کد خبر: 716981
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 5 درصدي يارانه سود تسهيلات به صورت بلاعوض به طرح‌هاي توليدي كوچك و متوسط نيمه تعطيل و تعطيل خبر داد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از پرداخت 5 درصدي يارانه سود تسهيلات به صورت بلاعوض به طرح‌هاي توليدي كوچك و متوسط نيمه تعطيل و تعطيل خبر داد.
محسن صالحي نيا در نشست تخصصي بررسي مسائل و مشكلات صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري افزود: پيش‌بيني مي‌شود امسال 2هزار ميليارد تومان به بخش صنعت و 200 هزار ميليارد تومان به توسعه صادرات كشور اختصاص يابد كه تا دو هفته آينده نهايي مي‌شود و پس از آن طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده به صورت ماهانه به بخش توليد تزريق شود.
وي گفت: باتوجه به اينكه سال جاري سال رونق توليد و تجارت است تمام تمركز اين وزارتخانه رفع مشكلات و چالش‌هاي پيش روي توليد كشور است. وي افزود: هرچند توليد بايد پشتيباني شود اما با توجه به محدوديت منابع اعتباري تخصيص يافته به بخش صنعت و معدن كشور در حال حاضر تكميل طرح‌هاي نيمه‌تمام براي تزريق اعتبار در اولويت برنامه‌هاي وزارتخانه قرار دارد. صالحي‌نيا با بيان اينكه اعتبار مورد نياز براي حيات بخشيدن به صنايع و توليد كشور بيش از 150 هزار ميليارد تومان است، اظهار كرد: اين در حالي است كه تنها رقمي معادل 103 هزار ميليارد تومان به اين بخش تخصيص يافته و تنها 31 درصد آن از محل اعتبارات و تسهيلات بانكي تأمين شده است.
وي گفت: با اقدامات انجام شده براي رفع چالش‌هاي توليد در كشور پيش‌بيني مي‌شود اين رقم تا 40 درصد افزايش يابد و با تأمين اعتبار از محل بودجه دولت و تسهيلات بانكي حدود 150 هزار ميليارد تومان به اين بخش تخصيص يافته كه مي‌تواند تحولي عظيم در توليد كشور ايجاد كند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت فقدان نقدينگي براي تأمين مالي پروژه‌هاي توليدي و صنعتي و نرخ سود تسهيلات را از جمله مهم‌ترين چالش‌هاي توليد كشور دانست و تصريح كرد: بايد تدابير لازم براي رفع اين موانع و راه‌اندازي واحدهاي صنعتي انديشيده شود. صالحي‌نيا درخصوص تأمين اعتبار بخش صنعت و معدن از محل هدفمندي يارانه‌ها افزود: به ‌رغم مكاتبات و تلاش‌هاي انجام‌شده از طرف اين وزارتخانه به دليل مشكلات عمده دولت پس از تغيير نرخ حامل‌هاي انرژي هنوز منبعي براي اختصاص به اين بخش آزاد نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار