کد خبر: 719206
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 146 هزار تنی محصولات کشاورزی مازندران به خارج کشور خبر داد.

دلاور حیدرپور در خصوص صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال، 146 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 21.5 میلیون دلار از گمرکات مازندران به خارج کشور صادر شد.

وی یادآور شد: این مقدار صادرات از لحاظ وزنی رشد 38.85 درصدی و از لحاظ ارزشی 38.93 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عمده محصولات صادراتی به خارج کشور را فرآورده های لبنی، کیوی، گل گیاه و سایر محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: این محصولات به کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و آذربایجان صادر شده است.
حیدرپور، تنوع و کیفیت بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی و افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی را از جمله دلایل افزایش محصولات کشاورزی مازندران برشمرد.

وی ادامه داد: وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی با برخی از کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهایCISو آسیای میانه، اعزام و پذیرش هئیت های تجاری بازار یابی از دیگر عوامل رشد محصولات کشاورزی مازندران بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: فرآورده های لبنی از جمله محصولاتی بوده که به جهت مزیت نسبی و بالا بودن کیفیت و بسته بندی مناسب درصد بالایی از صادرات را به خود اختصاص داده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار