کد خبر: 725872
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور در سال جاری شاهد تردد ۴۳۶ هزار مسافر و زائر بوده است.

مدیر پایانه مرزی مهران با اعلام اين خبر گفت : میزان تردد در مرز بین المللی مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

اسد محمدی ادامه داد: در سال جاری ۴۶۶ هزار نفر مسافر، زائر از مرز مهران تردد کرده اند که تعدادی از این افراد وارد کشور و تعدادی نیز خارح شده است.

وی افزود: تردد در مهران فقط از طریق کاروان های حج و زیارت صورت می گیرد و روزانه پنج تا شش هزار نفر از مرز مهران تردد دارند که این آمار نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.

اسد محمدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ درصد زائران کشور از مرز مهران برای رفتن به عتبات عالیات استفاده می کنند، گفت : هم اکنون پایانه مرزی مهران دارای ۱۸ گیت ورود و خروج است.

این مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین مواد مرز مهران بحث صادرات است که هم اکنون روزانه بیش از ۶۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود.

مدیر پایانه مرزی مهران افزود : ارزش دلاری صادرات غیرنفتی از مرز مهران در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته به طوری که صادرات غیرنفتی از مهران در سال ۹۴ تاکنون ۲۷۰ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۱۱۱ دلار بوده است.

اسد محمدی افزود: از ابتدای امسال (سه ماهه نخست) تاکنون، ۵۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده که البته در این بخش با کاهش روبرو بوده ایم.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار