه بايد موفق نبوده‌اند.»
او درباره كشورهاي عربي نيز گفت: «‌نگراني‌هاي مشروعي از سوي كشورهاي خليج فارس درباره تلاش ايران براي تحريك به اتفاقات و حوادث  در داخل كشورهاي آنها وجود دارد و اين موضوع مطرح نيست كه آنها دچار بدبيني و اختلال شده‌اند. ايران در حال اقدام و فعاليت به روشي غيرسازنده و خطرناك است. آنچه من گفتم آن است كه ما بايد حواسمان را روي اين موضوع متمركز كنيم كه ايران مجهز به سلاح هسته‌اي بسيار بيشتر آسيب خواهد زد و ما در يك موضع بسيار بدتري براي ممانعت از آن خواهيم بود.» اوباما در بخشي از اين گفت‌وگو ايران را نيز تهديد كرد و در پاسخ به سؤال خبرنگار نيويورك تايمز كه پرسيد چرا ايراني‌ها بايد نگران پاسخ نظامي امريكا در صورت نقض توافق هسته‌اي باشند، گفت: «چون ما مي‌توانيم اگر بخواهيم و انتخاب كنيم ارتش آنها را از بين ببريم و من فكر مي‌كنم آنها آمادگي و ميل من براي اتخاذ اقدام نظامي در جايي كه آن را براي امنيت ملي امريكا مهم بدانم، ديده‌اند.» اشتون كارتر، وزير دفاع امريكا نيز در بيانيه‌اي كه بلافاصله بعد از پايان مذاكرات وين منتشر شد، به متحدان منطقه‌اي واشنگتن اطمينان داد كه اگر لازم باشد امريكا آماده است از «گزينه نظامي» در برابر ايران استفاده كند: «ما همچنان آماده‌ايم و موضعمان را حفظ كرده‌ايم تا امنيت دوستان و متحدانمان از جمله اسرائيل را تقويت كنيم تا در برابر تجاوز از خود دفاع كنيم، تا از آزادي تردد دريايي اطمينان حاصل و نفوذ مخرب ايران را كنترل كنيم.»وي افزود: «ما اگر لازم باشد، گزينه نظامي را به كار خواهيم بست.»به نوشته پايگاه خبري هيل، در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: «نظاميان ما، از جمله دهها هزار نيروي ايالات متحده در خاورميانه، با تمام قوا، حضوري قدرتمند در خليج (فارس) دارند.»

  تغييرات در ايران با مدل چيني و شوروي

اوباما با وجود اينكه مدعي اقدامات بي‌ثبات ساز ايران در منطقه شده گفته درباره نقش بي‌ثبات ساز ايران در يمن بزرگنمايي مي‌شود: «‌در برخي موارد از قبيل حوثي‌ها در يمن، من فكر مي‌كنم درباره دخالت ايران مبالغه شده و بيش از حد حرف زده شده است. وقتي گزارش‌هاي اطلاعاتي خودمان را مي‌بينيم اين درك به ما دست نمي‌دهد كه ايران به گونه استراتژيك اينطور فكر مي‌كند كه بياييد حوثي‌ها را به سمت صنعا رهسپار كنيم.» رئيس‌جمهور امريكا مي‌گويد كه امريكا بايد به سخنان متحدان عرب سني خود گوش دهد اما نبايد در اين دام بيفتد كه به آنها اجازه دهد هر مشكلي را به ايران نسبت داده و اين كشور را متهم كنند:«شهروندان تعدادي از كشورهاي خليج فارس حامي بزرگ جنبش‌هاي جهادگرايي سني به همان اندازه ايران ثبات زدا بوده‌اند.»
اوباما در بخش ديگري از گفت‌وگوي مهم خود با نيويورك تايمز كه پس زمينه ذهني او براي توافق با ايران را روشن مي‌كند، توافق با ايران را با توافق با شوروي سابق و چين شبيه دانسته كه باعث تغييرات رفتاري اين دو طي دهه‌هاي بعد شده است: «من اختلاف نظرهاي بسياري با ريچارد نيكسون داشتم اما او فهميد كه يك احتمال در قبال چين براي اتخاذ مسير متفاوت وجود داشت.» او باما افزود: «‌وقتي رونالد ريگان و ديگران درباره توافقات تسليحاتي با اتحاد شوروي مذاكره كردند بله شما بايد اين موضوع را به رسميت بشناسيد و تشخيص دهيد كه اين (شوروي) شيطان و اهريمن و سيستم آن وحشتناك است اما در درون آن افرادي با ايده‌ها و خاطرات تاريخي هستند و ما بايد قادر به فهم آن چيزها باشيم و سعي كنيم مقداري با آنها ارتباط برقرار كنيم و اين موضوع در ارتباط با توسل نيكسون و كيسينجر به چين صادق است كه در نهايت معلوم شد بسيار به نفع منافع استراتژيك امريكا بود.» رئيس‌جمهور امريكا مي‌گويد كه مي‌خواهد از طريق توافق با ايران پايگاه سياسي متفاوت در مقابل كساني در داخل ايران ايجاد كند كه به گفته او «مخالفان توافق» بوده و «بسيار روي حمايت ايران از تروريسم و رفتارهاي بي‌ثبات ساز ايران در كشورهاي همسايه آن و ضد امريكايي و اسرائيلي بودن سرمايه‌گذاري كرده‎اند.» اوباما مي‌گويد: «اگر شما يك پايگاه متفاوتي از افراد حاضر در تجارت و تبادلات اقتصادي در داخل ايران داشته باشيد اين موضوع شايد نحوه تفكر آنها درباره هزينه‌ها و مخارج چنين رفتارهاي ثبات زدا را تغيير دهد.» االبته اوباما براي اينكه متهم به حمايت از رويكرد معروف دموكرات‌ها موسوم به «تغيير رژيم» نشود بلافاصله گفت: «البته ما روي اين موضوع حساب نمي‌كنيم.» ارزيابي اوباما اين است كه كساني كه او آنها را منتقدان توافق هسته‌اي در ايران مي‌داند «در حال تغيير موضع در قبال مسئله هسته‌اي هستند و به اين سمت در حال حركتند كه خب اگر حتي موضوع هسته‌اي حل شد، آنها همچنان از تروريسم حمايت مي‌كنند و رفع تحريم‌ها را هم به دست مي‌آورند. در نتيجه آنها پول بيشتري براي به راه انداختن چنين اقدامات بدي خواهند داشت.» او مي‌گويد: «‌ما به طور سيستماتيك در برابر اين موضوع از متحدانمان، كشورهاي خليج فارس و اسرائيل حفاظت خواهيم كرد تا مانع اقداماتي كه آنها خارج از برنامه هسته‌اي انجام مي‌دهند شويم.»

  ايران متعهد خواهد ماند

رئيس‌جمهور امريكا در بخش ديگري از گفت‌وگو با نيويورك تايمز كه فارس آن را ترجمه كرده مي‌گويد: «هنوز اين موضوع را كه به مقامات ايران اعتماد كنم، نياموخته‌ايم. اگرچه فكر مي‌كنم جان كري در تعاملاتش با وزير خارجه ظريف آموخته است كه وقتي شما يك توافق را به پيش مي‌بريد و آنها به نظر مي‌رسد كه آن را دنبال مي‌كنند، ‌شايد فكر كنيد اينجا يا آنجا راه گريزي وجود داشته باشد و به همين دليل است كه شما بايد اين مسائل (راه گريز) را حل كنيد. اما اين فكر كه به محض آنكه شما چيزي را روي كاغذ نوشتيد و آنها آن را ناديده مي‌گيرند، اين چيزي نبود كه ما در اين دو سال توافق موقت شاهد آن باشيم. يك خويشتنداري وجود دارد كه آنها حس مي‌كنند وقتي توافقي دارند و سندي دارند بايد به آن متعهد مانده و از آن تبعيت كنند. من فكر مي‌كنم ما اين موضوع را ياد گرفتيم». او مي‌گويد: «‌اگر شما به تاريخ ايران نگاه كنيد، مي‌بينيد كه ما برخي دخالت‌ها را در سرنگوني يك رژيم منتخب در ايران داشتيم. ما در گذشته از صدام حسين حمايت كرديم در زماني كه مي‌دانستيم او از سلاح‌هاي شيميايي در جنگ بين ايران و عراق استفاده كرد و در نتيجه آنها نگراني‌هاي امنيتي خاص خودشان و روايت خاص خودشان را دارند روايتي كه شايد ما با آن موافق نباشيم.»

  شوراي امنيت هفته آينده قطعنامه برجام را صادر مي‌كند

رويترز گزارش كرد كه شوراي امنيت سازمان ملل متحد احتمالا هفته آينده جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي ايران و 5+1، موسوم به برجام را با يك قطعنامه تأييد خواهد كرد. در اين قطعنامه، ضمن تأييد برجام، تحريم‌هاي شوراي امنيت بر ضد ايران به جز محدوديت‌هاي تسليحاتي و موشكي لغو خواهد شد. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران نيز در بدو ورود به تهران گفت كه شوراي امنيت سازمان ملل هفته آينده با صدورقطعنامه‌اي برنامه غني‌سازي اتمي ايران را به رسميت مي‌شناسد. وزير خارجه ايران گفته است كه بعد از مصوبه شوراي امنيت كه قرار است شش قطعنامه پيشين اين شورا را درباره ايران لغو كند، مراحل اجرايي توافق شروع خواهد شد و در تمامي اين موارد خط قرمزهاي تعيين شده از جانب آيت الله علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي ايران به دقت رعايت شده است. همچنين فابيوس، وزير خارجه فرانسه در اظهاراتي با استقبال از جمع‌بندي مذاكرات هسته‌اي ايران، نسبت به تسهيل عادي‌سازي روابط بين‌المللي ايران ابراز اميدواري كرد.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
15
13
اين هم از آن غلط هاي اضافي اوباماست . آمريكا اگر مي توانست و پيروز اقدام نظامي بود حمله مي كرد . آمريكا نه دلش براي ايراني ها مي سوزد و نه تعارف مي كند . او مي داند اگر كوچكترين حركتي بكند رژيم صهيونيستي ( شيشه عمر آمريكا ) ضرف چند ساعت با خاك يكسان خواهد شد . و تنگه هرمز هم بسته خواهد شد . پس اوباما بدان ما چنگ رواني شما را خوب درك مي كنيم و به آن اهميت نمي دهيم .
پاسخ ها
لر بچه اي با شوق پرواز
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
دو كلمه هم از مادر عروس حالا برو دس قشنگه رو
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
17
14
غلط کردی اگر توان حمله داشتی چرا عین ...برای ایران اسلامی پر توان دم تکان دادی.
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
18
12
د لامصب اگر میتونستی حمله کنی که پای میز مذاکره نمیومدی که!!!
ضمن اینکه در صورت حمله به ایران اسراییل ولد زنات با خاک یکسان میشه
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
18
12
این غلطابه اوباما نیامده بهتره مثل بچه آدم این چند صباح دیگر را بگذراند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
16
11
اقای اوباما در خصوص نابودی ارتش فراموش کردی که این را هم یادآوربشی که اثری هم از ارتش آمریکا وهم پیمانانت نخواهد ماند مطمئن باش تو که هیچ غلطی در جنگ 8ساله با دست خالی ایرانیان نکردی البته با ایادی ونوچه های دول ارباب دوستت چه رسد با ایران قدرتمند حال حاضرمنطقه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
10
6
کاملا راست می گوید . برای اینکه مانند ژاپن نشویم ...
علی
|
France
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
3
15
لطفا منبع خبرتون رو اعلام کنید. کجا این حرف رو زده. میخوام به منبع اصلی رجوع کنم و اصل سخنرانی یا مصاحبه ای رو که اوباما درش این حرف رو زده گوش بدم. ممنون میشم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
13
10
اوباما مست کرده ...گفته
سایت دنیا
|
United States
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
2
3
باسلام
...
منصور
|
United States
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
7
13
بـِسـم ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـدیقیــن
در پاسخ به یاوه گویی باراک اوباما رییس جمهور متفرعن آمریکا، مبنی بر اینکه :«من ‌اگر بخواهم ارتش ایران را نابود می‌کنم » مثنوی «ایران ،سرای شکوه» تقدیم می‌گردد به تمام مردان و زنان سلحشور و غیور ایران زمین.

پلید اهرمن، بر بلندای شب - چه جرأت بری نام ایران به لب
نگفت آنکه زادت ز بد کارگی - که ایران بود خاک آزادگی
نه گفتت که ایران سرای شکوه - بُوَد ملک مرد و زنانی چو کوه
نه بشنوده ای قصّه زالِ زَر - که بود اوج قافش همی رهگذر
از این آریایی کیانی دیار - به سودای عشق علی دل سپار
از این خاک چون گلشن زرنگار - ز خون شهیدان شده لاله زار
نگفتت کسی کن حذر از سِتیغ - که تسلیم ایران؛ دریغا دریغ
که ایران بود خاک گردنکشان - چو خورشید تابان در کهکشان
که ایران سرای امید است و شور - و قلبش تپنده به عشق ظهور
به عالم تو ای شهره بر کَرکَسی - ز غوغای رستم نگفتت کسی
نگفتت ز آرش، کمانگیر عشق - ز حیدر ولی خدا، شیر عشق
نه خواندی که ما شیعۀ حیدریم - و دلدادۀ آن شه بی‌سَریم
ندیدی به پا کربلا را به‌عِین - به سربنده‌ها نام سرخ حسین
نه خواندی که چون کوس جنگش زنند - خبیثانه بر تن خدنگش زنند
همه متحد گشته بر دشمن‌اند - و آماده بر جنگ اهریمن‌اند
ز ایران زمین ملک مردان شیر - برآید چو از کوس جنگی نفیر
زمرد و زن و کودک و خرد و پیر - تمامی تهمتن یلان دلیر
ببارد به دشمن چو باران تیر - زمین را زِبَر، آسمان را به زیر
نماند به‌جا کس درآن کار و زار - به‌جز لاشۀ دشمنِ تار و مار
تو ای کرده بر جنگ ایران هوس - ز خاطر برفتت خروش طبس
به درگاه سیمرغ ما چون مگس - تو را آن همه خرد و خواری نه بس
تو را یادت آید ز طوفان شن - ندیدی که با ما بِبود اِنس وجنّ
ندیدی که دانه شنی خرد و خوار سپاه تو را کرده چون تار و مار
ندیدی شکوه و فَرِ اربعین - و خون‌بارش آسمان بر زمین
به والفجر و فتح المبین و ظفر - ندیدی ز ایرانیان کَرّ و فَرّ
تو ای ذره در پیش افلاک ما - نخواندی کهن قصۀِ خاک ما
درفش کیانی چو خیزد ز جا ؟ - نماند ز دشمن نشانی به‌جا !
ز گرز گران کس نگفتت سخن - ز مردانِ مردِ دیارِ کهن
ز ببر بیان کرده بر تن یلی - زمردانِ دل دادۀِ بر علی
تو را آن که زادت به اهریمنی - نگفتت ز ایران بجو ایمنی
نگفتت هراسیدن از روشنی - دم از جنگ ایران نباید زنی
نگفتت که ایران تهمتن سراست - و عاشق‌ترین خاک بر کربلاست
چه بربر، چه تاتار و رومی، عرب- ز بیم آورد نام ایران به لب
به قوم یهودا شده بَردِه ای - به مسلخ مسیحا تو آورده‌ای
دل از کین خوبان تو پَروَرده‌ای - به خاک دلیران طمع کرده‌ای؟!
زبان در کش ای بدسگال خبیث - زنا زاده از روبه انگلیس
نسب از که آورده‌ای بدسِگال - ز روباهِ پیرِ زبون، ای شُغال
به خاک دلیران نظر کرده‌ای - تو سودای ایران به سر کرده‌ای
نگفتت کسی این کهن سرزمین - اهورا سرشتی، بهشت برین
نباشد سرای حقیرانِ پست - و مردانه پشتش نگیرد شکست
سیه دیوِ شهره به بد منظری - که گفتت به لب نام ایران بری
که ایران سرای دلیران بود - و جولانگه شرزه شیران بود
تو ای تخمۀِ روبَهی پیر و پست - دژم خویِ بَدکار شیطان پرست
در این بوم و بَر ایزدی خاک عشق - ز مردان بود سینه‌ها چاک عشق
نه یک تن گذارد که خصمی زبون - نهد پا در این وادی لاله گون
که ایران سرای دلیری بود - کجا اهل ذلت پذیری بود
همه طوس و رستم، همه آرشیم - دلیران و شیران گردن کشیم
همه بهمن و زال جنگاوریم - سر سرکشان زیر سنگ آوریم
به عالم چو ما مردِ مردانه نیست - بخوان، نیزه با تیررستم یکیست
بِدان تُخمۀِ رستمیم و بِکوش - که پیش دلیران بمانی خموش
که تا دودمانت نگردد فنا - خرابه نگردد به کاخت بنا
چو دانی نِئی با یلان هم نبرد - خموشی گزین پیش مردان مرد
به پا گر بخیزد درفش کیان - نماند به‌جا دشمنی در میان
به سر تا ثریا جنون تاخته - درفش کیانی برافراخته
سر از تن ز دشمن جدا آوریم -و مردانه محشر به پا آوریم
چو رستم نشسته به رخش سُتُرگ -چو شیران، شکسته کمرها ز گرگ
درفش کیانی گرفته به کف - به تیر بلا کرده قلبت هدف
زِ نیل و زِ جیحون گذر کرده مست - به تاتار و تازی چِشانده شکست
کنیمت تو را روز روشن چو شب - تو را غرقه در بحر رنج و تعب
تو ای چپ نگه کرده بر خاک ما - شوی گم تو در سوز کولاک ما
زنیمت زمین روز روشن به پشت - به تیر و تبر نیزه و چنگ و مُشت
اگر سر تمامی به دار آوریم - دریغا که ذلت به بار آوریم
تمامی اگر جان ببازیم و تن - به از آن به دشمن دهیمش وطن
دریغا که بر مام ایران زمین - نظر بد کند دشمن غرقه کین
دریغا به ذلت دمی تن دهیم - کجا خاک ایران به دشمن دهیم
تو و صد تو دیگر به میدان رزم - ندارد رهی پیش ما غیر هَزم
الا بَرده زادِ یَهودا نهاد - شنودم که گفتی ز جهل و عناد
به شهر غریبان ز لاف زیاد - ز اهریمنی آن دهان گشاد
توانی به ایران کشی لشکری - و بر ملک شیران هجوم آوری
در آری یلان را به فرمان‌بری - و مردان ایران به بند آوری
و ایران به بند مذلت کشی - و بر نقش رستم به خون خط کشی
و بر ارتش ما شکست آوری - و تخت کیانی به دست آوری
بگیری تو ایران به جنگ آوری؟! - درفش کیانی به چنگ آوری
وزیر و زبر آوری طوس را - و گردن زنی مرد ناموس را
جهان گشته مسحور فحشای تو - چنین خبط اگر کرده‌ای وای تو
که مردی اگر نی مُخنَّث کسی - و بر جنگ با ما نه دلواپسی
بیاور گران لشکری در میان - و تازان، بیا سوی ملک کیان
و ما را نشان ده به غوغای جنگ - که مردانه‌ای و نئی اهل ننگ
اگر یک نشان داری از نام مرد - به ایران زمین آ، ز بهر نبرد
ز رومی و تازی بیاور بسی - نما ائتلافی به هر ناکسی
ز دریا، زمین، آسمان، کن هجوم - ببار آتش و خون بر این مرز و بوم
ز مردی نمایان هرآن داری‌اش - به قوم یهودا رسان یاری‌اش
ببینی تو تا جنگ نام‌آوران - به نام علی ما قیام آوران
بیا تا ببینی تهمتن یلان - که کوبد سرت را به گرز گران
چو رستم هزاران یل صف شکن - همه جان فدایی مام وطن
همه، حیدر حیدر به لب پُرخروش - و از حوض کوثر بلا کرده نوش
به سربسته سربَندۀِ یا حسین - و غوغا به پا کرده پرشور و شین
میان بسته تیغ دودَم ذوالفقار - و رستم شکوه و علی باوقار
به خصم آوریم آن‌چنان تاختن - و سرها ز تن‌ها بر انداختن
که روز آورد دامن شب پناه - و ماه آورد خانه در چشم چاه
که عرش و ز مین و زمان یار ماست - و دست علی خود نگهدار ماست
درفش کیانی چو گردد فراز - ز وادی روم و ز ملک حجاز
همه سر به پیشش فرو آورند - و اعزاز ایران نکو آورند
که این بوم و بر دارد از حق سرشت - و گردیده از عشق زهرا بهشت
به هر گوشِه این، خاک عنبر سرشت - فلک لاله و یاس و مریم بِکِشت
کجا خاک ایران بود جای خَصم - نباشد خدا را چنین عهد و رَسم
که این ملکِ زرخیزِ ایران زمین - گهر جامه کرده، بَر ابریشمین
دیار یلانی چو بهرام و طوس - ز جنگ آوری آسمان را به کوس
نه تن در دهد بند و زندان کس - اگر زنده باشد در او یک نفس
که ایران سرای شکوه ست و فَر - و جولانگه شرزه شیرانِ نر
به فتراک ما جمله آید به بند - مَه و مِهر و گردون، سِپهرِ بلند
جهان دار هستی بود یار ما - و مردانه عبّاس علمدار ما
کجا تخمۀ زال و رستم ز جنگ - هراسان بود از سر نام ننگ
بدین بوم و بَر زنده تا یک تن است - به جانش نگهبان این میهن است
نه اینجا به‌جز مقتل دشمن است - نه ایران قدمگاه اهریمن است
به ایران هرآن کس کند بد نگاه - و یا کرده کوچک‌ترین اشتباه
چُنان کاوه از جان گذر کرده مست - درفش کیانی گرفته به دست
کِشیمش به بند و هلاکش کنیم - و بدعاقبت چون ضحاکش کنیم
بگفتم که داند یهودای پست - بلور مسیحا ندارد شکست
چو ایران بود مُلکِ مردانِ حق - بود ایمن از هر فنا و زَهَق
به گور این برد آرزوی محال - هر آن کس که خواهد به ایران زوال
که جاوید و پاینده ایران ماست - چو عاشق‌ترین خاک بر کربلاست
هر آن کس که تهدید ایران نمود - به دست خود او خانه ویران نمود
که بازیِّ با نره شیران بسی - خطر دارد و ترس و دلواپسی
28 تیرماه 1394 -منصور نظری- ایران سرای شکوه -تهران
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
11
12
اوباما از سايه سردار سليماني و سربازان جان بركفش هم وحشت داره چه برسه به اينكه بخواد يه روزي با آنها روبرو بشه.اين بد بخت فلك زده كه صهيونستها براي ساكت كردن سياه پوستان امريكا به اين مقام رسوندنش كم كم داره توهم مي زنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
3
10
اگه حمله کنن دکل نفتی رو از کجا پیدا کنیم
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
دكل تو چاه كرسنت بعد از حمله خودشون ميارن بيرون
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
4
7
آمریکا ...نتوانست نابود کند. سوریه را نتوانست. ایران را 8 سال در جنگ از صدام حمایت کرد نتوانست.
حال با کدام قدرت نظامی که میگوید میخواهد به ایران حمله نظامی کند و موفق هم باشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
8
10
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
5
10
آزموده را آزمودن خطاست
رحیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
9
9
اگه مردی این کارو بکن،اگرم نمیتونی حرف مفت و بهوده نزن ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
3
9
امریکا باید از محصولات زرشک ما استفاده کند بد نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
4
11
غلوم آمريكايي گوش كن :ايراني اراده كند زبان از حلقومت بيرون كشيده براي عبرت يك گوشت را هم مي برد !
داش علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
3
8
غلط کرده حرف مفت زده!
حاج اکبر
|
Germany
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
3
9
یکی نیست بگه: آخه بی ...! تو و همه ریفیقات آمدین کمک ضدام و هیچ غلطی نتونستین بکنین, ببین یاروه: هنوز خیلی ها موندن و ناراحت از اینکه لایق شهادت نبودن, دلیلی هم که جرات نمیکنید به ما چپ نیگاه کنید, همین تشنه های شهادت هستند, تو رو به اون اسم دومت قسم بی خیال خالی بندی باش. حاج اکبر
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
9
واقعا حرف حضرت اقا را باید طلا گرفت با 3کلمه رئیس جمهور امریکا را خوار کرد...لاف در غریبی...رهبری که با 3 کلمه ملتش را عزیز و با اقتدار میکند جان را فدایش باید کرد...
سرباز شندی
|
-
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
1
7
شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی تند تند خورد گه دانه دانه - به تعبیر از سخنان مقام معظم رهبری و مولایمان این خواب خیال است در سر می پرورانند. همانطوریکه رهبر کبیر انقلاب فرموده اند : آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. (((ما تا آخر ایستاده ایم مولایمان)))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
5
دستت دردنکنه آقامنصور
جواب همه عالم دادی
منکه بسهم خودم ممنونتم
ببخشیداسم نمیذارم این شبکه ها امن نیستند
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
4
در این کشور نظام آموزشی غربی،نظام اقتصادی و....غربی هست پس انصاف بدید که ببسیاری از مسئولین کشورمان موجبات خوش خدمتی به آمریکایی ها رو فراهم کنند، اونها تربیت شده مستقیم یا غیر مستقیم غرب هستند لذا امثال اوباما به شاگردان داخلی فرهنگشان امیدوار شده و یاوه گویی می کند.
به ریشه ها بپردازید.
همراه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
6
خیلی خیلی غلط کردی .... فردا هم دورت تموم شد مــثل بقیه سیاها اتفاقی تو کشورت میزننت...بیچاره..
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
0
3
جان!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
2
6
عزیزان احساسی نباشید جنگ به نفع هیپکس نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
جنگ خوب نیست ولی دفاع مقدس است شما هم نترس که جنگ شود هر چند بلوف زدن سیاسیون امری طبیعی است
gavadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
1
2
...
خودتان را گول نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
اوباما هرچی باشه ...
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
1
3
منشا گزاف گویی شیطان اوپامابخاطر موضع انفعالی تیم مذاکره کننده است .چرا که اگر مثل مرد از دستاوردهای بومی هسته ای دفاع می کردند اوباما غلط می کرد .
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
0
1
حتی نمیتونه بگیرتش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
1
2
جنگ بد است دفاع واجب امریکا اگر بتواند حمله کند و در این حمله به منافعی برسد
یک لحظه هم صبر نمی کند
کلا در دنیا هر کی بتواند دیگری رازیر یوغ خود می برد این رسم روزگار است
تا ظهور اتفاق افتد و همه چیز اصلاح شود
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
3
3
... مخوره .تا خودم توک پاش بگیرم.عشق است ایران اسلامییییییییییییییییییییییییییییی
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
2
4
همیشه همینه وقتی از موضع قدرت عقب نشینی می کنی ، کفتارها قدم به قدم جلوتر میان .
حالا یه سری از دوستان بازم بگن نیت امریکا خیره ما باید تفکراتمون رو اصلاح کنیم.
مهدی از بجنورد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
3
4
خخخخخ.چه غلطا به ایران حمله میکنی.هنوز پس مارو نشناختین.ما هموناییم که 8 سال جنگیدیم اصلا تسلیم نشدیم.درسته مثل مردای با خدای اون موقع نیستیم.ولی اوباما و ای کسایی که اوصاع کشورای دیگه ی مسلمونا رو بخاک و خون کشیدین.ما عراق و سوریه و رژیم خائن ال صعود نیستیم.ما با یک زیارت عاشورا و فرمان مقام معظم رهبری دوپین میشم و چنان حادثه ای به پا میکنیم که تاریخ به خود ندیده باشد.تمام
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
2
5
بچه‌ها یه مقدار انصاف داشته باشید آمریکا تنهایی که حمله نمیکنه بریتانیا فرانسه آلمان اسرائیل و..... باهم حمله می‌کنند در ضمن کشورهای عربی ثروتمند هم اونارو از نظر مالی کمک میکنند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
2
2
تأ حالا هيج غلط ي نكردي
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
4
2
اگر مردیت بیایید باما مبارزه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
اره دیگه از شماها می ترسند
بنیامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
2
2
خخخخخخ اولن که اوباما این حرف رو نزده دوم این که اگر می تونستیت ارتش ایران یا حتی خوده ایران رو نابود کنید استخاره نمی کردید.
عزت الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
2
2
چقدر مغز شماها معیوبه بخدا آمریکا اراده کنه ایران از رو زمین محومیشه موشکاس ایران در برابر آمریکا ترقه ای بیش نیست این ثابت شده آمریکا ابرقدرت بی چون و چرا هستش
آمریکا حمله نمیکنه چون دلیل داره
دلیلشم اینه منافع خودش بخاطر یک کشور بی ارزشی مثل ایران به خطر میفته
اگه یک دونه ناو هواپیما بر آمریکایی که میلیاردها دلار قیمتش آسیب ببینه یک خسارت هنگفتی واسه آمریکا و یک سودیه واسه چین و روسیه که رقیبای آمریکان در صورتی که ایران 50 تا بمب اتمم بخوره بخار بشه واسش خیالی نیست مردمش که بدبخت هستن و جهان سومی نمونش جنگ ایرانو عراق چقذر شیمیایی زدن چقدر کشته دادن تهشم چی شد؟
الانم که الانع هیچ فرقی نکردع از اون موقع بدبخت تر شدیم ولی واسه آمریکا یک دونه فشنگم اهمیت دارع اون میخواد ایرانو مثل آب خوردن بدست بیاره .
بنجامین
|
United States
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
1
0
مشکل ما ایرانیا اینه که خودمونو زیادی دسته بالا میگیریم امریکا ایرانو نمیزنه چون دنبال جنگ نیست بخواد بزنه تو دو دیقه ما رو مثله ژاپن با خاک یکسان میکنه بعضیا زیادی اعتماد به سقف دارن :| بزاریدش در کوزه ابشو بخورید
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
اقای بنجامین شما که تو آمریکایی چرا حرف اضافه میزنی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار