کد خبر: 720983
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
قسمت آخر مجموعه تلویزیونی آپارتمان شب گذشته از شبکه آی فیلم پخش شد. سریالی که محصول سال 1371 بود و کارگردانش اصغر هاشمی.

به گزارش مهام، جنگ تازه تمام شده بود. دوران سازندگی بود و جامعه نیاز به مدرنیته و تغییر سبک داشت.سریال آپارتمان انگار برای همین کارکرد ساخته شده بود. سریالی پر از چهره های مورد علاقه مردم.

شبکه آی فیلم سریالهای قدیمی را بازپخش می کند.یکی از معدود اقدامات خوب صدا و سیما همین تاسیس شبکه آی فیلم بود. سریالهایی را پخش می کند که برای یک عده نوستالژی است و برای عده ای دیگر عجیب و شگفت انگیز. سریال آپارتمان برای نگارنده هم نوستالژی بود و هم شگفت انگیز.

دیدن ستارگانی که جوان بودند و الان میانسال شده اند و هنرمندانی که دیگر بین ما نیستند قسمت نوستالژی اش بود. اما نکته شگفت انگیزش کجاست؟

سریال آپارتمان حتی نسبت به سریالهای کنونی صدا و سیما هم ضعیف تر است. دیالوگهای به شدت شعاری و مصنوعی، کارگردانی ضعیف و تدوین عجیب و غریبش. حتی بعضی بازیها هم توی ذوق میزند. وقتی این سریال را تماشا میکردم این سوال برایم پیش آمده بود که چرا آپارتمان در زمان خودش اینقدر محبوب بود؟. وقتی میگویند سرعت تغییرات در کشور ما پرشتاب است یعنی این. یعنی در بیست و اندی سال، سلیقه ها تغییر میکند؛ ارزشها و مورد علاقه ها هم.

ذکر چند نکته جالب از این سریال خالی از لطف نیست:

1- در تیتراژ این سریال نام فاطمه گودرزی، گیتی گودرزی آمده است. معلوم نیست که اشتباه تایپی بوده یا خانم گودرزی اسمشان را بعدها تغییر داده اند.

2- اگر در مورد قبلی تردید داشتیم در این مورد قطعیت نظر داریم که اشتباه تایپی بوده. نام امین حیایی در تیتراژ، حیاتی آمده است.

3- با یک حساب سر انگشتی اگر بخواهند این سریال را با همین ترکیب در سال 94 بسازند هزینه بالایی فقط به دستمزد بازیگران اختصاص پیدا میکند. حضور همزمان پرویز پرستویی، رضا کیانیان، امین تارخ، حمید جبلی، امین حیایی، شهره لرستانی، فاطمه گودرزی و ....هر فیلمی را پر هزینه و البته جذاب میکند.

4- پخش تصاویر رئیس جمهور اسبق از شبکه آی فیلم هم در نوع خودش جالب بود. تصویر قاب عکس آیت الله هاشمی رفسنجانی بارها در سکانس مربوط به کلانتری پخش شد. اتفاقی عجیب در صدا و سیما!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار