کد خبر: 721111
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
فیلمسازان ما زیاد اهل مطالعه نیستند
این کارگردان به مهام گفت: با اینکه کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس نوشته شده اما فیلم‌های بسیار ضعیفی ساخته ایم و سوال است چرا این اقتباسها صورت نمیگیرد.

حمید نعمت‌الله، فیلمنامه نویس و کارگردان سینما در گفتگو با مهام عنوان کرد: درباره بحث اقتباس باید تأکید کنم که  در سینمای ما همه چیز با خیلی عجله و بدون تمرکز درست و حسابی تولید می‌شود.

کارگردان "آرایش غلیظ" ادامه داد: فلان کارگردان یک دفعه تصمیم می‌گیرد امسال فیلمی داشته باشد و مسیر سخت اقتباس هم نباشد بنابراین سریع می‌رود یک فیلمنامه ای را پیدا می‌کند تا فیلمش را جلوی دوربین ببرد.

کارگردان فیلم "بی‌پولی" خاطرنشان کرد: سینمای ایران با انگار تمرکز و آرامش کارهایش پیش نمی‌رود و همه چیزش بی نظم تر از اینهاست.

وی در ادامه به کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس اشاره داشت و با تحسین آنان، بیان داشت: در حوزه دفاع مقدس نمی‌دانم وضعیت به چه شکل است اما مشخصا کتاب خوب زیاد است. به نظر می‌آید که نویسنده‌های کتاب‌های دفاع مقدس آدم‌های معتقد و ارزشی نسبت به این حوزه هستند پس می‌توانند راحت تر با فیلمساز کنار بیایند.

نعمت الله همچنین عنوان کرد: با اینکه کتاب‌های خوبی در این حوزه نوشته شده اما فیلم‌های بسیار ضعیفی ساخته شده و سوال است چرا این اقتباسها صورت نمیگیرد تا شاهد فیلمهای خوبی باشیم و این داستانهای منتشر نشده نیز در قالب سینما و سریال هم دیده شوند؟

حمید نعمت الله به میزان مطالعه دربین اهالی هنر نیز اشاره داشت و گفت: کارگردانان ما هم زیاد اهل مطالعه و این جور بررسی ها نیستند چه برسد به تهیه کننده ها. به هرحال نمی‌دانم چرا وضعیت ما در قبال ادبیات این شکلی است اما یک روز باید سینمای ما حرفه ای تر و معنادارتر پیش برود. آن موقع هم حتما به فکر اقتباس می افتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار