«امروز جنگ حق و باطل،جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استكبار و جنگ پابرهنهها و مرفهين بيدرد شروع شده است... امروز مراكز وهابيت در جهان به كانونهاي فتنه و جاسوسي مبدل شدهاند كه از يك طرف اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاي كثيف درباري، اسلام مقدسنماهاي بيشعور حوزههاي علمي و دانشگاهي، اسلام ذلت و نكبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايهداران بر مظلومين و پابرهنهها و در يك كلمه اسلام امريكايي را ترويج ميكنند و از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش امريكاي جهانخوار ميگذارند». (صحيفه امام، جلد 21، ص 80)
اين سنت الهي است كه در همه عصرها و همه ادوار تاريخي حق و باطل، استضعاف و استكبار و حسين (ع) و يزيدها و هابيل و قابيل در مقابل هم صف كشيدهاند. به دليل استمرار همين دوگانههاست كه «كل يوم عاشورا» در مكتب اسلام معني مييابد، يعني هميشه حسينگونهها و يزيدصفتان وجود دارند اما آن حسين (ع) و آن يزيد قله حق و باطل و نماد، الگو و شاخص قياس و مناظرهاند. با صراحت ميتوان اعلام نمود از ارتحال حضرت امام (ره) تاكنون عينيترين مصداقي كه قابليت تطبيق حداكثري با جملات صدر اين نوشته دارد ماجراي اخير يمن است، چرا كه هم مصداق و هم انواع و اقسام اسلامهايي كه حضرت امام ذكر مينمايند با آلسعود قابل تطبيق هستند و امروز آنان مصداق مرفهين بيدردي هستند كه از ثروت سرشار حج و منابع مسلمين سرمست شدهاند و عليه ملتي به جنگ برخاستهاند كه مصداق فقر و پابرهنگان امروز تاريخند. اين اولين مصداق علني و مستقيم جنگ اسلام امريكايي با استضعاف پس از ارتحال امام است. ملت يمن، مردمي فقير، قانع، سختكوش، زجركشيده و مستضعف هستند كه امروز به جرم استقلالخواهي در مقابل مدرنترين سلاحهاي اهدايي غرب قرار گرفتهاند و ملاهاي كثيف درباري حكم به قتل آنان ميدهند و وارثان ابوسفيان عقدههاي چند ساله خود را بازنمايي ميكنند. بدون ترديد جنگ يمن جنگ فقر و غناست و اين مصداق آيندهاي بود كه حضرت امام پيشبيني آن را كرده بودند. جنگ يمن را بايد حاصل تحقيرشدگي اسلام امريكايي در عراق، سوريه و لبنان ارزيابي نمود، آلسعود كه با هزينه ميلياردها دلار در سه كشور ياد شده هيچ نتيجهاي را در سبد خود نميديد مستقيم وارد شد تا بتواند آن حقارت تاريخي را جبران نمايد. آنان جنگ يمن را نيز مانند سوريه به نيابت آغاز كردند اما غافل از اين مسئله مهمند كه نفوذ جمهوري اسلامي ايران «نفوذ بر قلبهاست» اما آنان حاكمان غير مردمي برخي كشورهاي اسلامي را با پول خود خريدهاند. تقاضاي سعوديها از برخي كشورهاي بزرگ اسلامي براي ورود به جنگ به اين دليل بود كه اطمينان حاصل كنند پولهاي كلاني را كه قبلاً خرج كردهاند امروز قابليت ميوه چيني دارد؟ و دليل دوم آن اينكه با محوريت خود در يك جنگ نيابتي بتوانند خود را محور جهان اهل اسلام معرفي نمايند. اما بدون ترديد حوادث خونين يمن منشأ تحولات بزرگي در خاورميانه خواهد شد. بايد اولين ورود آلسعود به يك جنگ مستقيم پس از استقلال عربستان را به فال نيك گرفت زيرا براي مرفهين بيدرد ورود به يك جنگ خونين از حوصله خارج خواهد بود. رفاه و مبارزه با هم قابل جمع نيست و كساني تا پايان خط استقامت خواهند كرد كه يا خود مستضعف باشند يا درد فقر و استضعاف را چشيده باشند. اسلام يمن بدون ترديد مصداق اسلام پابرهنگان است و طبق وعده قرآني كه مستضعفين وارث زمينند هرگز اسلام سازش و اسلام سرمايه قدرت غلبه بر آنان را نخواهند يافت. پابرهنگان تنها داشته خويش را جان ميدانند از همه تعلقات دنيوي و زخارف آن دورند. به همين دليل اهل دنيا قدرت تقابل با آنان را ندارند. همانطور كه ابوسفيان و ابولهب و ابوجهل اين قدرت و توان را نداشتند، كاخنشينان و عياشان آلسعود نيز نميتوانند در يك جنگ فرسايشي و طولاني دوام بياورند. امروز وعده امام محقق شده است و انواع و اقسام اسلام در مقابل اسلام ناب محمدي و فرزندان رسولاكرم(ص) صفآرايي نمودهاند. اسلام اشرافيت (آلسعود)، اسلام ليبرال (تركيه)، اسلام تكفير و انسانكش (داعش، طالبان) و اسلام اسارت و سازش (قطر، اردن، بحرين و...) همسو با سرورشان امريكاي جهانخوار از سواحل مديترانه تا سواحل خليج فارس و تا بابالمندب را به خون فرزندان قرآن آغشته كردهاند. اما در مقابل شنيعترين جنايتهاي تاريخ جز نجابت و حيا چيز ديگري نميبينند. آنان هر روز در عراق و سوريه سرهاي بريده شده را بر نيزه ميكنند اما عاشورايان كه طعم تلخ سرهاي بر نيزه را در سال 61 هجري چشيدهاند هرگز چنين نخواهند كرد. اجداد تكفيرگر آلسعود با سر بري خو گرفتهاند اما داغ سرهاي بريده كربلا مانع از آن است كه وارثان و سيرابشدگان كوثر عاشورا همان اقدام را تكرار كنند.
بنابر اين امروز «اسلام نجابت»، «اسلام مستضعفين»، «اسلام پابرهنگان هميشه تاريخ» و «اسلام مظلومين» و در يك كلمه فرزندان معنوي اميرالمؤمنين در فقيرترين سرزمين اسلامي در مقابل برترين تكنولوژي نظامي غرب ايستادهاند. سّر استقامت آنان اين است كه مبارزه بخشي از زندگي آنان است. آنان «قيام با سيف»اند و مرفهين بيدرد با ارتش اجارهاي در مقابل آنان زانو خواهند زد. آلسعود خسارات زيادي را به مردم فقير يمن وارد ميكند اما همانند صدام، در تحميل آن همه خسارت چيزي به دست نخواهد آورد. جرم مردم يمن اين است كه به رغم فقر و استضعاف راه امام خميني (ره) را بر پول آل سعود ترجيح دادهاند. به همين دليل بايد در مسير عزت اسلام قرباني شوند. دير يا زود ملتهاي جهان شاهد پيروزي آنان خواهند بود. آنچه در يمن ميگذرد نمونه آرماني جنگ اسلام ناب محمدي (ص) با اسلام امريكايي است. خدا را بايد شاكر بود كه آرمان امام (ره) محقق شد و فرزندان امام در عمر ظاهري خويش آنچه را كه او پيشبيني ميكرد مشاهده كردند.