کد خبر: 720196
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) هشدار داد
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار، روند فقر در بين خانواده‌هاي اين زنان را رو به فزوني عنوان كرد و در مورد زنانه شدن فقــر در كشـــور هشـــدار داد.
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار، روند فقر در بين خانواده‌هاي اين زنان را رو به فزوني عنوان كرد و در مورد زنانه شدن فقــر در كشـــور هشـــدار داد.
پرويز فتاح با بيان اينكه از يك ميليون و 700 هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد، يك ميليون نفر را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي‌دهند، خواستار توجه جدي و اصولي به مسئله فقر زنان در كشور شد.
وي با تأكيد بر تصويب قوانين لازم در جهت از بين بردن ريشه‌هاي فقر در كشور افزود: ضرورت دارد قوانيني نظير بيمه تأمين اجتماعي اجباري در جهت پيشگيري از پيامدهاي بعد از وقوع حوادث در مجلس تدوين شود تا با وجود يك حادثه براي سرپرست خانواده، زندگي افراد دچار مشكل نشود.  فتاح با بيان اينكه امسال بيش از 380 هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد بيمه تأمين اجتماعي شدند، از عزم جدي اين نهاد براي افزايش مشمولان اين طرح خبر داد.  رئيس كميته امداد امام خميني(ره) در ارتباط با طرح تفكيك وظايف كميته امداد و سازمان بهزيستي در مجلس شوراي اسلامي، خاطر‌نشان كرد: با اجراي اين طرح از طريق قانونگذار موافقيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش در مورد ساماندهي و نظارت بر خيريه‌ها در كشور اظهار داشت: خيريه‌ها به عنوان رقيب كميته امداد امام(ره) محسوب نمي‌شوند و ما تعامل خوبي با خيريه‌ها خواهيم داشت، اما ضرورت دارد با تصويب قوانيني بر فعاليت خيريه‌ها نظارت جدي صورت گيرد. فتاح با تكذيب خبر واگذاري صندوق صدقات به بخش خصوصي خاطر‌نشان كرد:درآمدهاي صندوق صدقات صرف امور نيازمندان مي‌شود و در اين زمينه اعتماد عمومي را افزايش خواهيم داد.
وي با بيان اينكه كميته امداد با فقر فرهنگي مواجه است نه اقتصادي گفت: نگاه تحليلي به پديده فقر با توجه به اولويت‌بندي نياز فقرا در شرايط كنوني امري ضروري محسوب مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار