کد خبر: 709881
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با پوشش جمعیتی ۷۵۰ هزار نفر دارای ۴۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۵۳ مرکز شهری است.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با پوشش جمعیتی ۷۵۰ هزار نفر دارای ۴۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و ۵۳ مرکز  شهری است.

 محمود گنجی فرد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در دیدار سفیر افغاستان با روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با اعلام اين خبر و با اشاره به فعالیت ۲۰۶ پزشک متخصص در استان خراسان جنوبی ، گفت : همچنین هم اکنون تعداد ۱۳ پزشک فوق تخصص، ۲۶ دندانپزشک متخصص و ۱۰۵ داندانپزشک عمومی در استان فعالیت می کنند که همه آن ها  دانشگاهی هستند.

به گفته گنجی فرد ۲۴درمانگاه  در استان به بیماران خدمت رسانی می کنند که ۱۰ مورد از این درمانگاه ها دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به فعالیت دپارتمان جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، افزود: ماهانه حدود ۵۰ بیمار در این دپارتمان جراحی می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، جراحی بیماران ترومای جمجمه و ستون فقرات، آنومالی های مادرزادی، تومورهای مغزی، تومورها و ضایعات قاعده جمجمه و ترمیم و بازسازی آن،   بیماری های دیسک و مهره، تومورهای نخاع و اختلالات مادرزادی را از جمله فعالیت های این دپارتمان عنوان کرد.

گنجی فرد گفت : بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند با ۳۴ تخت و امکانات کامل درمانی و تشخیصی از جمله  سی تی اسکن اسپیرال در پذیرش بیماران ترومای مغز و ستون فقرات فعالیت دارد.

 

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار