کد خبر: 726375
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
باشگاه هواداري مخاطبان ديگر چه صيغه‌اي است
يكي از سريال‌هاي مناسبتي ماه رمضان با همكاري اپراتور تلفن همراه مسابقه پيامكي راه انداخته، سريال ديگر نيز سايت هواداران ايجاد كرده و در آن مسابقه پيامكي و چند مسابقه ديگر...
محمدصادق عابديني
يكي از سريال‌هاي مناسبتي ماه رمضان با همكاري اپراتور تلفن همراه مسابقه پيامكي راه انداخته، سريال ديگر نيز سايت هواداران ايجاد كرده و در آن مسابقه پيامكي و چند مسابقه ديگر با جوايز چشمگير تدارك ديده، جالب اينجا است كه هزينه اين پيامك‌ها براي ارسال‌كننده بسيار گران تمام مي‌شود و همان طور كه پيش از اين به مناسبت‌هايي چون هواداري تيم ملي فوتبال از بينندگان برنامه‌هاي ورزشي درخواست ارسال اس ام اس پولي مي‌شد، اين بار نيز مردم مجبورند در نقش منبع كسب درآمد صداوسيما و شركت‌هاي همكارش باشند.
سريال دردسرهاي عظيم كه فصل دوم آن از تلويزيون در حال پخش است، مسابقه پيامكي‌اي را با كمك يكي از اپراتور‌هاي تلفن همراه به راه انداخته كه برنده بايد به 100 سؤال جواب دهد و هزينه هر پيامك 120 تومان است! رقمي تقريباً 10 برابر هزينه معمول ارسال يك پيامك! جالب اينجا است كه برنده فقط ربع سكه به دست خواهد آورد. سريال پايتخت امسال نيز با حضور پررنگ يك اسپانسر روي آنتن آمده است؛ اسپانسري كه با توجه به قوانين سختگيرانه صدا وسيما در تعيين مبلغ آگهي‌هاي بازرگاني مشخص است حسابي دست به جيب بوده و نياز‌هاي مالي سريال را مرتفع كرده است. در سايتي كه به عنوان «باشگاه هواداران پايتخت» آغاز به كار كرده است، شاهد انواع و اقسام‌ راه‌هاي مستقيم و غير مستقيم درآمد زايي هستيم؛ يكي از اين راه‌ها ايجاد مسابقه پيامكي است. مخاطب بايد سريال را با دقت نگاه كند و با حضور در مسابقه پيامكي به سؤالات پاسخ دهد. داستان پيچيده اين گونه مسابقه‌هاي پيامكي نيز تا به حال بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌هاي مختلف بازتاب داشته، اما جوايز وسوسه كننده‌اي از جمله 25 ميليون تومان جايزه ويژه‌اي كه اين سايت براي برندگان مسابقه‌اش در نظر گرفته بسياري از مخاطبان سريال را به وسوسه مي‌اندازد تا با صرف نظر از هزينه‌هاي بالاي شركت در مسابقه، شانس خود را براي دريافت اين جايزه امتحان كنند. البته سايت‌‌هاي رسمي سريال‌هايي مانند كلاه پهلوي نيز پيش از اين، وعده جايزه به بينندگان خود داده بودند كه با وجود چند سال از پايان پخش سريال، گويا جوايز وعده داده شده به صاحبان‌شان تحويل داده نشده و همه چيز در حد همان تبليغات اوليه باقي مانده است. پايتخت خاطره خوبي در اذهان بينندگان تلويزيون به جاي گذشته است، اي كاش تهيه‌كننده و ديگر كساني كه در جريان امور مالي اين سريال هستند، شأن و جايگاه بهترين مجموعه تلويزيوني حال حاضر تلويزيون را با آلودگي بيش از پيش سريال با حضور اسپانسر‌ها و تلاش براي كسب درآمد از طريق عكس گرفتن مردم با بازيگران و مسابقه‌هاي پيامكي به خطر نيندازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
MCI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
0
مشکلت چیه؟
بهت چیزی نمی رسه ناراحتی؟
بهت پول بدن بیخیال می شی؟
آره قطعا بیخیال می شی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار