کد خبر: 720979
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
قائم مقام بانک مرکزی گفت: افزایش نرخ بنزین تکلیفی است که در بودجه تأکید شده و تأثیر یک یا دو درصدی آن بر تورم از نظر من بعید است
باشگاه خبرنگاران: اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در حاشیه بیست و پنجمین سالانه سیاست‌های پولی و ارزی در جمع خبرنگاران در خصوص وام مسکن اظهار داشت: دستورالعمل این وام از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی ابلاغ شده و ظرف هفته آینده به کلیه بانک‌ها خواهد رسید.

وی در خصوص بالا بودن مبلغ اقساط این تسهیلات اظهار داشت: افرادی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که توان بازپرداخت آن را داشته باشند زیرا همان طور که سقف افزایش می‌یابد مبلغ اقساط آن نیز باید افزایش یابد.

وی در ادامه در خصوص پرداخت وام مسکن به 84 هزار نفر از سپرده‌گذاران اظهار داشت: دستورالعملی که از سوی بانک مسکن به ما پیشنهاد داده شده با توجه به تجربیات موفق این بانک است و در حال بررسی در بانک مرکزی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز در گذشته هجوم خارج از انتظاری وجود ندارد و به تبع ما نگرانی از این جهت نخواهیم داشت و علاوه بر این افرادی که در صندوق پس‌انداز مسکن جوانان پیش از این سپرده گذاری کرده بودند می‌توانند در صورت اینکه منابع و شرایط لازم را داشته باشند این تسهیلات را دریافت کنند و امیدواریم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته ظرف هفته آینده به بانک‌ها اعلام خواهد شد.

** تأثیر افزایش نرخ بنزین بر تورم بعید است

قائم مقام بانک مرکزی از ابلاغ تسهیلات کالا و خودرو به بانک‌ها از امروز خبر داد و گفت: افزایش قیمت بنزین تکلیف قانونی بودجه بوده و با توجه به پیش بینی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته تأثیر جدی برروند تورم نخواهد داشت گرچه تورم در وضعیت فعلی روند آرامی راطی می‌کند و پیش‌بینی ما از تورم تا پایان سال 94 حدود 14 درصد است البته این پیش‌بینی مقدماتی است و قطعی آن تا پایان سال اعلام خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات نوبخت مبنی بر تأثیر یک یا دو درصدی افزایش نرخ بنزین در تورم اظهار داشت: از نظر من افزایش یک یا دو درصدی قیمت بنزین بر تورم بعید است.

** پرداخت بدهی دولت از طریق اوراق خزانه اسلامی

کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در خصوص پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران از طریق اوراق اظهار داشت: اوراق خزانه اسلامی در شرف انتشار است و پس از انتشار میان پیمانکارن بابت بدهی دولت تقسیم خواهد و به دلیل سررسید سه ساله آن می‌تواند به بازار سرمایه بازگردد.

وی افزود: این اوارق در حال انتشار است و در زمان سررسید نقد خواهد شد و دلیل انتشار این اوارق نیز ضعف در پرداخت نقدی بدهی‌ها به پیمانکاران است و امیدواریم بازار در دریافت این اوراق تمایل نشان دهد.

** لیزینگ مسکن

کمیجانی در خصوص مجوز بانک مرکزی در مورد لیزینگ مسکن تصریح کرد: هنوز بررسی این موضوع نیاز به کارشناسی دارد و آیین نامه آن در شرف نهایی شدن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار