کد خبر: 715243
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان خبر داد:
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری بینش مطهر به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم، در سمنان خبر داد.
امیرعلی عموزاده گفت: این جشنواره با هدف آشنایی دانش آموزان با آثار و اندیشه های علامه شهید مرتضی مطهری، ایجاد انگیزه اندیشه ورزی و همراهی فکری با آراء، اندیشه ها و منش علمی این استاد شهید، ایجاد جریان فکری و علمی تربیتی از طریق آثار وی و نهادینه کردن قواعد و اصول اندیشیدن منطقی در پرتو آزاد اندیشی و تئوری پردازی برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره قرار است در سه بخش پیش دبستانی و ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شود.
وی اظهار کرد: در بخش اول دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی تصاویر مصور شده از داستان رسول اکرم(ص) و دو حلقه جمعیت برگرفته از کتاب داستان راستان استاد مطهری را رنگ آمیزی و برداشت خود را از این داستان نوشته و به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.
عموزاده ادامه داد: در بخش دوم نیز دانش آموزان پایه های هفتم تا نهم می توانند یک متن ادبی جذاب و شیوا (حداقل 50 و حداکثر 100 کلمه ای) در مقام و منزلت استاد شهید مرتضی مطهری تهیه و ارسال کنند.
وی یادآور شد: در بخش سوم این جشنواره دانش آموزان پایه های دهم تا دوازدهم محتوای دیجیتال تولید می کنند که موضوع آن خلاصه کتاب های جاذبه و دافعه حضرت علی(ع) و مساله حجاب و نبرد حق و باطل از آثار شهید مطهری است.
وی اضافه کرد: بررسی دیدگاه شهید مطهری در خصوص رهبری و هدایت نسل جوان، آفات انقلاب اسلامی، انسان کامل و بررسی ابعاد شخصیتی، علمی و عملی شهید مطهری از دیگر موضوع های انتخاب شده برای بخش سوم است.
عموزاده افزود: متقاضیان این بخش باید آثار خود را به صورت سی دی و دی وی دی تهیه و پست کنند و یا به پست الکترونیکی مرکز بینش مطهر به نشانی الکترونیکی
 semnan.bm@gmail.com
 ارسال کنند.
به گفته عموزاده مهلت دریافت آثار در همه بخش ها از یکم تا نوزدهم اردیبهشت ماه 1394 است و آثار باید به نشانی دبیرخانه جشنواره در میدان سعدی، روبروی اداره کل زندان ها، پلاک 7/34 مرکز بینش مطهر استان سمنان ارسال شود.
وی افزود: آثار همچنین از طریق مدارس جمع آوری و به این مرکز ارسال می شوند..
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با دعوت از برگزیدگان و شرکت کنندگان همزمان با مبعث نبی مکرم اسلام(ص) برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر