کد خبر: 726309
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
محمدرضا رحمتی، مدیرعامل شرکت مهرنوش شهر چابهار
رکود اقتصادی شدید، اهمیت ندادن به تجار، عوض کردن پیاپی مدیران،از مواردی است که محمدرضا رحمتی، مدیرعامل مهرنوش شهر به آن اشاره می کند. این تاجر که از عملکرد منطقه آزاد چابهار ناراضی است، در گفتگو با کلیدملی از مشکلات اقتصادی منطقه سخن می گوید.
کلیدملی: محمدرضا رحمتی،مدیرعامل شرکت مهرنوش شهر چابهار، یکی از تجار منطقه آزاد چابهار، با گلایه از عملکرد نادرست مدیریت این منطقه می گوید: یکی از مشکلات اساسی در این منطقه، عوض شدن مدیران است. تا مدیری می‌خواهد کارهایی در حوزه مدیریتش انجام دهد، عوض می‌شود و این یکی از معضلات ما در این منطقه است.
به گزارش خبرنگار کلیدملی، وی با بیان اینکه اهمیت ندادن به تجار و سرمایه‌های آنها یکی دیگر از مشکلات مردم منطقه است، گفت: 17 سال است که برای تعاونی مسکن ثبت نام کرده‌ایم و خاک ساخت و ساز‌ها را می‌خوریم. اما زمان واگذاری، امتیازها به افراد خاص فروخته می‌شود.
رحتمی با بیان اینکه گرچه ما از لحاظ گردشگری جای رشد و توسعه را داریم، گفت: اما زیر ساخت ها برای جذب گردشگر مناسب نیست. ما تنها یک هتل داریم که آن هم معلوم نیست اصلا ستاره دارد یا خیر. اگر تعداد گردشگران در این منطقه زیاد شود، ما با جزئی ترین موضوع، یعنی سرویس بهداشتی مشکل داریم که با کمبود آن در زمان های ازدحام گردشگر مواجه می شویم.
به گفته این تاجر چابهاری، اگر ما سرمایه‌مان را در بدترین نقطه تهران زمین می‌خریدیم، سودش بیشتر از این بود که آن را در چابهار گذاشته ایم و در حال حاضر ضرر کرده ایم.
مدیرعامل شرکت مهرنوش شهر، رکود اقتصادی شدید در منطقه را یکی از عوامل ضعف و افت آن دانست و گفت: این رکود شدید باعث می‌شود هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نباشد در این منطقه سرمایه‌گذاری کند.
وی گفت: انتظار ما از مسئولین کشور این است که با توجه به شعاری که منجر به بسته شدن راه واردات و صادرات در کشور شد و صحبت از حمایت تولید داخلی شد و به موجب آن ایجاد اشتغال، حداقل کاری کنند که تولید داخلی ضربه نبیند و ضرر نکند.
رحمتی با گلایه از بسته شدن راه برای تجارت به اسم تولید داخلی گفت: فقط را ه برای ما که از راه درست نان سر سفره خانواده می بردیم  و سرمایه مان را در این راه گذاشته‌ایم، بسته شد و فضا برای قاچاقچیان آماده شد. در حال حاضر جنس از دبی وارد کشور می‌شود و به جای اینکه از چابهار وارد کشور شود، یکسره وارد تهران می شود و کارکنان ما که از این راه امرار معاش می‌کردند، بیکار شدند.
این تاجر در آخر نیز با گلایه از بسته شدن سالن مسافربری منطقه گفت: با بسته شدن این سالن، نیمی از کارگرهای ما که خرج خانواده‌اشان را از این راه تامین می‌کردند، بیکار شدند، حالا دیگر بازار را دست خودشان گرفته اند و فکر مردم و امرار معاششان نیستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار