کد خبر: 724898
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
معاون اول قوه قضائيه:
معاون اول قوه قضائيه از فشارهايي كه از سوي صاحبان قدرت و ثروت بر قوه قضائيه وارد مي‌شود و عملكرد آن را دچال اختلال كرده است خبر داد و گفت: با جريان افتادن برخي از پرونده‌ها، صاحبان قدرت و ثروت فوق‌العاده فشار مي‌آورند، تطميع و تهديد مي‌كنند و حتي مي‌گويند من بايد قاضي را تعيين كنم و نظر دهم كه قاضي چه كسي باشد.
معاون اول قوه قضائيه از فشارهايي كه از سوي صاحبان قدرت و ثروت بر قوه قضائيه وارد مي‌شود و عملكرد آن را دچال اختلال كرده است خبر داد و گفت: با جريان افتادن برخي از پرونده‌ها، صاحبان قدرت و ثروت فوق‌العاده فشار مي‌آورند، تطميع و تهديد مي‌كنند و حتي مي‌گويند من بايد قاضي را تعيين كنم و نظر دهم كه قاضي چه كسي باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران برخورد با دانه‌درشت‌ها و صاحبان قدرت و ثروت را از اقدام‌هاي مؤثر قوه‌قضائيه در سال جاري خواند و از فشارهاي برخي از صاحبان قدرت و ثروت كه بر اين قوه وارد مي‌شود و عملكرد آن را با اختلال مواجه مي‌كند، خبر داد. وي با بيان اينكه با جريان افتادن برخي از پرونده‌ها، صاحبان قدرت و ثروت فوق‌العاده فشار مي‌آورند تطميع و تهديد مي‌كنند، چون صاحب قدرت و ثروت هستند مي‌گويند من بايد قاضي را تعيين كنم و نظر دهم كه قاضي چه كسي باشد، گفت: اينها به قوه قضائيه مستقيم و غيرمستقيم فشار مي‌آورند تا به درستي نتواند اقدام كند و اگر پرونده‌اي 200 ساعت زمان بخواهد گاهي وقت‌ها بيش از 200 ساعت وقت ما را به خاطر فشارها مي‌گيرند. محسني اژه‌اي در ابتداي سخنان خود با گراميداشت سالروز هفتم تير، شهادت شهيد آيت‌الله بهشتي و 72 تن از يارانش و همچنين هفته قوه قضائيه گفت: اين فاجعه بزرگ به دست اشقيا و عوامل مزدور جهاني زماني اتفاق افتاد كه جنگ تحميلي در جريان بود و عوامل ستون پنجم دشمن در داخل به شايعه‌پراكني و افتراافكني مشغول بودند.

    خون شهداي هفتم تير انقلاب را بيمه كرد

وي افزود: زماني كه نيروهاي دشمن در جاي جاي كشور كارشكني مي‌كردند و آشكار و پنهان با نظام جمهوري اسلامي ايران مقابله مي‌كنند و شياطين انس و جن تلاش مي‌كردند روحيه مردم را تضعيف و بين امت و امام ايجاد انشقاق كنند، دست شيطان بزرگ امريكا از جرياني عليه انقلاب پيدا شد و گروهكي دست به اين فاجعه زد كه توانسته بود با رنگ و لعاب اسلامي و شعارهاي انقلابي در قبل از انقلاب و در آستانه انقلاب بسياري از جوان‌ها را به سوي خود جذب كند. حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي با اشاره به نفاق چهره گروهك منافقين و نفوذ آن در مراكز مهم نظام همچون رياست‌جمهوري، نخست‌وزيري و مركز حزب جمهوري و مراكز حساس ديگر گفت: اگر در آن زمان كسي مي‌خواست ماهيت منحط غيراسلامي منحرف اين گروهك منافق تروريستي را براي ملت و براي دنيا بيان كند، راهي جز پرداخت صحيح سنگين نبود. محسني‌اژه‌اي همچنين با اشاره به هفته قوه قضائيه مطالبي ارائه كرد و با تبيين اهميت قضا و اهتمام نظام اسلامي در اين زمينه گفت: قوه قضائيه از نظر قانون اساسي طبق اصل 156، قوه‌اي مستقل است كه براي حمايت از حقوق فرد و اجتماع و براي گسترش عدالت در اين نظام پيش‌بيني شده است.

    قوه قضائيه بايد مقتدر و مستقل باشد

وي با بيان اينكه قوه قضائيه مستقل، مقتدر و سالم مي‌تواند جلوي بسياري از كژي‌ها، انحراف‌ها و ناهنجاري‌ها را در سطح كلان بگيرد، برخي از خواسته‌هاي نظام اسلامي و مردم از قوه قضائيه را برشمرد و ابراز كرد: قوه قضائيه با توجه به شرايط كنوني و توطئه‌ها و فشارهاي مختلف دشمن و عوامل شيطان بزرگ در داخل كشور، هدف‌هاي خود را مشخص كرده است.
معاون اول قوه قضائيه افزود: يكي از مسائل مهم در شرايط كنوني فعال شدن چرخه اقتصاد سالم، اجرا شدن اقتصاد مقاومتي و بانك‌ها هستند كه اگر بانك‌ها با شرايطي كه قانون تعيين كرده اجازه دهند تسهيلات پولي در اختيار همه و در گردش درآيد و در عده‌اي محدود رسوب نكند تا در جاي غيرمنظور استفاده نكنند، حركت عظيمي در چهره اقتصاد به وجو د مي‌آيد. وي نخستين وظيفه قوه قضائيه را احيا و حفظ سرمايه مردم در بانك‌ها عنوان و ابراز كرد: با ورود قوه قضائيه در اين عرصه تا حدود بسياري مسئله معوقات بانك‌ها و به ميزان قابل‌توجهي كاهش پيدا كرد و با صحبت با بدهكاران بانكي و بازداشت برخي از آنها، طلب بانك‌ها وصول شد يا در حال وصول است.

    رفع تصرف 43 هزار هكتار زمين در سال 93

محسني‌اژه‌اي گفت: يكي از مسائلي كه سبب پول‌هاي بادآورده و اختلاف طبقاتي و مشكلات كشاورزي شده بود، مسئله زمين بود كه برخي افراد با دسترسي به اين منابع طبيعي ثروت هنگفت به دست آورده بودند و فسادي را در ادارات و جاهاي مختلف ايجاد مي‌كردند و هم منابع طبيعي و محيط زيست را تخريب ‌كردند. وي ورود قوه قضائيه در اين زمينه را يادآور شد و اظهار داشت: در سال 93 حدود 43 هزار هكتار زمين رفع تصرف شد و در اختيار دولت قرار گرفت و 44 هزار سند رسمي توسط سازمان ثبت به نام دولت صادر شد.

    قوه قضائيه در برخورد با جرايم فضاي مجازي تنهاست

معاون اول قوه قضائيه مقابله با ناهنجاري‌ها و عوامل مخل امنيت جامعه را در دستور كار قوه قضائيه خواند و گفت: قوه قضائيه با هدف‌گذاري و برنامه‌ريزي مناسب در فضاي مجازي، هرچند با قوه قضائيه همكاري نشد و نمي‌كنند، با كساني كه فساد و فحشا را ترويج يا حدود مردم را تضعيف مي‌كنند برخورد كرده و در اين زمينه دستاوردهاي خوبي هم داشته است.
وي تأكيد كرد: قوه قضائيه با كساني كه در نشريات مكتوب يا ديجيتال به صورت گسترده و موردي به مقدسات توهين مي‌كنند، تهمت مي‌زنند و افترا مي‌بندند و با نشر اكاذيب اذهان جامعه را مشوش مي‌كنند در حد توان برخورد كرده و برخورد خواهد كرد و آنجا كه لازم به تذكر و ارشاد بوده است نيز به حسب مورد تذكر داده و ارشاد كرده است. اژه‌اي گفت: قوه قضائيه در برخورد با جرايم سازمان‌يافته، جرايم خشن و مسائلي كه خاطر مردم را مكدر مي‌كند اهتمام ويژه به خرج داده و با همكاري سيستم‌هاي اطلاعاتي كشور، اقدام‌هاي مؤثري در برخورد با اقدامات ضد امنيتي از جمله آدم‌ربايي و مزاحمت براي نواميس مردم داشته است. وي در تبيين اين نكته كه چرا قوه قضائيه به همه آنچه مي‌خواهد دست نمي‌يابد و با نقطه مطلوب فاصله بسياري دارد، مأموريت‌هاي سنگين و نبود
عِده و‌عُده لازم را به عنوان يكي از دلايل عدم دستيابي به نقطه مطلوب مطرح كرد و از مجلس و دولت خواست كه با توجه به حجم كار اجازه دهند قوه قضائيه كارمندان بيشتري را استخدام كند. معاون اول قوه قضائيه در پايان با بيان اينكه بودجه لازم براي انجام مأموريت‌ها در اختيار اين قوه نيست، اظهار داشت: بسياري از دستگاه‌ها آن اقداماتي را كه بايد انجام دهند تا كار به قوه قضائيه كشيده نشود، مسئوليت خود را به نحو اتم و اكمل انجام نمي‌دهند و بار مسئوليت بر دوش قوه قضائيه وارد مي‌شود.

غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
4
لطفا" این صاحبان قدرتی که می فرمایند خودمان قاضی مشخص می کنیم را به مردم معرفی کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
3
دهها میلیون ایرانی منتظر اجرای حکم مهدی رفسنجانی هستند. هرچند این حکم خیلی سبک هست.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
25سال به 10سال تبدیل شد!!!! 10سال هم به یک سال تبدیلش می کنن و یکسال هم عفو می خوره ،چون ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
1
اگر یه شخص عادی جرائمی را مهدی هاشمی مرتکب شده مرتکب میشد ، .... چطور بر خورد می کرد؟ کی این تبعیضات از بین خواهد رفت؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار