کد خبر: 719216
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
اجلاسیه نهایی کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خانواده‌های شاهد و پیشمرگان مسلمان کرد استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی، فرماندهای نظامی و انتظامی، مسئولان استان کردستان و اقشار مختلف مردم در مسجد قبا بهاران سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان و رئیس ستاد کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در اين گنگره، گفت: پس از حمله ضدانقلاب به پادگان‌های مهاباد، سنندج، پیرانشهر، سردشت و بانه در اسفندسال 57، شاهد دشمنی بی‌رحمانه ضدانقلاب با مردم متدین کردستان بودیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: اين دشمني که تا بهمن 58 به طول انجامید، گروهک‌های ضدانقلاب با قتل عام پاسداران بومی منطقه و قتل و تبعید طرفداران جمهوری اسلامی در کلیه شهرهای کردستان و همچنین خلع سلاح پادگان‌های ژاندارمری و کلانتری‌ها عملاً جنگ با انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

وی ادامه داد: با صدور فرمان حضرت امام(ره) در بیست و نهم مرداد سال 58 مبنی بر پاکسازی کردستان، نخستین ماموریت سپاه شروع شد و با تاسی از فرموده مشهور امام «ما با کفر مخالفیم نه با کرد»، سپاه پاسداران از میان کردهای بومی داوطلب و طرفدار انقلاب اسلامی که آشنا به کردستان و مردم کردستان بودند اقدام به تاسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کرد نمود که با رشادت‌های این جوانان متدین کرد، کردستان پاکسازی شد و به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس هم با اشاره به برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج، با بیان اینکه جای‌جای استان شهیدپرور و انقلابی کردستان به عطر شهیدان معطر است، گفت: افتخار زندگی در کشوری با اقتدار که نقش مهمی در معادلات منطقه‌ای و مسائل جهانی دارد از برکات خون پاک شهیدانی است که در راه حراست از این مرز و بوم بدون هیچ چشم‌داشتی خونشان را تقدیم انقلاب کردند.

سردار محمدحسین رجبی با بیان اینکه بیش از 5 هزار و 400 شهید از شهدای کشور متعلق به استان کردستان است، گفت: یک‌هزار نفر از این شهدا، شهدای پیشمرگ مسلمان کرد هستند که در راه حراست از مرزهای کشور بارها مورد شکنجه و ترور دشمنان مزدور قرار گرفتند ولی هیچگاه حاضر به دست‌کشیدن از اهداف والای خود نبودند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس افزود: شهدای پیشمرگ کرد مسلمان نماد استقامت و ایستادگی مردم کردستان در دفاع از اسلام و انقلاب هستند و یاد و خاطره آنان باید برای همیشه در تاریخ افتخارات این مردم باقی بماند.

وی امنیت امروز کردستان را پایدار و خلل‌ناپذیر عنوان کرد و ادامه داد: کردستان امروز به برکت ایثار و مجاهدت شهدای انصار و مهاجر و حضور مردم استان در قالب سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در کنار نیروهای انتظامی و نظامی استانی امن برای مردم و فضای ناامن برای دشمنان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار