کد خبر: 715505
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
دزدان خشن كه سوار بر خودروهاي سرقتي در پوشش مسافركش از مردم زورگيري مي‌كردند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، نيمه شب بيست و سوم اسفند 93 مردي سراسيمه خود را به ايستگاه كلانتري عوارضي رساند و به مأموران گفت: يك خانم و دو آقا را به عنوان مسافر سوار ماشينم كردم. بين راه ناگهان يكي از آنها از پشت سر طنابي را به دور گردنم انداخت و ديگري هم با تهديد چاقو تمام مدارك، گوشي تلفن و هر چه پول همراهم بود را سرقت كردند و در مكان تاريكي مرا از ماشين بيرون انداختند و ماشينم را هم با خودشان بردند.
پس از طرح اين شكايت مشخصات خودرو سرقت شده به واحد‌هاي گشت كلانتري‌هاي مجاور اعلام شد تا اينكه ساعت 4 صبح بيست و چهارم اسفند مأموران كلانتري چيتگر هنگام گشت‌زني در خيابان امام حسين شهرك وردآورد به دو سرنشين يك پرايد مشكوك شدند كه در بررسي از پلاك خودرو مشخص شد چند ساعت قبل به شيوه زورگيري سرقت شده است.  با اطمينان از مسروقه بودن خودرو، مأموران سرنشينان خودرو را كه يك زن و يك مرد بودند، دستگير و در بازرسي از داخل خودرو يك چاقو و يك طناب سفيد‌رنگ كه دو سر آن بسته شده بود به همراه مقداري ماده مخدر شيشه و همچنين مدارك شناسايي مالك خودرو كشف شد.  با تشكيل پرونده با موضوع زورگيري به دستور قاضي عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 تهران متهمان در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.  شاكي پرونده پس از شناسايي دو متهم دستگير شده در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: نيمه شب بيست و سوم اسفند ماه ابتداي مشكين آباد سه نفر را به مقصد وردآورد سوار ماشينم كردم. پس از رسيدن به ورودي وردآورد از من خواستند تا در يك جاده خاكي توقف كنم. به محض اينكه ايستادم اين خانم كه همراهشان بود و در صندلي عقب نشسته بود، طنابي را دور گردنم انداخت و همزمان دو نفر ديگر كه يك نفرشان در صندلي جلو نشسته بود با تهديد چاقو گوشي، پول و تمام مدارك ماشين و هر چيز ديگري را كه همراهم بود، به زور از من گرفتند و مرا از ماشين به بيرون پرتاب كردند و رفتند.  متهم فاطمه - 32 ساله هم در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: از حدود يك ماه پيش با علي و سجاد كه دوست بودند، آشنا شدم و با هم از مردم زورگيري مي‌كرديم. علي- 35 ساله نيز پس از اعتراف به سرقت پرايد به سرقت مشابهي هم در شهر انديشه اقرار كرد و گفت: سرقت‌ها را به پيشنهاد سجاد انجام مي‌داديم اما چون سجاد از دست مأموران فراري بود جاي مشخصي ندارد.
     شناسايي دومين شاكي پرونده
با اعتراف متهمان به ارتكاب زورگيري‌هاي مشابه، كارآگاهان دومين شاكي پرونده را نيز شناسايي كردند. مالباخته در توضيح ماجرا گفت: يازدهم اسفند ماه در فاز سه شهر انديشه سه نفر را به مقصد وردآورد سوار ماشين كردم. وقتي رسيديم مردي كه در صندلي عقب نشسته بود قمه‌اي را زير گلويم گذاشت و دو نفر ديگر هم گوشي، پول و تمام مداركي را كه همراهم بود، گرفتند و در كوچه‌اي خلوت و تاريك مرا از ماشين به بيرون پرتاب كردند تا اينكه چند روز بعد از كلانتري خبر دادند كه ماشينم در قلعه حسن خان در حالي كه لاستيك زاپاس، سيستم پخش و تمام وسايلش سرقت شده بود، كشف شد.  در شرايطي كه دو متهم پرونده عنوان كرده بودند كه هيچ اطلاعي از مخفيگاه سجاد ندارند، كارآگاهان در بررسي پرونده مجرمان سابقه‌دار دريافتند سجاد – 24 ساله به عنوان يكي از مجرمان سابقه‌دار پنجم فروردين به اتهام زورگيري دستگير و در حال حاضر روانه زندان شده است. بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم انجام شد و سجاد جهت انجام تحقيقات و شناسايي ديگر جرائم ارتكابي به پايگاه پنجم پليس آگاهي منتقل شد.
سجاد پس از مواجهه حضوري با دو همدستش و تأييد اعترافات آنها به افسر پرونده گفت: هر روز در پوشش مسافر در جاده مخصوص، وردآورد يا آزادراه تهران كرج سوار ماشين مي‌شديم و در بين راه با تهديد چاقو طنابي را دور گردن راننده مي‌انداختيم و بعد از زورگيري، آنها را از ماشين به بيرون پرتاب مي‌كرديم. چند ساعت بعد آن ماشين را رها مي‌كرديم و به سراغ سوژه ديگري مي‌رفتيم. سرهنگ كارآگاه احمد نجفي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي پايتخت با بيان اينكه تا كنون تعداد ديگري از مالباختگان كه به اين شيوه از آنها زورگيري شده است، شناسايي شده‌اند، گفت: دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر سه متهم جهت شناسايي ساير شكات و مالباختگان صادر شده است و شهرونداني كه موفق به شناسايي متهمان شده‌اند مي‌توانند جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار