کد خبر: 716720
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
ارزش بازار به 289 هزار ميلياردتومان رسيد
جواد عسكر
همچنان حال بورس تهران خراب است و سقوط هاي پشت سرهم شاخص ادامه دارد. نوشتن از افت‌هاي پي درپي بورس تهران امري تكراري است و فعلا گوش مسئولان سازمان هم شنوا نيست. افت‌هاي اخير بازار قيمت بسياري از نمادها را به سال گذشته برگرداند.

فعلا سرمايه‌گذاران هر روز جلوي تابلوهاي بورس مي‌نشينند و سوختن سرمايه‌هايشان را نظاره‌گر مي‌شوند و به نظر نمي‌رسد مسئولان سازمان بورس راهكار عملي براي نجات بورس از وضعيت كنوني داشته‌باشند و فقط به چندمصاحبه اميدواركننده بسنده مي‌كنند. اين در حالي است كه بسياري از سرمايه‌گذاران كه از سال 93 در ضررهاي هنگفت بوده‌اند، چشم اميدشان به سال 94 بود كه با توجه به عملكرد فعلي سازمان به نظر نمي‌رسد فعلا بتوانند زيان‌هاي هنگفت سال گذشته را جبران كنند.

سردرگمي در ميان سهامداران موج مي زند و حجم معاملات به طور فزاينده‌اي پايين‌ آمده و فعلا نوسان‌گيران به راحتي در دادوستدهاي فرسايشي جولان مي‌دهند و قيمت سهام ها را به پايين مي‌كشند.س

بازار امروز بورس نيز افت‌هاي شاخص را ادامه داد به طوري كه در پايان ساعت كاري بازار شاخص بيش از 247.68 واحد افت داشت و شاخص كل به رقم 64 هزار و 168 واحد رسيد.

گروه پالايشي امروز بيشترين تاثير را بر افت شاخص داشتند و تقريبا اكثر نمادهاي اين گروه با افت قيمت همراه بودند. پالايش نفت بندرعباس با افت نزديك به 4 درصدي و صف فروش ميليوني از شركت‌هايي بود كه نقش بسزايي در افت شاخص داشت. پالايش نفت تهران و پالايش نفت شيراز از ديگر نمادهاي اين گروه نيز نزديك به 5 درصد افت روزانه را تجربه كردند.

گروه بانكي نسبت به ديروز روند بهتري داشت به طوري كه با صف‌هاي فروش حجيم مواجه نشد. بانك ملت با صعود اندك روزانه جان دوباره‌اي گرفت و بانك صادرات از حمايت 83 تومان فاصله گرفت. اما تجارت، حكمت، انصار و بانك پارسيان امروز نيز با افت نزديك به 2 درصدي قيمت همراه بودند.

گروه مخابرات چند هفته‌اي است كه روند خوبي نداشته است امروز اين دو نماد همراه واخابر بر افت‌هاي خود ادامه دادند.

پتروشيمي مبين همچنان بر روند صعودي خود ادامه مي‌دهد و امروز بيشترين نقش مثبت را در شاخص بورس داشت. اين نماد با افزايش 4 درصدي قيمت و صف خريد ميليوني مواجه شد و يكي از نمادهاي پرتقاضاي بازار بود.

گروه ساختمان نيز همسو با شاخص بورس افت كرد. ثنوسا، ثاخت، وساخت بيش از 3 درصد افت قيمت داشتند. ولي ثاباد، ثمسكن، كرمان توانست نسبت به ديروز رشد قيمت داشته باشند. ثاباد توانست رشد قيمت نزديك به 4 درصدي را براي خود ثبت كند.

آمار بازار

به گزارش جوان‌آنلاين، بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 247.68 واحد افت به 64 هزار و 168واحد و ارزش روز بازار به 289 هزار میلیارد تومان رسيد .

سهامداران 402 ميليون و 469 هزار برگ سهام در قالب 38هزار و 274 فقره معامله به ارزش 103 میلیارد تومان خريد و فروش کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 105.91 واحد كاهش به27 هزار و 452 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 22.50 واحد افت به 9 هزار و 921 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 20.50 واحد افت به 9 هزار و 52 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 318.31 واحد كاهش به 73 هزار و 759 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 238.20 واحد كاهش به 46 هزار و 569 واحد و شاخص بازار دوم با 134.24 واحد كاهش به 130هزار و 705 واحد رسید.

پتروشيمي مبين و بانك تجارت بيشترين تأثير مثبت را در شاخص بورس داشت و نماد شبندر، همراه، شپنا، وتجارت و وغدير بيشترين تأثير منفي را در شاخص بورس داشتند.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با 3.80 واحد كاهش به 723.30 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 59 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران فرابورس تعداد 119 میلیون و 482 هزار برگ سهم به ارزش 179 میلیارد تومان و در قالب 21هزار و 221 فقره معامله داد و ستد کردند.

امروز نماد جم، بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص فرابورس داشت و نمادهاي شتران، مارون، ذوب، شاوان، وزمين و شراز بيشترين تاثير منفي را در شاخص فرابورس داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار