کد خبر: 717658
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
همزمان با پيشروي نيروهاي ارتش سوريه به سمت شهر «جسر الشغور» در ريف ادلب در شمال سوريه، همرزمان آنها ‏ به كمك رزمندگان مقاومت موفق شدند كنترل بزرگ‌ترين پايگاه نظامي گروه تروريستي تكفيري «جبهه النصره» در منطقه غرب القلمون در جنوب سوريه را به دست گيرند.
همزمان با پيشروي نيروهاي ارتش سوريه به سمت شهر «جسر الشغور» در ريف ادلب در شمال سوريه، همرزمان آنها ‏ به كمك رزمندگان مقاومت موفق شدند كنترل بزرگ‌ترين پايگاه نظامي گروه تروريستي تكفيري «جبهه النصره» در منطقه غرب القلمون در جنوب سوريه را به دست گيرند.
به گزارش فارس، ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت حزب‌الله در غرب منطقه القلمون، روز شنبه موفق شدند پايگاه «سهله المعيصره» كه بزرگ‌ترين پايگاه نظامي گروه تروريستي تكفيري «جبهه النصره» به شمار مي‌آيد را در منطقه «الجبه» آزاد كنند و كنترل آن را به دست گيرند.   در اين عمليات نيروها همچنين موفق شدند تپه مشرف به اين پايگاه نظامي به نام «قرنه المعيصره شمالي» و همچنين مناطق عقبه ام الركب، تپه الدورات، قرنه رزق و تپه شميس را نيز آزاد كنند.
 اين پيروزهاي ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت يك روز پس از آزادسازي يكي ديگر از پايگاه‌هاي نظامي جبهه النصره در منطقه عسال الورد كه در چهار كيلومتري تپه «نحله» در شرق منطقه «بريتال» لبنان قرار دارد، حاصل شد.  در عمليات روز شنبه يكي از مهم‌ترين سركردگان جبهه النصره در منطقه الجبه نيز به قتل رسيد.
بنابر گزارش‌ها «احمد ابراهيم عثمان» ملقب به «الحداد» سركرده گروه تروريستي موسوم به «گردان شهداي حوش عرب» وابسته به جبهه النصره در جريان درگيري‌‌هاي ارتش سوريه با عناصر مسلح به قتل رسيد.  سرهنگ ايمن فرمانده ميداني ارتش سوريه در اين منطقه درباره آخرين وضعيت نبردها در القلمون با اشاره به اينكه تاكتيك ‏عملياتي مشترك ارتش و مقاومت دشمن را كاملاً غافلگيركرد، گفت: بيشتر تكفيري‌هاي جبهه النصره با به جا گذاشتن مهمات و ‏حتي سلاح‌هاي‌شان فراركردند، ده‌ها نفر از آنها هم كشته شدند كه تعداد زيادي خارجي هستند. ‏  همچنين منابع نظامي خاطرنشان كردند: آزادسازي بيش از 50 كيلومتر از اين منطقه مرزي بين سوريه و لبنان مرحله نخست ‏عمليات القلمون است و روزهاي داغ تري در انتظار اين منطقه خواهد بود. ‏ برپايه اين گزارش، بلندي‌هاي القلمون به طول حدود 70 كيلومتر و عرض بين 20 تا 35 كيلومتر مهم‌ترين جبهه فعال ‏تكفيري‌ها درحد فاصل استان‌هاي حمص و دمشق به شمار مي‌رفت. ‏ نيروهاي ارتش سوريه با همكاري نيروهاي دفاع مردمي در حالي پيشروي به سمت شهر «جسر الشغور» در ريف ادلب را آغاز كردند كه در اولين گام موفق شدند، چند نقطه استراتژيك را آزاد كنند.
هدف اوليه اين عمليات در هم شكستن محاصره بيمارستان ملي جسر الشغور واقع در جنوب غربي اين شهر عنوان شده است. حدود 200 سرباز سوري در بيمارستان ملي جسر الشغور در محاصره گروه تروريستي موسوم به «جيش الفتح» قرار دارند.  يك منبع ميداني سوري در اين خصوص تأكيد كرد كه استحكامات و تجهيزات نظامي بسياري طي روزهاي گذشته به دو شهرك فريكه و قرقور در جنوب غربي جسر الشغور رسيده تا زمينه پيشروي ارتش سوريه از اين دو محور به سمت كارخانه نيشكر در جسر الشغور فراهم شود، در حالي‌كه نيروي هوايي و توپخانه ارتش نيز در اين عمليات پوشش دفاعي لازم براي نيروهاي پياده نظام را فراهم مي‌كنند.  
اين منبع ميداني افزود: در اولين گام از اين عمليات نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند، چندين تپه اطراف كارخانه نيشكر جسر الشغور از جمله تپه استراتژيك «الشيخ خطاب» و شهرك «المشيرفه» را آزاد كنند كه تنها يك كيلومتر از كارخانه نيشكر و سه كيلومتر از شهر جسر الشغور فاصله دارند و از آنجا تا بيمارستان ملي جسر الشغور فاصله چنداني وجود ندارد.   در اين راستا ديگر يگان‌هاي ارتش سوريه نيز مانوري تاكتيكي در محور السرمانيه و اطراف منطقه غانيه در جنوب شهر جسر الشغور اجرا كردند تا ضمن مشغول كردن گروه‌هاي مسلح تروريستي در اين محور مانع رسيدن كمك‌هاي امدادي و تسليحاتي به تروريست‌هاي داخل شهر شوند و ضمن مشغول كردن آنها به خود از بار عملياتي ارتش سوريه در محور فريكه – كارخانه نيشكر بكاهند.
 به موازات اين عمليات‌ها نيروي هوايي ارتش سوريه نيز در حملاتي سنگين و گسترده مواضع گروه‌هاي مسلح را در اطراف بيمارستان ملي جسر الشغور گلوله باران كرد و مانع پيشروي آنها به سمت اين بيمارستان شد.  در اين عمليات چند خودروي انفجاري و يك كارگاه بزرگ آماده‌سازي اين نوع خودروها كشف شد كه به نظر مي‌رسد تكفيري‌ها مي‌خواستند آنها را در داخل لبنان يا عليه مواضع ارتش در سوريه منفجر كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار