کد خبر: 725370
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
تروريست‌ها بعد از كويت، فرانسه و تونس به فكر قدس، مدينه و مكه هستند
پس از حملات تروريستي داعش در عربستان، كويت، تونس و فرانسه، تكفيري‌ها دچار توهم شده و سوداي حمله به ساير مناطق را در سر مي‌پرورانند.
پس از حملات تروريستي داعش در عربستان، كويت، تونس و فرانسه، تكفيري‌ها دچار توهم شده و سوداي حمله به ساير مناطق را در سر مي‌پرورانند. داعش در بيانيه‌اي به مسيحيان ساكن قدس هشدار داده تا پايان ماه رمضان از اين شهر خارج شوند و در غير اين صورت سربريده خواهند شد. به گفته منابع غربي، تكفيري‌ها همچنين در فكر حمله به مكه و مدينه هستند. 
تروريست‌هاي داعش كه در ماه‌هاي اخير ضربات سختي از ارتش‌هاي سوريه و عراق متحمل شده و نتوانسته‌اند مناطق تحت كنترل خود را حفظ كنند، اين بار مناطق ديگري از جهان را براي لشكركشي انتخاب كرده‌اند. به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه خبري 24 امارات، گروه تروريستي داعش به تازگي با انتشار بيانيه‌اي در پايگاه اجتماعي «‌فيس‌بوك‌» به مسيحيان ساكن قدس اشغالي هشدارداده هرچه سريع‌تر از اين شهر خارج شوند و در غير اين صورت همه آنان روز عيد فطر سربريده مي‌شوند. در اين بيانيه مسيحيان بيت‌المقدس «‌كافر‌» خوانده شده و به آنها تا پايان ماه رمضان براي تخليه شهرقدس فرصت داده شده است. داعش همچنين در اين بيانيه تمامي رهبران كشورهاي عربي از جمله محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين را تهديد كرد. در اين بيانيه همچنين عباس «‌كافر‌» و «‌مزدور صهيونيست‌ها‌» خوانده شده كه يهوديان و مسيحيان را در فلسطين اسكان داده است. اين درحالي است كه داعش تا چندي پيش اعلام كرده بود مسئله آزادسازي فلسطين براي آنها مهم نيست. در بيانيه داعش ادعا شده است: «اي مردم، ما مي‌خواهيم استقامت و تلاش شما را احيا كنيم و از شما مي‌خواهيم هر كدام در هر مكاني كه هستيد مسيحيان ساكن منطقه خود و نيز مزدوران صهيونيست‌ها و كشورهاي غربي را به ما معرفي كنيد.» اسقف كليساي لاتين شهر قدس نيز در واكنش به اين بيانيه اعلام كرد: «اين مسئله هرگز باعث ترس و وحشت مسيحيان نخواهد شد و همه مسيحيان مي‌توانند حق خود را در سرزمين‌هاي فلسطين به دست آورند و نيازي به حمايت هيچ كسي ندارند.»
پايگاه ويژه راديو صداي امريكا نيز روز يك‌شنبه در گزارشي نوشت: «بلندپروازي‌هاي داعش تنها ‏به مرزهاي سوريه و عراق و حتي ليبي منتهي نمي‌شود بلكه براي الحاق مناطق زيادي از كشورهاي منطقه به مناطق تحت ‏سيطره خود تلاش خواهد كرد.» اين رسانه به نقل از «رايان كروكر‌» سفير سابق امريكا در عراق گفت: «هدف داعش تصرف شهر مكه و مدينه و تبديل آنها به ‏مقر پايتخت به اصطلاح «دولت اسلامي» خود است.» صداي امريكا در اين راستا به حملات تروريستي داعش در هفته‌هاي گذشته عليه مساجد شيعيان و دعوت از پيروان خود براي ‏خونريزي‌هاي بيشتر و گسترش عمليات تروريستي اشاره دارد.‏ داعش اخيراً با جمله «بايد تاج‌وتخت‌ سركشان و طاغوت‌ها را به آتش بكشيم‌» از پيروان خود خواسته تا دست به عمليات ‏تروريستي گسترده‌تر بزند. ‏اين گروه تروريستي كه مسئوليت مستقيم حمله عليه مسجد شيعيان در عربستان، يمن و كويت را پذيرفت، اكنون دامنه تهديد خود را از سوريه و عراق فراتر برده است.  همچنين به گفته وزارت دفاع افغانستان در درگيري‌هاي روز شنبه در استان ننگرهار در شرق اين كشور بين نيروهاي تروريستي داعش و طالبان، پنج نفر از اعضاي داعش و هفت نفر از نيروهاي طالبان كشته شده‌اند. نيروهاي داعش در چند ماه گذشته با نفوذ در خاك افغانستان به سازماندهي نيروهاي خود در مناطق شرقي و جنوبي افغانستان مشغول بوده‌اند كه اين امر علاوه بر افزايش نگراني‌هاي مردم، موجب ناراحتي گروه طالبان نيز شده است. 
از سوي ديگر، اضافه شدن گروه داعش به گروه‌هاي تروريستي موجود در منطقه قفقاز شمالي حاكي از خطرات جدي اين گروه تروريستي بوده و حوادث اتفاق افتاده در آن براي منطقه و به ويژه براي قفقاز جنوبي نوعي تهديد به شمار مي‌آيد. به گزارش آران نيوز به نقل از روزنامه «پارالل»، بر اساس خبرهاي منتشر شده، گروه تروريستي داعش شعبه خود را در منطقه قفقاز شمالي تأسيس نموده است. ابومحمد العدناني مسئول مطبوعاتي گروه داعش، ضمن بيان اين خبر به طرفداران اين گروه در قفقاز تبريك گفته و اعلام نموده است رهبر اين شعبه شخصي به نام الكاداري مي‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار