کد خبر: 713848
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
«عزت الدوري» معاون صدام توسط نيروهاي بسيج مردمي عراق كشته شد
«عزت الدوري» معاون صدام، ديكتاتور سابق عراق كه به مغز متفكر داعش نيز معروف است در استان صلاح‌الدين توسط نيروهاي بسيج مردمي عراقي كشته شد.
«عزت الدوري» معاون صدام، ديكتاتور سابق عراق كه به مغز متفكر داعش نيز معروف است در استان صلاح‌الدين توسط نيروهاي بسيج مردمي عراقي كشته شد.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه خبري شبكه السومريه نيوز، استاندار صلاح‌الدين عراق از كشته شدن «عزت ابراهيم الدوري» معاون ديكتاتور سابق عراق در يك عمليات پيشدستانه در منطقه «حمرين» خبر داد. رائد الجبوري» استاندار صلاح الدين گفت: نيروهاي عراقي توانستند در پي كمين پيشدستانه در منطقه «حمرين» نزديك چاه‌هاي «علاس» تروريست «عزت ابراهيم الدوري» را از پاي درآورند. هادي العامري، فرمانده سپاه بدر عراق نيز با اعلام اين خبر كه «عزت الدوري» در عمليات نيروهاي «الحشد الشعبي» (نيروهاي مردمي) از پاي درآمده است از انجام آزمايش DNA و بررسي اثر انگشت وي جهت حصول اطمينان از هويت «عزت الدوري» خبر داد. عزت ابراهيم الدوري يكي از مهم‌ترين مقامات ارشد حزب منحله بعث عراق بود. وي چند روز پس از اعدام صدام حسين از سوي طرفداران حزب بعث عراق به عنوان رهبر جديد حزب بعث معرفي شد. عزت ابراهيم الدوري متولد يكم جولاي 1942 ميلادي مرد شماره2 در زمان صدام و معاون رئيس شوراي فرماندهي انقلاب بعث بود كه سمت‌هايي مانند وزارت كشور و كشاورزي هم داشت. عزت الدوري در الدور در استان صلاح الدين رشد يافت و به‌سوي گرايش‌هاي صوفيانه رفت. وي در درس و تحصيل موفقيتي نداشت و بارها مردود شد تا اينكه دبيرستان را رها و به فروشنده دوره‌گردي تبديل شد. وي سپس به حزب بعث پيوست و به‌سرعت رشد كرد و عضو رهبري اين حزب شد.  در زمان صدام وي معاون رئيس شوراي فرماندهي انقلاب بعث بود و پس از جنگ كويت سمت معاون فرمانده كل نيروهاي مسلح را داشت. وي از سال 1968 تا روز اسارت صدام ملازم وي بود و قبل از جنگ امريكا عليه عراق فرماندهي منطقه شمالي را به‌عهده داشت. او پس از حمله امريكا به عراق مخفي شد و نظاميان امريكايي 11‌ميليون دلار براي هر كه اطلاعاتي بدهد كه به بازداشت وي منجر شود جايزه تعيين كردند. وي از مظنونان تحت تعقيب و شماره 6 نزد امريكايي‌ها بود. حزب بعث 11 نوامبر 2005 خبر مرگ وي را اعلام اما بعد از مدتي آن را تكذيب كرد. وي در آوريل 2012 در نوار ويدئويي ادعاهايي درباره دخالت ايران مطرح كرد و ژانويه 2013 شبكه العربيه نوار ويدئويي ديگري از وي منتشر كرد كه در آن او از فتنه‌هاي الانبار در اين سال و ديگر مناطق سني‌نشين حمايت كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تاریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
2
همچون صدام کثیف به جهنم رفت. این وحشی کثیف قاتل بسیاری از هموطنان ما بود که در جنگ 8 ساله به اسارت درآمده بودند و دستور داده بود با اسیران ایرانی با شدت برخورد داشته باشند و در اعمال هر نوع شکنجه اسرای ایرانی ، دست افسران باز است. آری ، صدام کثیف و جنایتکاران دور و برش همچون عزت الدوری و علی شیمیایی و ..... به جهنم رفتند . بدون تردید جای این وحشی در عمیق ترین جای جهنم است . در کنار صدام و رفقای وحشی و کثیفش
korosh
|
Germany
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
0
اما...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار