کد خبر: 714040
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اجازه دادن به این که یک بازرس بتواند به پادگان ما سربزند همچون اشغال سرزمین است زیرا تمامی اسرار و رموز دفاع ما در مراکز نظامی ما تجمیع شده است به همین منظور بیان این موضوعات حتی در سطح گفتگو نیز به معنای تحقیر ملی خواهد بود.
بر توانايي نظامي امريكا اشراف داريمجانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عنوان كرد كه اجازه دادن به اينكه يك بازرس بتواند به پادگان ما سربزند همچون اشغال سرزمين است، به همين منظور بيان اين موضوعات حتي در سطح گفت‌وگو نيز به‌معناي تحقير ملي خواهد بود.
سردار حسين سلامي با حضور در برنامه تلويزيوني نگاه يك كه از شبكه اول سيما پخش شد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در اقدامات دو سازمان دفاعي كشور تداخلي در وظايفشان وجود دارد، بيان داشت: در مأموريت‌هاي ارتش و سپاه اشتراكاتي وجود دارد اما در اكثر مأموريت‌ها خطوطي موجود است كه وظايف اين دو را از هم متمايز مي‌كند براي مثال نيروي هوا فضاي سپاه پاسداران در توسعه موشك‌هاي بالستيك كرور و هواپيماهاي بدون سرنشين تمركز دارند اما نيروي هوايي ارتش عموماً متكي بر جنگنده‌هاي با سرنشين است اما اين دو سازمان در كنار هم يك سيستم بازدارنده دفاعي قدرتمند را براي كشور تشكيل مي‌دهند. وي با بيان اينكه هيچ تداخلي در مأموريت‌هاي ارتش و سپاه وجود ندارد، ادامه داد: نيروي دريايي سپاه نيز متكي به موشك‌هاي ساحل به دريا، دريا به دريا و شناورهاي تندرو در خليج‌فارس و تنگه هرمز است و نيروي دريايي ارتش نيز به عنوان يك نيروي راهبردي در آب‌هاي آزاد براي تأمين امنيت كشور تلاش بسزايي مي‌كند.
 
  اجازه تفكر پيرامون بازديد از مراكز نظامي را نمي‌دهيم
سردار سلامي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه پس از بيانيه سوئيس امريكا در فكت شيت ارائه شده توسط خود اعلام كرده است كه اجازه بازرسي از مراكز نظامي كشورمان را دارد، گفت: بنده معتقدم كه نه تنها اجازه بازديد كشورهاي خارجي از مراكز نظامي ايران را نخواهيم داد بلكه ما اجازه تفكر پيرامون اين موضوع را هم نمي‌دهيم حتي در روياها و مخيله خود آنها اجازه نخواهند داشت كه از عادي‌ترين مراكز نظامي كشورمان بازديد كنند. وي تأكيد كرد: زماني ما احساس زندگي مي‌كنيم كه داراي امنيت، استقلال، عزت و اقتدار باشيم از همين رو جمهوري اسلامي ايران نيز به دنبال اين موضوعات است به همين جهت ما هرگز اجازه نمي‌دهيم حريم امنيت ملي ما توسط دشمنان مخدوش شود.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه پادگان‌هاي ما نقطه اراده و جهاد ملت ماست تأكيد كرد: اجازه دادن به اينكه يك بازرس بتواند به پادگان ما سربزند همچون اشغال سرزمين است زيرا تمامي اسرار و رموز دفاع ما در مراكز نظامي ما تجميع شده است به همين منظور بيان اين موضوعات حتي در سطح گفت‌وگو نيز به معناي تحقير ملي خواهد بود.  سردار سلامي اظهار داشت: مطمئن هستم مردان ديپلمات ما داراي شجاعت، حيثيت، عزت و ايمان هستند كه اگر دشمن بخواهد در اين باره حرفي بزند اينان چنان مشت ديپلماسي بر صورت آنها مي‌زنند كه با سرعت چند برابر صوت به پايتخت‌هايشان بروند و پيام جمهوري اسلامي ايران را به دولتمردان خود بدهند.
وي با بيان اينكه هركس از اين حرف‌ها (بازديد از مراكز نظامي ايران) بزند، جواب آن را با «سرب داغ» خواهيم داد، تصريح كرد: دشمن مي‌گويد توافقمان با ايران بر اساس اطمينان نيست بلكه بر اساس راستي‌آزمايي است اما ما مي‌گوييم هرگز براساس راستي آزمايي با دشمن توافق نمي‌كنيم، چراكه بي‌اعتمادي ما به آنها بي‌انتهاست.
 
  در ايران هيچ‌كس زير پاي بيگانگان فرش قرمز پهن نمي‌كند
سردار سلامي در ادامه برنامه خطاب به امريكايي‌ها مبني بر اينكه اگر مي‌خواهيد در چنين فضايي گفت‌وگو كنيد مطمئن باشيد همه چيز به نقطه اول باز خواهد گشت، گفت: در ايران هيچ كس زير پاي بيگانه‌اي كه قصد نفوذ به مخزن اسرارمان دارد فرش قرمز پهن نمي‌كند و اين خط قرمز با خون قرمز است نه با جوهر بنابراين اين پيام ما به امريكايي‌هاست.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني براينكه صحبت‌ها و تهديدهايي كه صورت مي‌گيرد با چه انگيزه‌اي است، افزود: تناقضاتي را در گفت‌وگوي مقامات امريكايي مشاهده مي‌كنيم به گونه‌اي كه توجه آنها به گزينه نظامي است اين در حالي است كه باراك اوباما در توجيه بيانيه لوزان سوئيس اعلام مي‌كند كه ما نمي‌توانيم عليه ايران از گزينه نظامي استفاده كنيم چون اين گزينه سبب ايجاد جنگ جديد در خاورميانه مي‌شود. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه امريكا مي‌داند در صورت وقوع جنگ جديد در خاورميانه با قدرتي همچون ايران روبه‌رو مي‌شود، افزود: ايران از استعدادهاي استراتژيك دفاعي در درون مرزها برخوردار است.
سردار سلامي با اشاره به اينكه مفروضات ما براساس جنگ تمام عيار با بزرگ‌ترين قدرت جهاني شكل گرفته است، اظهار داشت: استراتژي عملياتي، ساختارهاي دفاعي و همچنين قدرت‌هاي مكمل ما در منطقه گسترش يافته است.

   درك ما از قدرت نظامي امريكا ذهني نيست
وي با تأكيد براينكه درك ما از قدرت نظامي امريكا ذهني نيست، عنوان كرد: ما آرزومندانه قدرت نظامي امريكا را برآورد نمي‌كنيم. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تأكيد براينكه ما با دكترين نظامي و نرم افزارهاي به كار گرفته شده در امريكا آشنا هستيم به طوري كه مي‌توانيم قدرت آنها را در صحنه‌هاي واقعي ارزيابي كنيم، ادامه داد: با استحكام در نظريه و اصولمان راجع به اين موضوعات بحث نمي‌كنيم. سردار سلامي با اشاره به اينكه ما با امنيت ملي خود و منطقه آشنا هستيم، افزود: بيان ما در اين موضوعات احساسي نيست بلكه متكي بر برآوردهاي واقع بينانه و تجربه شده است.
وي با بيان اينكه ما از ملت مظلوم يمن در اين فاجعه تاريخي كه مطمئناً در حافظه ملت‌هاي مسلمان و بشريت خواهد ماند حمايت خواهيم كرد و اين بخشي از كاركرد ماست اظهار داشت: ما هيچ منافعي در اين ماجرا نمي‌بينيم اما گاهي امنيت ملي خودمان را براي حفظ عزت و امنيت آنها به خطر انداختيم.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: ما در مقابل صف‌آرايي قدرت‌هاي بزرگ براي برپايي شرافت آنها ايستاديم و يك گام هم عقب ننشستيم و رهبر بزرگوار ما با شجاعت تمام از همه مسلمانان مستضعف در مقابل قدرت‌هاي بزرگ دفاع مي‌كند و همه آنچه شما مي‌بينيد محصول اين عاطفه، احساس الهي و انساني رهبري ماست كه در پيكره اجتماعي و نظامي ما جريان پيدا مي‌كند و مرزها را شكافته و استارت جهان اسلام را به ما پيوند مي‌دهد.

   نتانياهو فاقد حداقل اعتبار سياسي است
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه چند وقت پيش نتانياهو در كنگره امريكا، حضور و همراهي و كمك ايران به كشورهاي منطقه را به عنوان يك تهديد ياد كرد و از آن روز به بعد شاهد بوديم كه رسانه‌هاي غربي فضاسازي گسترده‌اي را عليه كشور ما آغاز كردند بفرماييد كه علت حضور ايران در مقابله با حضور تكفيري‌ها چگونه است اظهار داشت: نتانياهو فاقد يك حداقل اعتبار سياسي است و اين را نه به دليل اينكه بنده از وي نفرت دارم و ترجيح مي‌دهم به جاي اينكه به صحبت‌هاي وي گوش دهم كارتون گوريل انگوري ببينم مي‌گويم، بلكه اين واقعيتي است كه وجود دارد. سردار سلامي با بيان اينكه پديده‌اي كه به نام تكفيري‌ها شكل گرفته نه شيعه مي‌شناسد نه سني ادامه داد: اتفاقي كه امروز در افغانستان افتاد و چند ده مسلمان كشته شدند چه توجيهي دارد؟ آنها كه فقط شيعيان را نمي‌كشند، مگر همه آنهايي كه در تكريت، فلوجه، سوريه و مناطقي كه در عراق كشته شدند شيعه بودند.

   حضور ما در كشورهاي منطقه بنا به درخواست دولت‌هاي آنها بوده است
وي با طرح اين سؤال كه آيا ما مي‌توانيم در مقابل اين نسل‌كشي‌هاي مسلمانان بي‌تفاوت باشيم، اظهار داشت: كشورهايي كه ما به آنها كمك كرديم دولت‌هايشان رسماً از ما درخواست كرده بودند كه به آنها كمك كنيم. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از اين برنامه در پاسخ به اين سؤال كه نيروهاي ايران چرا و به درخواست چه كساني براي مشاوره و حمايت از ارتش و نيروهاي مردمي عراق و سوريه در اين كشور حاضر شدند و اين حضور تا چه زماني ادامه خواهد داشت پاسخ داد: ما روابط دفاعي با دولت رسمي سوريه يعني دولت بشار اسد داشته، داريم و خواهيم داشت. او يك دولت رسمي است لذا طبيعتاً وقتي از ما كمك‌هاي مستشاري بخواهد ما از آنها حمايت خواهيم كرد.
سردار سلامي يادآور شد: عراق نيز يك دولت مستقر و بين‌المللي پذيرفته شده است و او هم اگر كمك بخواهد ما در چارچوب حسن همجواري و بدون اينكه ذره‌اي به حاكميت ملي اين كشورها ضربه‌اي وارد شود كمك مي‌كنيم.

   سعودي‌ها همواره در رؤياي انبساط ژئوپلتيك بودند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: سعودي‌ها همواره در رؤياي انبساط ژئوپلتيك بودند تا توسعه ژئوپلتيك را در شبه جزيره عربي ايجاد كنند و يمن را تحت استعمار خود قرار بدهند و در حقيقت بتوانند به اين شكل، بسطي در قدرت خود دهند. سردار سلامي با بيان اينكه حمله سعودي‌ها به يمن يكي از استثنايي‌ترين و واضح‌ترين اشتباه آنها بود، گفت: با اين اقدام در واقع پرده‌برداري سياسي از چهره سعودي‌ها شد و جهان اسلام امروز حمله سعودي‌ها را به يمن دقيقاً با تهاجم اسرائيل به غزه مقايسه مي‌كند.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از اين برنامه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه سعودي‌ها به صراحت از نقش ايران در يمن صحبت مي‌كنند و سعي دارند كه جنگ خود با يمن را به نوعي جنگ شيعه و سني نشان دهند، اظهار داشت: دو امام جمعه مسجدالحرام همين مطلب را عنوان كردند و گفتند كه جنگ ما در يمن جنگ شيعه و سني است يعني ما اول بايد به جنگ شيعيان و ايران برويم و بعد به جنگ يهودي‌ها، يعني دشمني با شيعه را در اولويت جنگ با صهيونيست‌ها قرار دادند و آنها چنين نفاق و تفرقه‌اي را در جهان اسلام مي‌پراكنند اما حقيقت اين است كه انصارالله، مردم و ارتش يمن امروز همگي يك يد واحده شده‌اند و در مساحت وسيعي مقاومت عميقي شكل دادند و هم در بعد تجهيزات، نيروي نظامي و آموزش اصلاً نيازي به حضور ما ندارند. وي با بيان اينكه ما از يمن مقتدرانه حمايت خواهيم كرد، گفت: ما از يمن حمايت سياسي و معنوي مي‌كنيم و اگر راه‌ها باز شود ما كمك انسان دوستانه مي‌كنيم و از ارسال هيچ كمكي دريغ نخواهيم كرد.
سردار سلامي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه پيش‌بيني مي‌كنيد كه آل‌سعود تا چه زماني جنگ را ادامه دهد، گفت: گمان مي‌كنم عربستان در اين وضعيت در بن‌بست گير افتاده است و نه مي‌تواند اين وضعيت را ادامه ندهد و نه مي‌تواند آن را ادامه دهد. اگر ادامه دهد انصارالله كه كمتر از 30 درصد يمن را در اختيار داشت امروز بيش از 90درصد يمن را در دست دارد و از يمن دفاع خواهد كرد و اگر چنانچه وارد جنگ زميني شوند نيز با شكست مواجه خواهند شد لذا اقدام عربستان خطا در محاسبه است و با نداشتن تدبير درست نمي‌تواند يك حركت صحيح را انجام دهد.
 
 عراقي‌ها هر جا مستقل از امريكايي‌ها عمل كردند موفق بودند
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه ارزيابي‌تان از موفقيت‌هاي نيروي مردم عراق در ماه‌هاي اخير چيست، گفت: از ماه‌ها قبل سلسله پيروزي‌هاي ارزشمندي را در عراق شاهد بوديم كه نشان داد هر جا مستقل از امريكايي‌ها عمل مي‌كنند و بر اساس ظرفيت خود تصميم مي‌گيرند موفقند و توصيه‌ام به برادران عراقي اين است كه همان الگوي موفق را ادامه دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
فدای ان زبانت همه خناسان و ناکسان دوران،وجانم فدای دین وآئین ورهبرت که مایه غرور وعزت هستید.مستدام باد پرچم اسلام راستین که موجب آرامش وزندگی انسان واقعی است درسایه امام زمان
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
.... جواب های هوی است سردار هوشمند وبا سیاست
محمد عمار
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
0
0
مرحبا و درود بر سردار بابصیرت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار