کد خبر: 723524
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
رئيس جمهور در جلسه هيئت دولت خبر داد
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه «فرهنگ شهادت در انقلاب اسلامي اصالت دارد و غواصان شهيد با ايثار و شهادت خود جامعه را به تعالي مي‌رسانند» از حضور گسترده مردم در مراسم تشييع پيكر پاك شهدا تقدير كرد و گفت: رساندن نداي مظلوميت شهدا به جهانيان و تداوم راه آنها دو پيام اصلي حضور حماسي ملت است.
رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه «فرهنگ شهادت در انقلاب اسلامي اصالت دارد و غواصان شهيد با ايثار و شهادت خود جامعه را به تعالي مي‌رسانند» از حضور گسترده مردم در مراسم تشييع پيكر پاك شهدا تقدير كرد و گفت: رساندن نداي مظلوميت شهدا به جهانيان و تداوم راه آنها دو پيام اصلي حضور حماسي ملت است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني ديروز در جلسه هيئت دولت از روحيه بلند و وفاداري ملت بزرگ ايران نسبت به مجاهدان راه حق، فداكاران، رزمندگان و كساني كه در هشت سال دفاع مقدس از كيان كشور دفاع كردند تجليل كرد و گفت: آنان به خوبي در برابر دشمن ايستادگي و از عزت و استقلال كشور حراست كردند.
دكتر روحاني تصريح كرد: مردم ما با حضور شكوهمند در مراسم وداع و تشييع شهدا به دنيا نشان دادند كه ارتباط اين ملت با آنهايي كه براي دفاع از كشور، استقلال و تماميت ارضي‌ ايران عزيز مجاهدت و تلاش كردند و چه كساني كه به درجه رفيع شهادت نايل شدند و چه كساني كه به عنوان جانباز امروز در برابر مشكلات زندگي‌ صبوري مي‌كنند و چه آزادگان كه در اسارت سختي‌ها كشيدند و برخي نيز در اسارت به ناروا به شهادت رسيدند، قطع نخواهد شد و همواره قدردان آنها هستند. رئيس شوراي عالي امنيت ملي با يادآوري برخورد توأم با محبت و انسانيت لشكر اسلام از سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي با نيروهاي طرف مقابل، اظهار داشت: در همين حال آنها چه قدر سبعانه رفتار كردند كه يك نمونه‌اش همين رفتاري بود كه با اين ۱۷۵ شهيد خط شكن و غواص صورت گرفت.

    دو پيام مردم در روز تشييع شهدا

رئيس‌جمهور ادامه داد: مردمي كه ديروز به خيابان‌ها آمدند دو پيام داشتند، اول رساندن نداي مظلوميت اين بچه‌ها به گوش جهانيان؛ شهداي ما مظلومانه شهيد شدند اين ندا بسيار مهم بود. دوم تأكيد بر اين واقعيت كه راه و مسير شهيدان ادامه خواهد يافت. روحاني با بيان اينكه ياد، خاطره و عملكرد شهدا هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد، افزود: احترام به شهدا را وظيفه خود مي‌دانيم و امروز هم در هر كجا كه بايد براي كشور و استقلال‌مان فداكاري كنيم، مسير و راهمان همان مسير و راه شهدا، جانبازان و آزادگان و ايثارگران خواهد بود. بايد ايستادگي و مقاومت كنيم و بي‌ترديد در سايه ايستادگي و مقاومت خداوند نصرتش را بر ما نازل مي‌كند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به دلدادگي مردم به شهيدان و رزمندگان كه همواره به منصه ظهور نشسته است، اظهار داشت: خداوند مقام همه آن عزيزان و شهدا و همه كساني را كه فداكاري كردند، متعالي خواهد كرد و ملت ما همواره متواضعانه به خانواده‌هاي آنان احترام مي‌گذارد.

    تصويب آيين‌نامه‌هاي رفع موانع توليد

رئيس شوراي عالي اقتصاد در بخش ديگري از سخنانش با ابراز خرسندي از گزارش بسيار اميدوار كننده بانك مركزي در خصوص برخي شاخص‌هاي اقتصادي، همچون مهار قابل ملاحظه تورم گفت: سال ۹۳ اولين سالي است كه بعد از دو سال ما شاهد رشد اقتصادي هستيم و آمار نشان مي‌دهد كه اقتصاد كشور شاهد رشد ۳‌درصدي در سال گذشته بود. روحاني ضمن تبيين رشد منفي اقتصاد در سال‌هاي ۹۱ و ۹۲، تغيير جهت مثبت اقتصاد كشور را خبر بسيار خوب و دلگرم كننده براي ملت ايران، كارآفرينان بخش خصوصي، دولتي، وزرا و كساني دانست كه در راه آباداني اين كشور قدم برداشتند.
رئيس شوراي اقتصاد گفت: اين دستاورد با حمايت و حضور فداكارانه ملت ايران در صحنه‌هاي مختلف از يك سو و حمايت و راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب كه همواره حامي و راهنماي دولت بودند، محقق شد كه نمونه آن راهنمايي‌هاي داهيانه معظم له در موضوع اقتصاد مقاومتي است. رئيس‌جمهور با تأكيد بر پايبندي راسخ دولت به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، از تصويب آيين نامه‌هاي رفع موانع توليد در جلسه هيئت دولت، به عنوان خبر خوب ديگري براي مردم ياد كرد و ادامه داد: مسير رونق را آماده‌تر خواهيم كرد، ملت ما بايد به خوبي بداند كه مشكل تحريم مانع از رشد و توسعه ما نخواهد شد ممكن است تحريم موجب كندتر شدن حركت ما شود اما دولت افتخارش اين است كه در شرايط تحريم با ركود و تورم مبارزه كرد و موفق شد.

     موفقيت‌هاي خوبي در مذاكرات داشتيم

رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه در شرايطي كه قدرت‌هاي بزرگ در برابر ما هستند ما به خوبي، با قامتي استوار و با منطق و استدلال در مذاكرات هسته‌اي حضور پيدا كرديم، گفت: تا اين لحظه موفقيت‌هاي بسيار خوبي به دست آورديم و راه هنوز ادامه دارد. اگر با همين روند به پايان كار برسيم اين هم از موفقيت‌هاي ملت بزرگ ما است.
دكتر روحاني تصريح كرد: ملت ما آنجايي كه لازم باشد ايستادگي خواهد كرد. امروز هم از مذاكره‌كنندگان خودش حمايت مي‌كند. مسير، مسير اميد، نشاط و موفقيت ملت است و اگر ما مشكلي داشته باشيم مثل هميشه دستمان به سوي حق است و ان‌شاء‌الله رحمت خداوند شامل حال همه ملت بزرگ ايران و همه مسلمانان خواهد شد. وي در بخش ديگري از سخنانش ضرورت احترام و حفظ حرمت ماه رمضان را از سوي همه مردم يادآور شد و گفت: همه بايد در خيابان‌ها و اماكن عمومي به رعايت شئون ماه ضيافت الهي اهتمام داشته باشند و همه نسبت به وظايف ديني‌مان بيش از گذشته پايبند باشيم، به ويژه جوانان عزيز، دختران و خواهران جامعه كه بايد مراقبت بيشتر از عفاف و حجاب را بيش از گذشته در نظر داشته باشند. رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: جوانان ما پيروي از پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين(ع) را افتخار خودشان مي‌دانند و ان‌شاء‌الله كه ماه رمضان ماه پرخير و پربركتي براي همه ما باشد.
رئيس‌جمهور با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، ضرورت جاري شدن فضاي برادري و اخوت ميان همه اقشار جامعه را خاطرنشان ساخت و گفت: در اين ماه علاوه بر اينكه خيابان‌ها و همه مناظر كشور اسلامي ما ماه رمضاني باشد، بايد احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها همه احساس برادري بيشتري داشته باشند. روحاني در خاتمه تصريح كرد: البته اين ماه رمضان براي اين است كه در زبان، گفتار، برخورد و حرف‌زدن‌ها بايد همه چيز ماه رمضاني باشد، ما همه جا و همه ساعات خودمان را در كنار سفره حق و ميهمان حق ببينيم و بدانيم كه تشويش اذهان عمومي، اتهام زدن گناهش چقدر زياد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار