کد خبر: 710212
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
دو واحد بزرگ مجتمع عظيم فولاد و شركت خودرو سازان متين طی نيمه دوم سال آينده به بهره برداری مي رسد

دو واحد بزرگ مجتمع عظيم فولاد و شركت خودرو سازان متين طی نيمه دوم سال آينده به  بهره برداری مي رسد

علي اصغر مجد فرماندار دامغان با اعلام اين خبر گفت: مجتمع عظيم فولاد كوير و شركت خودروسازان متين كوير تا كنون به ترتيب ۶۵ و ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

وي افزود : مجتمع عظيم فولاد كوير در زميني به مساحت ۱۰۰ هكتار در دو فاز ذوب و احيا كه هر كدام به ترتيب ۹۰ و ۳۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد با سرمايه گذاري دو هزار و ۵۰۰ ميليون ريال از سوي بخش خصوصي در حال ساخت است.

مجد ضمن بیان اینکه با بهره برداري كامل از پروژه مجتمع عظيم فولاد كوير سالانه ۳۰۰ هزار تن ميلگرد فولادي و ۳۰۰ هزار تن شمش از سنگ آهن در سال توليد می شود ادامه داد:  در این پروژه براي يك هزار و ۵۰۰ نفر شغل ايجاد مي شود.

* ایجاد ۱۳۲۸ شغل با راه اندازی شركت خودروسازان متين

رئيس كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان دامغان افزود: شركت خودروسازان متين نيز با سرمايه گذاري يك هزار و ۷۳۰ ميليارد ريال در زميني به مساحت ۵۰ هكتار و ۴۵ درصد پيشرفت فيزيكي از سوي بخش خصوصي در حال ساخت است.

مجد يادآور شد: اين پروه صنعتي پس از بهره برداري، سالانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، كاميون، كفي تريلر توليد مي كند و براي يك هزار و ۳۲۸ نفر شغل ايجاد مي شود.

وي همچنبن با اظهار اینکه شركت خوراك دام و طيور هم با ۹۰ درصد پيشرفت، شركت سيمان تويه دروار با ۳۰ درصد پيشرفت فيزيكي و نيروگاه سيكل تركيبي از ديگر پروژه هاي صنعتي و توليدي شهرستان دامغان است كه كار تكميل آن ها پيگيري می شود، تاكيد كرد: با راه اندازي اين پروژه ها جميعت زيادي از افراد بيكار  شهرستان كه اكثراً جوان هستند مشغول به كار خواهند شد.

*500 ميليارد تومان درآمد حاصل از پسته دامغان

رئيس كارگروه بخش كشاورزي، آب و منابع طبيعي شهرستان دامغان همچنین با اشاره به اينكه اولويت مهم اين شهرستان بحث كشاورزي است، افزود: نبايد از اين بخش مهم و تاثيرگذار غفلت شود.

مجد با بيان اينكه چهار هزار و ۹۰۰ بهره بردار بخش كشاورزي در شهرستان دامغان فعاليت دارند، گفت: پسته يك محصول مهم و استراتژيك منطقه است كه در سال زراعي جاري به طور ميانگين از هر هكتار سه تن محصول پسته برداشت شده است.

وي با بيان اينكه۳۰ هزار هكتار باغات كشاورزي در شهرستان دامغان وجود دارد، خاطر نشان ساخت: از اين ميزان ۱۷ هزار هكتار زير كشت پسته است كه ۸۵ درصد اراضي دامغان را تشكيل مي دهد.

مجد با اشاره به اينكه ۳۷ هزار تن محصول پسته از باغات دامغان برداشت شد، افزود : ۵۰۰ ميليون تومان درآمد حاصل از محصول پسته عايد كشاورزان و بهره برداران شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار