کد خبر: 715924
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
استاندار اصفهان:
دكتر رسول زرگرپور در همايش استاني روز ملي شوراها، با اشاره به نامگذاري امسال توسط مقام معظم رهبري به نام " دولت و ملت، همدلي و همزباني" ، گفت: شوراها نقش بي بديلي در تحقق اين شعار و ايجاد وحدت و يكپارچگي در بين آحاد مردم دارند.
وي با بيان اينكه شوراهاي اسلامي شهر حلقه ي ارتباطي مردم و مديران اجرايي شهرها هستند، افزود: شوراها چون ارتباط مستقيم با مردم دارند و از طرفي در اقدامات و فعاليت ها دخالت دارند،مي توانند با خدمات خود باعث دلگرمي، همدلي و همزباني بشوند.
زرگرپور به برگزاري دو انتخابات در سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: ‌امسال بيش از هر زماني نياز به همدلي و همزباني وجود دارد و سياست دولت نيز برگزاري باشكوه و با صلابت اين دو انتخابات است و شوراها نيزمي توانند در راستاي برگزاري باشكوه اين انتخابات نقش موثري ايفا نمايند.
رسول زرگرپور با بيان اينكه شوراها يكي از اركان نظام هستند، افزود: شوراها بر اساس مفاد قانون شهرداري ها و قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر، بعنوان يك مرجع تصميم گيري و نظارتي قلمداد مي شوند وبه عنوان يك مرجع ۱۰۰ درصد مردمي فعاليت مي كنند.
استاندار اصفهان خروج شوراها از شان نظارتي خود را سرمنشا بروز اختلافات و شكافهاي عميق بين سياستگزاران و مجريان مديريت شهري عنوان كرد و گفت: اين امر نهايتا موجب محروميت شهروندان از ارائه ي خدمات بهنيه به آنها خواهد شد .
رسول زرگرپور اطلاع و آگاهي شهروندان از شأن نظارتي شوراي شهر را مهم عنوان كرد و افزود: اينكه مردم بدانند و آگاه باشند چه انتظاراتي مي توانند از نمايندگان خود در شوراي شهر داشته باشند و انتقال و نهادينه كردن اين آگاهي از بديهي ترين وظايف شوراهاي شهر نسبت به شهروندان است كه از بازخوردهاي منفي بعدي جلوگيري مي كند.
وي در ادامه تاكيد كرد: اعضاي شورا ها بايد با برگزاري جلساتي نحوه و چگونگي ايجاد همدلي و همزباني را در بين اعضاي شورا، شوراها و شهرداري ها، دهياري ها و بخشداري ها و همچنين چگونگي تحقق اين شعار را در بين مردم بررسي نمايند.
استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت:‌ شعار همدلي و همزباني بايد از خود مسئولين آغاز شود و در اين راستا در جلسه اي با حضور مديريت ارشد استان و سران احزاب سياسي، تدوين منشور هماهنگي و وفاق سياسي بين جربانات سياسي استان مورد تصويب قرار گرفت.
رسول زرگرپور افزود: شوراها بايد نسبت به تحقق منويات مقام معظم رهبري اقدام كنند و شعار مقدس امسال را در سيستم و حوزه ي ماموريت خود اجرايي نمايند.
استاندار اصفهان اصلي ترين وظيفه ي مسئولين را خدمت به مردم عنوان كرد و افزود: قطعا براي تحقق اين شعار اعضاي شوراي شهر و روستا بايد در ابتدا مانع از بروز اختلاف و تفرقه در بين خود باشند و رداي گرانبهاي خدمت را با هيچ رداي ديگري عوض نكنند.
زرگرپور تاكيد كرد: ‌شوراها بايد از اموري كه خارج از وظيفه ي آن هاست احتزار نمايند و از ورود به ميدان عملياتي و اجرايي پرهيز كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر