کد خبر: 712387
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
حضور پرقدرت حريفان ايران در جام جهاني كشتي آزاد
دفاع از عنوان قهرماني هدف اصلي تيم ملي كشتي آزاد در جام جهاني است. مسابقات جام جهاني كشتي روز شنبه به ميزباني امريكا آغاز مي‌شود و مدعيان دنيا مي‌كوشند تا قدرت خود را به رخ حريفان بكشند.
شيوا نوروزي
دفاع از عنوان قهرماني هدف اصلي تيم ملي كشتي آزاد در جام جهاني است. مسابقات جام جهاني كشتي روز شنبه به ميزباني امريكا آغاز مي‌شود و مدعيان دنيا مي‌كوشند تا قدرت خود را به رخ حريفان بكشند. هشت تيم شركت‌كننده در حالي به لس‌آنجلس مي‌آيند كه همگي خود را شايسته قهرماني مي‌دانند. به علاوه اينكه در اين دوره امريكايي‌ها در تلاشند با استفاده از تمامي پتانسيل خود در كشتي آزاد و بهره گرفتن از امتياز ميزباني جام را در كشور خود حفظ كنند. در چنين شرايطي شاگردان خادم براي كسب دومين قهرماني پياپي كار سختي در پيش دارند. آزادكاران ايراني در اين مسابقات با تيم‌هاي آذربايجان، تركيه و بلاروس همگروه هستند.
 
 تركيبي از جوانان و باتجربه‌ها
تيم ملي كشتي كشورمان به جز وزن 70 كيلوگرم، در تمامي اوزان با دو نفر به جام جهاني مي‌رود. كادرفني سعي كرده تا با استفاده از نيروهاي تازه نفس و تجربه ملي‌پوشان قديمي بهترين نتيجه را در امريكا بگيرد. از همين رو در سبك وزن (57 كيلوگرم) حسن رحيمي و يونس سرمستي دوبنده تيم ملي را به تن مي‌كنند. رحيمي مدال طلا و برنز جهاني و همچنين طلا و برنز آسيايي را در كارنامه دارد. در حالي كه سرمستي 21 ساله يك بار مدال طلاي جهان را از آن خود كرده است.
در 61 كيلوگرم ايمان صادقي و بهنام احسان‌پور هر دو از چهره‌هاي جوان كاروان كشورمان محسوب مي‌شوند؛ صادقي سال گذشته در مسابقات جوانان جهان بر سكوي قهرماني ايستاد، اين آزادكار در نيمه نهايي همين مسابقات فن جالبي را روي حريف روس پياده كرد و شگفتي همگان را برانگيخت. احسان‌پور نيز طلاي جوانان جهان و نقره يونيورسياد را در كارنامه دارد.
طبق اعلام قبلي قرار بود سيد‌احمد محمدي تنها نماينده ايران در وزن 65 كيلوگرم باشد و اما مربيان تيم ملي در روزهاي پاياني تصميم گرفتند يك بار ديگر به مسعود اسماعيل‌پور شانس مبارزه روي تشك را بدهند. اسماعيل‌پور درحالي با كوله‌باري از مدال‌هاي رنگارنگ به مسابقات امريكا اعزام مي‌شود كه به گفته سرمربي، محمدي نماينده اصلي كشورمان در وزن سوم است. اين كشتي‌گير قائم‌شهري نقره مسابقات جهاني 2014 را از آن خود كرده است. در وزن 70 كيلو شرايط خاصي حاكم است. حسن يزداني تنها گزينه رسول خادم در جام جهاني محسوب مي‌شود و اين كشتي‌گير جوان اميدوار است پاسخ اعتماد مربيان را به بهترين شكل بدهد. يزداني پس از قهرماني در مسابقات جوانان جهان با انگيزه بالا در انتخابي تيم ملي شركت كرد و در نهايت هم مسافر جهاني 2015 شد.
مرتضي رضايي‌قلعه و پيمان ياراحمدي در 74 كيلو براي ايران به روي تشك مي‌روند. ياراحمدي قهرمان جام تختي و نفر سوم جام ياشار دوغو است و جوياي نام. رضايي‌قلعه نيز يكي از كشتي‌گيران آينده‌دار مازندراني است كه عملكرد خوبي در قهرماني كشوري داشته است. ميثم مصطفي جوكار آزادكار تيم ملي، اميد اصلي مربيان در وزن 86 كيلو به شمار مي‌رود. اين كشتي‌گير ملايري با 31 سال سن يكي از باتجربه‌هاي تيم ملي است و انتظار مي‌رود در جام جهاني خوش بدرخشد. عليرضا كريمي نفر دوم اين وزن است كه سال گذشته مدال طلاي جوانان جهان را از آن خود كرد.
وزن 97 كيلوگرم يكي از اوزان پرحاشيه تيم ملي در اين رقابت‌ها بوده. در شرايطي كه رضا يزداني چند سالي است نفر اول اين وزن است با مصدوميت پيش آمده براي او زمزمه خط خوردنش از تيم به گوش رسيد. با اين حال تلاش پزشكان نتيجه داده و پلنگ جويبار با كوله‌باري از تجربه در لس‌آنجلس به روي تشك مي‌رود. محمد‌حسين محمديان نفر دوم وزن 97 كيلوگرم در جام جهاني است. اما در سنگين وزن رقابت سختي بين كميل قاسمي و پرويز ‌هادي وجود دارد. ‌هادي طلاي بازي‌هاي آسيايي 2014 را به گردن آويخته و قاسمي هم به مدال طلاي قهرماني آسيا در سال گذشته رسيده. به هر حال اميدواريم هر دو نفر حريفان 125 كيلوگرمي خود را از پيش رو بردارند.

   حريفان سرسخت
قهرماني تيم ملي كشتي آزاد در سال‌هاي اخير بسياري از رقبا را به تكاپو انداخته تا به هر شكل ممكن از تكرار آن و رسيدن ايران به قهرماني اين دوره جلوگيري كنند. در اين بين آذربايجاني‌ها بيش از سايرين تلاش مي‌كنند تا قدرت خود را در جام جهاني نشان دهند. مسئولان ورزش اين كشور حاضرند براي رسيدن به يك جام و مدال بيشتر هر كاري انجام دهند. آذربايجان پس از قهرماني كشتي فرنگي در جام جهاني اين رشته حالا براي قهرماني در رشته آزاد نيز دندان تيز كرده است، تا آنجا كه بهترين نفرات خود را براي آوردگاه لس‌آنجلس به خط كرده است، نفراتي چون حاجي‌علي‌اف (قهرمان جهان)، طغرل عسگراف (قهرمان المپيك لندن)، جبرئيل حسن اف (سوم جهان-  قهرمان اروپا)، دبيرگاجيف (قهرمان اروپا)، شريف شريف‌اف (قهرمان المپيك لندن) و ماگمداف (نفر سوم جهان).
تركيه و بلاروس ديگر حريفان كشورمان نيز از اين قاعده مستثني نيستند و آنها هم با بهترين‌هاي خود به جام جهاني مي‌آيند. تركيه سال‌هاست كه دستش به جام نرسيده و همين مسئله مسئولان كشتي اين كشور را نگران كرده است. سزار آكگول ( دارنده مدال برنز جهيان)، ياكوب گور (‌دارنده مدال نقره جهان)، ابراهيم بلوكباشي (نفر پنجم المپيك‌) و طاها آكگول (قهرمان جهان) بهترين‌هاي تركيه در اين دوره هستند. در تركيب بلاروس نيز نام نفراتي چون ولاديسلاو آندريف (نفر سوم جهان 2014) و علي شعبان‌اف (‌نفر سوم جهان 2014) به چشم مي‌خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار